Fitness Seller

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Alsof je een miljoen krijgt voor elk van die voorbeelden die je uit zit te kramen, "RobertD". De vraag was of je op een knop zou drukken, niet of je zelf de hand zou slaan aan iemand op welke manier dan ook, en je vergelijking van kindjes verkrachten raakt helemáál kant nog wal, want dat zou ik nog niet voor 100 miljoen doen.

vreemde redenering, want sterven brengt meer leed met zich mee dan een verkrachting.

Alsof je een miljoen krijgt voor elk van die voorbeelden die je uit zit te kramen, "RobertD". De vraag was of je op een knop zou drukken, niet of je zelf de hand zou slaan aan iemand op welke manier dan ook, en je vergelijking van kindjes verkrachten raakt helemáál kant nog wal, want dat zou ik nog niet voor 100 miljoen doen.

De opmerkingen die ik uit zit te kramen zijn in direct verband te brengen met de gestelde vraag "Centaur". (aanhalingstekens zijn trouwens niet nodig bij mij "Centaur", ik heet namelijk gewoon Robert ;)) Bij het indrukken van de knop vermoord je een mens voor een miljoen, elk van de handelingen die ik noem neemt de plaats in van het op die knop drukken. Maar de situatie lijkt opeens anders wanneer je de daad zelf moet plegen, ipv. op een anonieme knop drukken.

Dat jij je laat leiden door deze illusie en daarmee je argument maakt dat "er toch elke 2 seconde iemand sterft" heeft met jou cognitief vermogen te maken.

Laatst bewerkt:
en je vergelijking van kindjes verkrachten raakt helemáál kant nog wal, want dat zou ik nog niet voor 100 miljoen doen.

En wel een gezin van haar vader of moeder beroven? Ouders beroven van een kind?
Denk dat jou redeneringen maar weinig wal raken "Centaur"

Nee, ik neem niet t risico dat een goed mens sterft door mijn hand.

De opmerkingen die ik uit zit te kramen zijn in direct verband te brengen met de gestelde vraag "Centaur". (aanhalingstekens zijn trouwens niet nodig bij mij "Centaur", ik heet namelijk gewoon Robert ;)) Bij het indrukken van de knop vermoord je een mens voor een miljoen, elk van de handelingen die ik noem neemt de plaats in van het op die knop drukken. Maar de situatie lijkt opeens anders wanneer je de daad zelf moet plegen, ipv. op een anonieme knop drukken.

Dat jij je laat leiden door deze illusie en daarmee je argument maakt dat "er toch elke 2 seconde iemand sterft" heeft met jou cognitief vermogen te maken.

Ok, "gewoon Robert". Als ik in de anonimiteit op de knop kon drukken en ergens ter wereld gaat er iemand dood zonder dat ik het ooit weet, dan zou ik drukken. Ik heb namelijk zelf een gezin te onderhouden, dus druk ik meer uit overlevingsdrang dan voor of door iets anders.

Maar met mij heel veel anderen getuigt de poll uitslag.

for sure... een miljoen! :O

Ok, "gewoon Robert". Als ik in de anonimiteit op de knop kon drukken en ergens ter wereld gaat er iemand dood zonder dat ik het ooit weet, dan zou ik drukken. Ik heb namelijk zelf een gezin te onderhouden, dus druk ik meer uit overlevingsdrang dan voor of door iets anders.

Maar met mij heel veel anderen getuigt de poll uitslag.

:o Ja, je hebt die miljoen echt nodig om te overleven in een land als Nederland.... Overtuig je moeder maar, deze poll is heel duidelijk moord om inhaligheid.

Het is inderdaad wel een beetje de situatie. Zou je voor de knop staan en voor je door een raam kijken waar een persoon in een saw-achtige situatie staat die in stukken wordt getrokken zodra jij drukt, dan zou ik niet drukken.

Zou je nooit iets horen of zien van degene die dood is gegaan door jouw druk op de knop, zomaar iemand ergens ter wereld, dan ja.

En nu de hamvraag: maakt de 2de situatie een meer moralistisch dan de eerste situatie ?

Sommigen zeggen van ja. Het moet wel getroll zijn.

Overlevingsdrang btw :roflol:
Het gros denkt aan dure auto's, luxes en niet meer werken als ze aan 1 miljoen denken.
Het is niet zo dat iemand een pistool tegen je kop aandrukt, dat zou overlevingsdrang betekenen. Of je zit diep in de schulden of je bent dakloos etc. Dat zijn kenmerken waar ik nog héél héél héél klein beetje op begrip zou voor kunnen ontwikkelen.

Laatst bewerkt:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, waar is die doos?

:o Ja, je hebt die miljoen echt nodig om te overleven in een land als Nederland.... Overtuig je moeder maar, deze poll is heel duidelijk moord om inhaligheid.

Mensen gaan dood, of ik druk of niet. Ik zou drukken.

Leef er mee.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:55 ----------

Overlevingsdrang btw :roflol:
Het gros denkt aan dure auto's, luxes en niet meer werken als ze aan 1 miljoen denken.

1 miljoen, dan denk ik aan een ruimer huis, voldoende eten en een goeie opleiding voor de kinderen. Veel verder zal je er niet mee komen.

En toch vraag ik me af of die nabestaande van de dode het geld van mij zouden mogen aannemen..

Leef er mee.

Nee, mensen gaan dood. Maar als jij drukt gaat er 1 mens direct door jou toedoen dood. Wanneer jou iemand door zijn hoofd schiet is het verhaal niet anders. Prima dat jij zou drukken, maakt mij verder niet uit, kan me de verleiding voorstellen.
Maar excuses als "Er gaan continu mensen dood, wat maakt het uit of ik iemand dan vermoord?" en beroepen op overlevingsdrang zijn gewoon zwakzinnig.

Leef er mee.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:55 ----------

1 miljoen, dan denk ik aan een ruimer huis, voldoende eten en een goeie opleiding voor de kinderen. Veel verder zal je er niet mee komen.

ga je je kinderen dan ook vertellen dat hun luxeleventje het gevolg is van moord?

"Ja pappa heeft fijn centjes voor je opzij gezet, kan je lekker studeren straks zonder zorgen. Heeft pappa wat minder op zijn centjes hoeven te letten. Dat er mogelijk een zorgzame moeder voor is gestorven en haar kinderen zijn afgevoerd naar een weeshuis staat even buiten beschouwing. Do or die kids, deal with it".

Maar ja, misschien is er wel een nieuwe Hitler voor gestorven. Dat kan natuurlijk ook.

Terug
Naar boven