XXL Nutrition

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Ik zou drukken voor de lol en die miljoen schenk ik dan aan de nabestaanden van de overledene :trollface:

Zouden de nabestaande het moreel gezien dan eigenlijk aan moeten nemen vraag ik me dan af...
en als ze het niet willen, is het dan moreel gezien een goede zaak als ik t wel hou?:)

Laatst bewerkt:
Ja, zonder twijfel. :p

Ik zou drukken voor de lol en die miljoen schenk ik dan aan de nabestaanden van de overledene :trollface:

Jij hebt je hier alleen maar aangemeld om eens lekker te trollen he "Problem"?
Net je posts even bekeken en het enige wat je lijkt te kunnen doen is wat roepen als een malloot, substantie is nergens te vinden en je bent nog geen enkele keer buiten de allerlei sectie gekomen. Vraag me af wat je komt doen op een bb forum.

Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)

En deze 3
25kkac2.jpg

a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?

Uitgangspunt, ik heb geen enkele relatie met de betreffende personen.

- add a: ja
- add b: ja, nee
- add c: ja

Jij hebt je hier alleen maar aangemeld om eens lekker te trollen he "Problem"?
Net je posts even bekeken en het enige wat je lijkt te kunnen doen is wat roepen als een malloot, substantie is nergens te vinden en je bent nog geen enkele keer buiten de allerlei sectie gekomen. Vraag me af wat je komt doen op een bb forum.

Not sure if serious...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

A bag of walnuts tho the maxxx

Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)

Ik heb er ook nog een paar.

-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf

En deze 3
25kkac2.jpg

a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?

a) Ja
b) Ja, Nee
c) Ja, Nee

Ik zou nog drukken als er 1000 onbekende mensen door dood gingen

Hoe meer dood, hoe meer geld en voedsel te verdelen over de levenden.

Ik zou drukken, er gaat wereldwijd elke 2 seconden iemand dood, dus mijn druk op de knop zal weinig verschil maken.

Ik zou drukken, er gaat wereldwijd elke 2 seconden iemand dood, dus mijn druk op de knop zal weinig verschil maken.

Maakt dan ook vrij weinig verschil of je een willekeurig iemand een gat in zijn maag blaast met een jachtgeweer.
Of je iemand lekker even bewerkt met een honkbalknuppel, want ach... er krijgen iedere seconde wel 20 mensen klappen.

1 meer of minder maakt niet uit dan toch?
Lekker wat kindjes verkrachten, op dit moment zitten er toch 400 in een kelder ergens en nog 5000 in een bovenkamertje ergens in thailand ofzo.
Gebeurt toch iedere minuut wel dus waarom niet nog eentje?

Echt de meest mallotige redenering.

Laatst bewerkt:
Is het gewoon een random persoon die zal sterven?

Centaur interpreteert het even anders. In dat geval zou iedereen het natuurlijk doen. Maar het dilemma waar T op doelt is dat je bewust over iemands leven beslist in ruil voor een miljoen als je de ander naar de andere wereld helpt.

Ik heb er ook nog een paar.

-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf

En deze 3
25kkac2.jpg

wat voor nut heeft het om die ander nog over de brug te duwen???

Maakt dan ook vrij weinig verschil of je een willekeurig iemand een gat in zijn maag blaast met een jachtgeweer.
Of je iemand lekker even bewerkt met een honkbalknuppel, want ach... er krijgen iedere seconde wel 20 mensen klappen.

1 meer of minder maakt niet uit dan toch?
Lekker wat kindjes verkrachten, op dit moment zitten er toch 400 in een kelder ergens en nog 5000 in een bovenkamertje ergens in thailand ofzo.
Gebeurt toch iedere minuut wel dus waarom niet nog eentje?

Echt de meest mallotige redenering.

Alsof je een miljoen krijgt voor elk van die voorbeelden die je uit zit te kramen, "RobertD". De vraag was of je op een knop zou drukken, niet of je zelf de hand zou slaan aan iemand op welke manier dan ook, en je vergelijking van kindjes verkrachten raakt helemáál kant nog wal, want dat zou ik nog niet voor 100 miljoen doen.

Centaur interpreteert het even anders. In dat geval zou iedereen het natuurlijk doen. Maar het dilemma waar T op doelt is dat je bewust over iemands leven beslist in ruil voor een miljoen als je de ander naar de andere wereld helpt.

Het is inderdaad wel een beetje de situatie. Zou je voor de knop staan en voor je door een raam kijken waar een persoon in een saw-achtige situatie staat die in stukken wordt getrokken zodra jij drukt, dan zou ik niet drukken.

Zou je nooit iets horen of zien van degene die dood is gegaan door jouw druk op de knop, zomaar iemand ergens ter wereld, dan ja.

Terug
Naar boven