Problem
Cool Novice
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 104kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou drukken voor de lol en die miljoen schenk ik dan aan de nabestaanden van de overledene![]()
Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)
En deze 3
![]()
a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?
Jij hebt je hier alleen maar aangemeld om eens lekker te trollen he "Problem"?
Net je posts even bekeken en het enige wat je lijkt te kunnen doen is wat roepen als een malloot, substantie is nergens te vinden en je bent nog geen enkele keer buiten de allerlei sectie gekomen. Vraag me af wat je komt doen op een bb forum.
Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)
Ik heb er ook nog een paar.
-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf
En deze 3
![]()
a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?
Ik zou drukken, er gaat wereldwijd elke 2 seconden iemand dood, dus mijn druk op de knop zal weinig verschil maken.
Ik zou drukken, er gaat wereldwijd elke 2 seconden iemand dood, dus mijn druk op de knop zal weinig verschil maken.
wat voor nut heeft het om die ander nog over de brug te duwenHm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)
Ik heb er ook nog een paar.
-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf
En deze 3
![]()

wat voor nut heeft het om die ander nog over de brug te duwen![]()
Maakt dan ook vrij weinig verschil of je een willekeurig iemand een gat in zijn maag blaast met een jachtgeweer.
Of je iemand lekker even bewerkt met een honkbalknuppel, want ach... er krijgen iedere seconde wel 20 mensen klappen.
1 meer of minder maakt niet uit dan toch?
Lekker wat kindjes verkrachten, op dit moment zitten er toch 400 in een kelder ergens en nog 5000 in een bovenkamertje ergens in thailand ofzo.
Gebeurt toch iedere minuut wel dus waarom niet nog eentje?
Echt de meest mallotige redenering.
wat voor nut heeft het om die ander nog over de brug te duwen![]()

Centaur interpreteert het even anders. In dat geval zou iedereen het natuurlijk doen. Maar het dilemma waar T op doelt is dat je bewust over iemands leven beslist in ruil voor een miljoen als je de ander naar de andere wereld helpt.