- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 102kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"DBB en morality" is sowieso al vergezocht om samen te gebruiken in 1 zin (contradictio in terminis)

Het doden van elke levend wezen is slecht in wat voor vorm dan ook... als deze levende wezens ook goed geleefd hebben en dus anderen niks misdaan hebben. Wezens die wel anderen wezens iets aan doen mogen (volgens de natuurwetten) ook iets aangedaan worden.
Dieren kennen ook empathie, en gebrek daaraan is wel degelijk een psychische aandoening.
Dus dit forum herbergt een schat aan psychopaten die totaal Empathieloos door het leven gaan alleen voor eigen gewin.
Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)
Ik heb er ook nog een paar.
-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf
En deze 3
![]()
a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?
Moraliteit is overigens een christelijke uitvinding, wisten jullie dat?

Gegeven het anoniem is, kan betekenen dat ze beseffen dat anderen uiterst emotioneel kunnen reageren
(of ze beseffen dat ze immoreel zijn, kan ook)
En als je met die strip nou allemaal de verkeerde keuzes maakt, mensen voor jezelf opofferen dus, ben je dan een psychopaat ofwat?
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die niet zouden drukken voor een miljoen, komop zeg. Voor een miljoen zou ik nog een direct familielid laten sterven.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die niet zouden drukken voor een miljoen, komop zeg. Voor een miljoen zou ik nog een direct familielid laten sterven.