MuscleMeat

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Gare film trouwens (imo).

Huurmoordenaars doen meer moeite voor minder, dus ja.

Ik zou drukken.
En omdat ik ook niet de beroerdste ben, 1 minuut stilte nog ergens op de avond.

"DBB en morality" is sowieso al vergezocht om samen te gebruiken in 1 zin (contradictio in terminis :))

Nee hoor.:rolleyes:

OT: Als ik eerlijk ben, dan denk ik dat ik het wel zou doen. Maar ik ben dan wel weer zo'n mietje dat ik niet wil zien wie er doodgaat. (alhoewel, 1miljoen..) En ik zou ook niet willen dat anderen het wisten dat ik zo aan mijn miljoen ben gekomen.
Ik ben eigenlijk een immoreelridder.:o

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Het doden van elke levend wezen is slecht in wat voor vorm dan ook... als deze levende wezens ook goed geleefd hebben en dus anderen niks misdaan hebben. Wezens die wel anderen wezens iets aan doen mogen (volgens de natuurwetten) ook iets aangedaan worden.

Dieren kennen ook empathie, en gebrek daaraan is wel degelijk een psychische aandoening.

Dus dit forum herbergt een schat aan psychopaten die totaal Empathieloos door het leven gaan alleen voor eigen gewin.

Jij eet geen vlees?
Eet geen eieren?
Bent tegen abortus/euthanasie?

Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)

Ik heb er ook nog een paar.

-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf

En deze 3
25kkac2.jpg

a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?

En als je met die strip nou allemaal de verkeerde keuzes maakt, mensen voor jezelf opofferen dus, ben je dan een psychopaat ofwat?

Moraliteit is overigens een christelijke uitvinding, wisten jullie dat?

Veel ja stemmers hoop bluf denk ik, jammer dat de poll anoniem is, maar wel begrijpelijk.

Gegeven het anoniem is, kan betekenen dat ze beseffen dat anderen uiterst emotioneel kunnen reageren :D

(of ze beseffen dat ze immoreel zijn, kan ook)

Tja, om eerlijk te zijn ik zou toch ook drukken hoor

En als je met die strip nou allemaal de verkeerde keuzes maakt, mensen voor jezelf opofferen dus, ben je dan een psychopaat ofwat?

Psychopaat noemde ik niet in verband met een keuze voor je eigen leven of de afweging meerdere mensen te laten leven ten koste van een minderheid, zoals in de strips. Ik noemde het in het verband dat je zou kunnen genieten van de dood van een ander zodat je er zelf warmpjes bij zou kunnen zitten.

Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die niet zouden drukken voor een miljoen, komop zeg. Voor een miljoen zou ik nog een direct familielid laten sterven.

Ik zou drukken en 10% van het geld besteden om 10 mensenlevens te redden.

Terug
Naar boven