MuscleMeat

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Mensen gaan dood, of ik druk of niet. Ik zou drukken.

Leef er mee.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:55 ----------

1 miljoen, dan denk ik aan een ruimer huis, voldoende eten en een goeie opleiding voor de kinderen. Veel verder zal je er niet mee komen.

Kan je toch ook bereiken door een deftig job. Hoef je daarvoor toch niet het leven van een ander beroven.

Zou ik een onbekend persoon van het leven beroven om alleen maar mijn materiele behoefte te bevredigen. Denk het wel helaas

ga je je kinderen dan ook vertellen dat hun luxeleventje het gevolg is van moord?

"jullie moeten weten dat de wereld om overleven gaat.. en als papa niet had gedrukt dan had de volgende het wel gedaan dus wees maar blij"

Zou ik tegen me kinderen zeggen:o

1 miljoen, dan denk ik aan een ruimer huis, voldoende eten en een goeie opleiding voor de kinderen. Veel verder zal je er niet mee komen.

Als je het een beetje slim aanpakt kan je al deze dingen verwezenlijken en de rest van je leven in enorme luxe slijten, hoezo veel verder zal je er niet mee komen...

keerzijde van de medaille :D
de ander zal echt geen genade tonen en meteen drukken ;)
ik zeg DOEN!!

Precies.. daarom geef ik ook nooit geld als er weereens een paar papua's omkomen door een aardbeving.. als mijn huis onder water staat door een overstroming krijg ik ook geen cent van hen. :)

Je hebt er bewust voor gekozen iemand te laten sterven, had je zonder moeite kunnen voorkomen. Kan je een interessant semantisch spelletje van maken maar zo liggen de kaarten.

door 100 euro te vergokken ipv een aidsspuitje sponsoren aan unicef heb je er ook bewust voor gekozen om iemand zijn leven te ontnemen:o

Ik zou die knop indrukken met een grijns op me gezicht wat zeggen jullie daarvan?

Precies.. daarom geef ik ook nooit geld als er weereens een paar papua's omkomen door een aardbeving.. als mijn huis onder water staat door een overstroming krijg ik ook geen cent van hen. :)

Maar je gaat ook geen geld geven met de gedachte als nederland overstroomt gaan die paar papua's me financieel hulp bieden. Je geeft geld om je medemens te helpen.

Maar je gaat ook geen geld geven met de gedachte als nederland overstroomt gaan die paar papua's me financieel hulp bieden. Je geeft geld om je medemens te helpen.

"medemens" is zo'n gedateerd begrip, ik heb evenveel affectie met een papua als met een nederland/belg die ik niet ken. Universalisme ftw.

Terug
Naar boven