XXL Nutrition

Moslims en afvalligheid, de cijfers.

hmz, we wijken af van wat best eens een interessante discussie over afvalligheid had kunnen worden.

Spiertje (of een andere Mohameddaanse broeder), ik had o.a. nog een vraag staan m.b.t. de 'zakat' (zie post #25).

En 'hoe' dienen de aalmoezen eigenlijk gegeven te worden volgens de Koran?

Welke discussie bedoel je?
Wat betreft de zakat verschilt het heel erg of je sjiet soenniet of aleviet bent

• Topic Starter Topic Starter
Komaan eric, slechts 475 personen hebben deelgenomen, hoe serieus kan je deze cijfers nemen :rolleyes: Bovendien kunnen de ondervraagden best gelogen hebben natuurlijk.

:rolleyes: Wat ik al zei, het zijn allemaal leugenaars!! :D

Zulke onderzoeken doen ze bijna altijd met groepen van deze grootte. Dan zijn alle onderzoeken waar je geen duizenden of tienduizenden personen aan mee laat doen gewoon onzin zeker?

:rolleyes: Wat ik al zei, het zijn allemaal leugenaars!! :D

Nee maar onderzoeken over emotionele zaken zijn imo een beetje bullshit. Pas als je iets hebt meegemaakt en doorleeft kun je oordelen over hoe je erin staat. Die 24% neutrale mensen kunnen dan wel ineens omslaan.

Het zou hen wel goed uitkomen om hierover te liegen, het zou niet de eerste keer zijn dat de islam zich anders voordoet dan hoe ze werkelijk is. En ja, ik vind onderzoeken waar niet minstens 5% van de het totale aantal aan deelneemt totaal niet representatief. Voor Nederland betekend dat minstens 50.000 ondervragingen, met leugendetector uiteraard.

Mjah ik moet toch wel zeggen dat de cijfers niet waren wat ik ervan had gedacht
Ik had ze zelf ook veel hoger ingeschat, 38% is echt marginaal

Ah dan is dus het onderzoek dat 30% van de moslims de Sharia wil invoeren ook onzin? Ook uitgevoerd door Foquz en met ongeveer dezelfde groepsgrootte.

Alle representatieve onderzoeken donderen we maar op 1 hoop en als de uitkomst niet bevalt dan bestaat de groep uit leugenaars. Damn het is nog erger dan gedacht hier.

Alle representatieve onderzoeken donderen we maar op 1 hoop en als de uitkomst niet bevalt dan bestaat de groep uit leugenaars. Damn het is nog erger dan gedacht hier.

Je snapt het niet helemaal Eric. Als men een onderzoek houdt over wat men zou doen als iemand voor je neus in elkaar wordt geschopt dan zou er ook uitkomen dat het overgrote % zouden helpen. Maar in de praktijk staat iedereen erbij en kijkt ernaar.

Een onderzoek over feiten is imo wel representatief maar over dit soort zaken niet. Omdat men niet van te voren weet hoe ze in een situatie reageren.

Je snapt het niet helemaal Eric. Als men een onderzoek houdt over wat men zou doen als iemand voor je neus in elkaar wordt geschopt dan zou er ook uitkomen dat het overgrote % zouden helpen. Maar in de praktijk staat iedereen erbij en kijkt ernaar.

Een onderzoek over feiten is imo wel representatief maar over dit soort zaken niet. Omdat men niet van te voren weet hoe ze in een situatie reageren.

Idd, en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er veel mensen uit dat onderzoek weleens met afvalligheid te maken hebben gehad.
Dat kan ik me eerlijk gezegd ook niet voorstellen

Vraagt men bij de verkiezingen ook aan <1% van de bevolking wie het land moet gaan besturen? Ik dacht het niet, het zou nogal een krom resultaat geven niet?

En idd wat bouwens zegt: zoiets weet men pas op het moment zelf eerlijk te beantwoorden.

Een NIPO onderzoek is vrij klein van opzet en ja peilingen zijn minder dan 1% van de bevolking. Veel minder zelfs. Representatieve onderzoeken over gevoelszaken zijn dan misschien iets minder een juiste weergave van de feiten als iets daadwerkelijk gebeurt maar het is onzin om te stellen dat de meesten maar keihard liegen over de uitkomst.

De reacties zijn weer eens DBB-waardig, dat wel. Misschien maar eens tijd om mijn tijd beter te besteden. Off.

Kerel, dan heb je het veel te rustig als jij hier niet meer komt;)

Hebben jullie het hele onderzoek wel gelezen?

Hetgeen ze juist hebben getracht is representatief zijn mbt de groep moslims. Daarin zijn ze denk ik ook behoorlijk goed geslaagd.

En het GAAT toch ook over de GEDACHTEN die mensen hebben over afvalligheid?
De verwarring die er wordt geschetst mbt 'feiten' lijkt me hier niet terecht.
Ik heb alleen mn vragen mbt de grafieken die verder in het onderzoek te vinden zijn. Die vind ik wat wankel.

De reacties zijn weer eens DBB-waardig, dat wel. Misschien maar eens tijd om mijn tijd beter te besteden. Off.
DBB heeft verschillende meningen, je doet alsof je er geen deel van uitmaakt ;) Dit is gewoon discussie, wat is daar mis mee? Als we het allemaal eens zijn valt er nog weinig te posten. Mijn mening is dat dit soort kleinschalig onderzoek weinig zegt, net als die 'betrouwbare' peilingen voor de verkiezingen. En ja wat die 30% van de sharia aangaat, ook niet echt betrouwbaar te noemen, je zal maar net een groep hebben die een groter percentage bevat dan de gehele groep bevat. Zoiets is toch niet zo moeilijk voor te stellen dacht ik? Het enige betrouwbare middel voor dit soort statistieken is een grootschalig referendum, maar dat heeft de regering bijv. in België niet zo graag... zeker als het gaat om gevoelige kwesties die hen tegenspreken in hun mening.

Misschien geeft dit onderzoek wel een trend aan, maar je kan niet stellen dat die voldoende representatief is, no way, niet met minder dan 1% van de beoogde groep.

Het topics over een groepje moslims dat ouderen ging helpen liep ook niet echt. Meeste reacties waren van het kaliber dat die gasten de boel belazerden.
Wat voor een reactie had je verwacht dan? Oh kijk eens, er zijn wel leuke Marokkanen. Haal de champagne.
We hebben in Nederland een probleem met Marokkaanse jongeren. Zijn het allemaal huftertjes? Neen. Lost dat soort uitspraken of 'nieuws' in die trant dat probleem op? Ook niet. Vandaar dat het topic niet liep (maar diep in ons hart hielden we zielsviel van die jongens).

O.T.
W00t!
Goed nieuws. Het zou mooi zijn als het allemaal niet zo'n vaart liep met Moslim's en ze dus een heel stuk rielekster zijn als de gemiddelde Nederlander (incl. mezelf) op dit moment denkt. :cool:

En het GAAT toch ook over de GEDACHTEN die mensen hebben over afvalligheid?

Een discussie voeren over gedachten en dan linken naar wat er in werkelijkheid zou gebeuren is dan toch een logisch iets?

Het onderzoek wordt hier geplaatst mede om te laten zien dat het allemaal wel meevalt. Maar ja het gaat hier alleen om de gedachten zonder dat daar emoties bij komen. Mensen met emoties reageren in werkelijkheid anders dan men van te voren zegt. Dit onderzoek dan gebruiken om aan te tonen dat het allemaal meevalt is dus BS.

Whaha, mensen gaan dus echt zeuren over de representatie van het onderzoek?

Welke, in de wijsheid van statistieken goed onderwezen persoon, kan ons zeggen hoe het staat met de waarde van dit onderzoek in deze?

De onderzoeksmethode is behoorlijk goed beschreven imo en de heterogeniteit van de onderzoeksgroep komt behoorlijk overeen met de samenstelling van Allahminnend Nederland (voor zover mijn kennis gaat)

Blaten dat het onderzoek slecht is, zonder daar een kundige onderbouwing van te geven is wel ERG makkelijk. Mocht iemand kunnen aantonen dat het onderzoek daadwerkelijk slecht is, oke, dan hebben we een punt. Maar dit slaat voorlopig nergens op.

Een discussie voeren over gedachten en dan linken naar wat er in werkelijkheid zou gebeuren is dan toch een logisch iets?

Het onderzoek wordt hier geplaatst mede om te laten zien dat het allemaal wel meevalt. Maar ja het gaat hier alleen om de gedachten zonder dat daar emoties bij komen. Mensen met emoties reageren in werkelijkheid anders dan men van te voren zegt. Dit onderzoek dan gebruiken om aan te tonen dat het allemaal meevalt is dus BS.

Een onderzoek moet je imo zelf interpreteren. Cijfers liegen niet, als je ze goed leest. Nergens in het onderzoek lees ik ook de suggestie eigenlijk (en ik heb een groot deel van de vijftig pagina's doorgespit).
Ik vind de cijfers zelf eerder verontrustend.

maar goed (& again): ik ben geen statisticus, dus waar iemand mij de waarde van de steekproef met onderbouwing kan toelichten: have fun, I'll listen.
Voorlopig lees ik ononderbouwde kritieken... Als we het dan hebben over feiten......

heterogeniteit van de onderzoeksgroep komt behoorlijk overeen met de samenstelling van Allahminnend Nederland (voor zover mijn kennis gaat)
Hoe kan je dat nu weten, ze pikken gewoon wat mensen willekeurig eruit. Pikken ze toevallig wat teveel van het ene dan is het hele onderzoek al tendentieus.

Ik vind het gewoon onwaarschijnlijk dat moslims zo positief tegenover afvalligen van het geloof staan
Ok, beledigen en aanvallen hoeft niet maar dat ze het goedkeuren en het niet afkeuren wtf man???
Dat klinkt echt zo ongeloofwaardig

Terug
Naar boven