AndroidHealthClinic

Motor kopen

Bedankt Voor de tips! Gasgitaartje, dat zijn idd goede punten om op te letten!
Ik heb idd ook al zitten kijken naar een r6, collega raadde me een r6 aan aangezien een r1 toch wel echt een beest is ��

Moet er nog goed
Over nadenken, voor hetzelfde geld heb je wel een jongere r6

Je kunt ook altijd als je perse de R1 voor de looks wil tijdelijk de tandwielverhouding aanpassen.
Kleiner achter, groter voor.
Enige nadeel is dat je KM teller dan niet meer accuraat is, maar die kun je dan eventueel opnieuw laten ijken/eiken.
Topsnelheid zal dan wel weer wat hoger liggen :p

Bedankt Voor de tips! Gasgitaartje, dat zijn idd goede punten om op te letten!
Ik heb idd ook al zitten kijken naar een r6, collega raadde me een r6 aan aangezien een r1 toch wel echt een beest is ��

Moet er nog goed
Over nadenken, voor hetzelfde geld heb je wel een jongere r6

En dan na een week ben je ontevreden :rolleyes:
/mark my words, BITChes..........

Verder zal het me een ongelofelijke t*ring worst zijn wat je doet...

groetjes.......

Ik zou lekker voor zoiets gaan:

- Kawasaki zx6r
- Suzuki gsxr600
- Honda cbr 600

Goede motoren met genoeg vermogen voor een beginner.

Heb eens bij een moto van een vriend gezien dat je er een andere chip in kan steken afhankelijk van hoeveel performance je wil. (was een BMW) Is dat geen oplossing om onmiddelijk al de moto te kopen dat je wil en er een low-performance chip in te steken? Als je dan enkele jaren ervaring hebt kan je dan nog "upgraden".

Zit er zelf ook over te denken om mijn motor rijbewijs te halen deze zomer, het lijkt me sowieso wel leuk om te rijden.

Maar ben dan ook van plan om er dagelijks mee naar school te rijden ( 90km ) aangezien het openbaar vervoer veel te lang duurt en met de auto niet echt te betalen is. Zijn er hier mensen die dagelijks met de motor naar hun werk/ school gaan?

Voordelen R1 ten opzichte R6:
- Een R1 is groter en je houding is minder sportief dan op een R6, comfortabeler voor jou lengte dus.
- Een R6 jank je veel meer de toeren in waardoor deze agressiever lijkt, vooral de 1e versnelling van die 600tjes zijn tricky.

Nadelen:
- Het vermogen van de R1 zal je voorlopig niet benutten en als je em wel opentrekt(of per ongeluk) moet je maar hopen dat je er op blijft zitten.
- R6 is lichter en zal wat leuker rijden op dijkjes etc.

Conclusie:
R1 kopen als je vrij rustig en comfortabel wilt rijden.
De R6 als je wat meer wilt gaan scheuren en dijkjes/bochtige wegen gaat rijden.

Daarnet weer zo'n r*tard die het nodig vindt om in een zone 30 een wheelie te trekken en me voorbij te zoeven terwijl ik al 30 reed.

Bochtje kwam sneller dan hij dacht, scheelde niet veel :roflol:

Stout

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties :) ben inderdaad weer intensief aan het rondkijken naar andere modellen, maar heb toch ook wat mooie yamaha yzf r6 gevonden bij dealers. Uit 2008 15000km op de teller voor rond de 6250 dus zal toch mijn budget moeten opschroeven :)

Ik heb vorig jaar men rijbewijs voor de motor gehaald en een kawasaki z750 (2010) aangeschaft. Ik moet zeggen ik wou ook altijd een racer kopen was al aan het kijken voor een daytona triumph 675. Maar op aanraden van een maat en vooral van zijn vader die al heel zijn leven motor rijd toch maar een naked gekocht en nog geen moment spijt van gehad.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vorig jaar men rijbewijs voor de motor gehaald en een kawasaki z750 (2010) aangeschaft. Ik moet zeggen ik wou ook altijd een racer kopen was al aan het kijken voor een daytona triumph 675. Maar op aanraden van een maat en vooral van zijn vader die al heel zijn leven motor rijd toch maar een naked gekocht en nog geen moment spijt van gehad.

dat is inderdaad ook een erg mooie motor! Ik hoor inderdaad ook van verschillende mensen dat je met een wegracer, amper kan cruisen door dorpen enzovoorts omdat je last van je polsen krijgt. Op de snelweg duwt de lucht je namelijk omhoog

wat

---------- Toegevoegd om 10:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:00 ----------

Daarnet weer zo'n r*tard die het nodig vindt om in een zone 30 een wheelie te trekken en me voorbij te zoeven terwijl ik al 30 reed.

Bochtje kwam sneller dan hij dacht, scheelde niet veel :roflol:

Wheelies zijn leuk..
of het nou 30 is of 121 :rolleyes: daar heb ik me RD's ook voor, wat moet je er anders mee :p

---------- Toegevoegd om 10:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------

Andersom had je er ook geen spijt van gehad..
en ik rij ook al heel me leven (22jaar) :p

dat is inderdaad ook een erg mooie motor! Ik hoor inderdaad ook van verschillende mensen dat je met een wegracer, amper kan cruisen door dorpen enzovoorts omdat je last van je polsen krijgt. Op de snelweg duwt de lucht je namelijk omhoog

Heb ik geen last van. Verder denk ik dat je gewoon alles een keer gehad moet hebben, naked, racer, Supermoto etc.

Iets minder vermogen kan rijplezier juist vergroten.
Dwz. je kunt vaker het gas vol open trekken, het gevoel hebben dat je lekker aan het poken bent en alles uit je machine haalt. Op een zware 1000 valt dat echt niet mee.

Ik was op mijn 18e niet zo groot en kocht een zxr400, eerst beperkt vermogen daarna vrij. Maar wat heb ik daar een plezier mee gehad geen sarcasme. Overal vol gas, sturen als een malle.

On topic:
https://www.youtube.com/watch?v=fd4yBjEfjQs

Hey Jurgen,

Kom je dan ook op zondag met de motor naar Powerbase?

Dan kunnen we motor trekken :)

Terug
Naar boven