MuscleMeat

Motor kopen

Ik begin liever gewoon op een wat lichtere motor en leer goed rijden door de bochten enz. dan een racemonster te kopen en enkel snel rechtdoor te kunnen rijden. Hiermee zeg ik niet dat je niet goed kunt leren rijden op een 1000cc motor natuurlijk.

Dat zeg je eigenlijk wel.:P

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Een R1 rijdt veel ''relaxter'' dan een R6.
De 1e versnelling van een R6 wil je het liefst overslaan als beginner.
De R1 ''kan'' natuurlijk veel harder, maar valt veel beter rustig mee te toeren.

Maar een R1 nodigt wel veel meer uit om hem op zijn staart te 'trappen'.
Je kan zeggen: 'maar je kan er ook rustig mee rijden', maar als je eenmaal zo'n ding onder je kont hebt wil je echt wel de grenzen af en toe opzoeken.

Maar een 600 wil/moet je eigenlijk altijd in z'n toeren janken.

Eigenlijk moet je gewoon je droommotor kopen, want anders krijg je na een tijdje gewoon spijt.:)

Die R1 is ook geschikter voor grote / lange mensen toch? Meen dat wel eens te hebben gelezen.

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

Dat zeg je eigenlijk wel.:P

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Maar een R1 nodigt wel veel meer uit om hem op zijn staart te 'trappen'.
Je kan zeggen: 'maar je kan er ook rustig mee rijden', maar als je eenmaal zo'n ding onder je kont hebt wil je echt wel de grenzen af en toe opzoeken.

Nee hoor, ik zeg dat ik het liever op een wat lichte motor leer.

Ja clipons staan ook wat hoger dan bij de R6, dus een minder sportieve houding en wat groter idd.

Maar TS heeft al een Z800 gekocht.:P

Zou meer nadenken waar je het gros van de tijd gaat rijden en waar je hem zoal voor gaat gebruiken. Hoe langer de afstand hoe zwaarder de motor. Als je 90% van de tijd in de stad rijdt zou ik kritisch zijn over een zware motor en ga je dat toch niet benutten. Wel leuk om te spelen soms, maar vaak niet praktisch. Had een fazer maar weggedaan omdat ik hem te weinig gebruikte. Als je hem vaak buiten laat staan (als je bijv niet mee naar je werk gaat en je helm niet kwijt kan) is een topkoffer ook wel praktisch, anders pissen de hondjes in helm.

Mijn eerste bike was een R1 en ik leef nog steeds.

:thumb: Oef gelukkig.. anders sta ik er weer alleen voor :o

Eerste was in principe me CBX550F maar stapte daar na 2dagen al vanaf en op me GSXR1100..:D
en toen na een maand OPVOEREN
vtr2.gif
\

Eigenlijk moet je gewoon je droommotor kopen, want anders krijg je na een tijdje gewoon spijt.:)
+++

Laatst bewerkt:
ik rij zelf op een truimph tiger 800 en zou nooit nog iets anders willen, genoeg vermogen rechtopzit heb er een ander windscherm opgezet van puig zodat je voor een heel groot deel uit de wind zit doe er namelijk 130 km per dag mee.

Terug
Naar boven