Fitness Seller

Multi Men van B&F

Hoor hier, de zaadslikker van Ralf. Tot er testen weet je niets en is de mogelijkheid er. Check de linken. Ik herinner me ook iets van openbarstende multivits van b&f?

Er zit b12 cyanocobalamin in, dan weet je meteen dat het een slecht product is. Als je chemische/artificiële rotzooi in je lichaam wilt hebben, be my guest.

omg nee chemische rotzooi dat moeten we niet hebben chemie is slecht

• Topic Starter Topic Starter
Dan kan je niks meer eten enof drinken. Rip carazy
Fruit/groenten/vlees etc zijn niet artificieel. Maar leukje smoes om troep in je lichaam te zetten.
Zo erg is dat nu ook weer niet. Er zijn ergere dingen zoals je in de linken kan lezen. http://labdoor.com/rankings/multivitamins http://www.consumerlab.com/reviews/multivitamin_review_comparisons/multivitamins/ Chemistry is bad m'kay
En als naar die multivitaminen kijkt die goed getest zijn, kan je zien dat ze allemaal b12 methylcobalamin hebben, de natuurlijke versie die goed opgenomen word. XXL's multi is g gewoon schijt, niks meer niks minder.

Fruit/groenten/vlees etc zijn niet artificieel. Maar leukje smoes om troep in je lichaam te zetten. En als naar die multivitaminen kijkt die goed getest zijn, kan je zien dat ze allemaal b12 methylcobalamin hebben, de natuurlijke versie die goed opgenomen word. XXL's multi is g gewoon schijt, niks meer niks minder.

En als het voorgesneden of geschild is, appel, aardappel, of wijn etc?
E222 natriumbisulfiet is ook niet altijd even fijn, breekt vit b en e af.
Als ik een zak voorgeschilde aardappelen open trek op me werk, en ik hang er boven heb ik meteen hoofdpijn.
Je krijgt zat binnen zonder het door te hebben.

En als het voorgesneden of geschild is, appel, aardappel, of wijn etc? E222 natriumbisulfiet is ook niet altijd even fijn, breekt vit b en e af. Als ik een zak voorgeschilde aardappelen open trek op me werk, en ik hang er boven heb ik meteen hoofdpijn. Je krijgt zat binnen zonder het door te hebben.

Als je processed foods haalt is het je eigen schuld, haal eten in hun pure en natuurlijke form. Biologisch is een plus.

En ik denk niet dat je snapt dat b12 cyanocobalamin letterlijk niks doet, en het word gelabeled as een "vitamien". Het is artificieel goedkope troep dat je alleen maar slechter kan doen. Het is veel erger dan amino spiking.

Eigenlijk best wel grappig dat als je XXL al een beetje kritiek geeft dat mensen meteen als autisten gaan reageren. Dit zijn de zelfde mensen die al hun tijd gebruiken om supplement winkels te bashen. Hoe zielig kan je zijn lol

Fruit/groenten/vlees etc zijn niet artificieel. Maar leukje smoes om troep in je lichaam te zetten. En als naar die multivitaminen kijkt die goed getest zijn, kan je zien dat ze allemaal b12 methylcobalamin hebben, de natuurlijke versie die goed opgenomen word. XXL's multi is g gewoon schijt, niks meer niks minder.

Methylcobalamine wordt beter oraal opgenomen, dat klopt ja. Kunnen we ook naar foliumzuur gaan zien, wat ook niet de beste vorm is. Folaat heeft dan de voorkeur. Zo kan ik over elke vitamine wel verder gaan om verschillende redenen.

Je snapt toch dat Methylcobalamine in een lab gemaakt word? Ook is het geen natuurlijke vorm zoals in onze voeding (dus artificieel slimmerik) Deze vorm is alleen beter biologisch beschikbaar, niets meer of minder.

Vitamine B12 komt trouwens direct of indirect van bacteriën. De methyl vorm wordt heel uitzonderlijk door bepaalde bacteriën aangemaakt. De meest voorkomende vormen zijn Cyanocobalamine (vreemd he), Hydroxycobalamine, Deoxyadenosylcobalamine (co-enzym B12) en Dimethylbenzimidazol-co-enzym (dibencozide). Een paar worden direct door bacteriën aangemaakt en de rest wordt door dieren omgezet (en gefermenteerd voedsel) en zijn dus de indirecte vormen die wij binnen krijgen.

Methylcobalamin is eerder een omgezette vorm (actieve) net zoals folaat.

Cyanocobalamin is nog altijd de standaard in een Multivit. Dat zal nog wel veranderen met de tijd natuurlijk zoals voor vele vitamines. Met een biologische beschikbaarheid van 25% is het ook niet heel slecht (tov 56% methyl-b12), iets hogere dosis erin en voila.

En die linken gaan dus niet om betere vormen van vitamines, maar over- en onderdoseringen en vervuilingen (zware metalen, toxines, hormonen, enz..). Dat lijkt me iets interessanter gezien het voor je gezondheid is.

---------- Toegevoegd om 02:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:03 ----------

Bedankt voor je antwoord! Erg nuttig. Dus [Link niet meer beschikbaar] lijkt je een goed product?

Zou kunnen, volledig onderzoek van consumerlab lijkt me handig. Maar een betrouwbare verkoper gaat ook kwaliteit willen verkopen.

Als je processed foods haalt is het je eigen schuld, haal eten in hun pure en natuurlijke form. Biologisch is een plus.

En ik denk niet dat je snapt dat b12 cyanocobalamin letterlijk niks doet, en het word gelabeled as een "vitamien". Het is artificieel goedkope troep dat je alleen maar slechter kan doen. Het is veel erger dan amino spiking.

Eigenlijk best wel grappig dat als je XXL al een beetje kritiek geeft dat mensen meteen als autisten gaan reageren. Dit zijn de zelfde mensen die al hun tijd gebruiken om supplement winkels te bashen. Hoe zielig kan je zijn lol

Hoe vaak ben je gevallen bij je geboorte?

Haal nooit vitamine bij xxl, ik weet niet of je mij bedoelde, maar daarom reageerde ik niet.
Mensen denken vaak gezond bezig te zijn door bepaalde stoffen niet te nemen maar hebben niet door dat andere( gezond vers voedsel) ook vaak al bewerkt is. Jouw vlees kan al meer dan een jaar oud zijn, je appels zelfs nog langer

• Topic Starter Topic Starter
Methylcobalamine wordt beter oraal opgenomen, dat klopt ja. Kunnen we ook naar foliumzuur gaan zien, wat ook niet de beste vorm is. Folaat heeft dan de voorkeur. Zo kan ik over elke vitamine wel verder gaan om verschillende redenen.

Je snapt toch dat Methylcobalamine in een lab gemaakt word? Ook is het geen natuurlijke vorm zoals in onze voeding (dus artificieel slimmerik) Deze vorm is alleen beter biologisch beschikbaar, niets meer of minder.

Vitamine B12 komt trouwens direct of indirect van bacteriën. De methyl vorm wordt heel uitzonderlijk door bepaalde bacteriën aangemaakt. De meest voorkomende vormen zijn Cyanocobalamine (vreemd he), Hydroxycobalamine, Deoxyadenosylcobalamine (co-enzym B12) en Dimethylbenzimidazol-co-enzym (dibencozide). Een paar worden direct door bacteriën aangemaakt en de rest wordt door dieren omgezet (en gefermenteerd voedsel) en zijn dus de indirecte vormen die wij binnen krijgen.

Methylcobalamin is eerder een omgezette vorm (actieve) net zoals folaat.

Cyanocobalamin is nog altijd de standaard in een Multivit. Dat zal nog wel veranderen met de tijd natuurlijk zoals voor vele vitamines. Met een biologische beschikbaarheid van 25% is het ook niet heel slecht (tov 56% methyl-b12), iets hogere dosis erin en voila.

En die linken gaan dus niet om betere vormen van vitamines, maar over- en onderdoseringen en vervuilingen (zware metalen, toxines, hormonen, enz..). Dat lijkt me iets interessanter gezien het voor je gezondheid is.

---------- Toegevoegd om 02:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:03 ----------

Zou kunnen, volledig onderzoek van consumerlab lijkt me handig. Maar een betrouwbare verkoper gaat ook kwaliteit willen verkopen.
Bedankt voor je antwoord! Mag ik vragen waar jij jouw multivit's haalt? Ik merk dat je er verstand van hebt. ;)

Bedankt voor je antwoord! Mag ik vragen waar jij jouw multivit's haalt? Ik merk dat je er verstand van hebt. ;)

Ik neem zelf nooit een Multivit, maar ik raad altijd een aan met 50% van de adh per pil. Meer is onnodig en kan zelfs negatief zijn icm je voeding. Davitamon compleet (weerstand) is een goede.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Wat merken om van weg te blijven.

Among the supplements that had too little of a particular nutrient were Trader Joe’s Vitamin Crusade (just 59 percent of the vitamin A advertised on the label), Melaleuca Vitality Multivitamin & Mineral (just 42 percent of the touted vitamin A) and All One Active Seniors (less than 2 percent of the beta-carotene, 73 percent of the retinol and 49 percent of the vitamin A listed on the label).

Centrum Chewables had the opposite problem, with 173 percent of the vitamin A listed on the label. This is of particular concern because too much vitamin A can spell trouble.
http://www.nbcnews.com/id/43429680/...nt-have-nutrients-claimed-label/#.VT44PlJ03Mw

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

En hier het volledige rapport.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=135693941

Labdoor heeft ook op zware metalen getest.
https://labdoor.com/review/garden-of-life-vitamin-code-for-men

Maar je ziet dat zelfs de A gerankte producten niet altijd ok zijn vreemd genoeg.

This product met all purity standards but recorded significant label claim variance on 3/6 key vitamins. Both vitamin B-3 and D exceeded their respective label claims by 65% or more
https://labdoor.com/review/garden-of-life-vitamin-code-for-men

ik neem soms wel eens een multivit, maar dat is dan maar voor enkele weken. Vooral in drukkere periodes (vroeger tijdens examens) nam ik het telkens. Voor de rest niet of nauwelijks.
Naar de festivals toe neem ik in de zomer soms ook wel eens multivit enkele dagen...

Waarom eet men niet gewoon voldoende groente en fruit. Wanneer je dagelijk varieert hierin krijg je voldoende binnen naar mijn mening en heb je geen vitamine nodig.

Garden of Life, kon niet missen dat die op 1e plek stond :D

Hun producten zijn goedkoper dan waar dan ook, en als er met whey etc gekloot is dan dus ook met de rest.
Maar mensen die nog steeds 2 euro willen besparen door bij dat grafbedrijf te kopen verdienen ook niks beters.

complete onzin redenatie. Jij snapt werkelijk precies niks van de whey industrie.

Al dat fanboy gehaat hier op B&F begint nu wel een beetje vermoeiend te worden.

complete onzin redenatie. Jij snapt werkelijk precies niks van de whey industrie.

Al dat fanboy gehaat hier op B&F begint nu wel een beetje vermoeiend te worden.

Natuurlijk mag er niet gehaat worden, ocharme body & fit ze verdienen dit niet!

Terug
Naar boven