MuscleMeat

Mustafa Mohamad in 2006 en nu omg

Vind ik onzin. Als hij alleen gestopt was met AS, en dus wel nog gewoon zn voeding en training 100% op orde had zou hij nog steeds enorm groot zijn. Dat er niks meer over blijft komt puur door het feit dat hij totaal niks meer deed, zowel qua voeding, training als AS.

Neem bv eens Mister10 als voorbeeld. Wanneer hij compleet zou stoppen met trainen en weer ging eten als een normaal mens zou je na 3 jaar waarschijnlijk ook niet zien dat hij ooit een dumbbell had aangeraakt...daar ben ik van overtuigd.

Heeft imo dus echt niks te maken met het feit dat je naturel geen basis hebt opgebouwd.

Je hebt het mis.

Rob heeft gelijk vanzelfsprekend.

Spieren hebben voeding nodig als je stopt met voldoende voeding toe te dienen dan verwijnen je spieren als sneeuw voor de zon. Naturel of geen naturel maakt geen reet uit.

Vanzelfsprekend moet je een hoop inleveren als je stopt met heftig gebruik maar met de juiste voeding en training had deze man er nog steeds uitgezien als een beest,

hij trainde al zon 20jaar dus dan kan je niet met het argument aankomen dat hij geen basis heeft opgebouwd..

die benen waren echt huge destijds!!

Jullie denken dus dat totaal chemisch opgebouwde spieren maar net zo snel atrofiëren als (deels) natuurlijk opgebouwde spieren? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, met name omdat chemisch opgebouwde spieren veel meer afhankelijk zijn van de retentie van vocht en glycogeen in de cellen.

Nou als dit echt waar is ben ik van mening dat hij niet "normaal" heeft geleefd gewoon weg slecht anders lijkt me dit onmogelijk

Wat...? Hoe kan dat nou...? Is ie overgestapt van een goed dieet naar een cracker en een aardappel per dag ofzo? Hoe kun je nou 40kg++ VVM verliezen in 3 jaar? Dat is meer dan een kg per maand...

tja, tijdens de olympia hebben sommige deelnemers 10kg op 2dagen verloren

Wat...? Hoe kan dat nou...? Is ie overgestapt van een goed dieet naar een cracker en een aardappel per dag ofzo? Hoe kun je nou 40kg++ VVM verliezen in 3 jaar? Dat is meer dan een kg per maand...

makkelijk,maat van me is moeten stoppen met trainen wegens hernia en verloor 20kilo op n half jaar tijd, hij at natuurlijk ook helemaal niet meer zoveel gelijk als hij aant trainen was.

Laatst bewerkt:
Jullie denken dus dat totaal chemisch opgebouwde spieren maar net zo snel atrofiëren als (deels) natuurlijk opgebouwde spieren? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, met name omdat chemisch opgebouwde spieren veel meer afhankelijk zijn van de retentie van vocht en glycogeen in de cellen.

Hoezo? Leg uit...

Je moet voor de grap eens alle pro's checken en dan nagaan welke een naturel basis hebben aangelegd en welke niet, welke bijna alles verliezen als ze stoppen en welke niet... Vaak zie je ook dat de old school BB hun massa beter hebben behouden, simpelweg omdat hedendaagse BB véél meer AAS snoepen en er bovendien véél vroeger mee beginnen.

Ik had gehoopt op een verklaring waarom "chemisch opgebouwde spieren veel meer afhankelijk zijn van de retentie van vocht en glycogeen in de cellen."

Daarnaast: hoe weet jij nu wie een naturel basis heeft opgebouwd en niet? De old school bodybuilders, waaronder Arnold, grepen ook al heel snel naar de spierverstekers...

Vind ik onzin. Als hij alleen gestopt was met AS, en dus wel nog gewoon zn voeding en training 100% op orde had zou hij nog steeds enorm groot zijn. Dat er niks meer over blijft komt puur door het feit dat hij totaal niks meer deed, zowel qua voeding, training als AS.

Neem bv eens Mister10 als voorbeeld. Wanneer hij compleet zou stoppen met trainen en weer ging eten als een normaal mens zou je na 3 jaar waarschijnlijk ook niet zien dat hij ooit een dumbbell had aangeraakt...daar ben ik van overtuigd.

Heeft imo dus echt niks te maken met het feit dat je naturel geen basis hebt opgebouwd.

Ik denk dat je daar verkeerd zit. Ik heb door een zware blessure en prive omstandigheden iets meer dan een jaar niet kunnen trainen. In die periode was door mijn omstandigheden mijn voeding totaal niet goed. Ik heb ruim een jaar lang dus geen voet in de gym gezet en geen dumbbell aangeraakt. Uiteraard was ik daarna wat van mijn massa kwijt, vooral op armen, benen en borst, maar je kon nog wel duidelijk zien dat ik al een tijd getraind had, mijn basis verdween niet.

Nu kan ik natuurlijk niet weten hoe het zou zijn als ik nog eens twee jaar niks gedaan zou hebben. Maar als ik weleens gasten in de sportschool zie die bijvoorbeeld een half jaar eruit geweest zijn maar in tegenstelling tot mij wel gekuurd hebben, is dit niet te vergelijken. Deze zien er in de meeste gevallen wel uit alsof ze nog nooit getraind hebben, en dat soms al in de eerste 2 maanden na een kuur.

Maar als ik weleens gasten in de sportschool zie die bijvoorbeeld een half jaar eruit geweest zijn maar in tegenstelling tot mij wel gekuurd hebben, is dit niet te vergelijken. Deze zien er in de meeste gevallen wel uit alsof ze nog nooit getraind hebben, en dat soms al in de eerste 2 maanden na een kuur.

Dat zal ws. komen omdat hun eigen testosteronproductie stil ligt. Hun niveau is dus ongunstiger dan van iemand die altijd naturel heeft getraind.

Ik zie echter geen reden waarom bij 2 atleten met een platliggende hormoonproductie degene die eerst een naturel basis heeft opgebouwd meer zou behouden dan de atleet die dat niet eerst heeft gedaan. Ik zie de logica erachter niet.

Ik had gehoopt op een verklaring waarom "chemisch opgebouwde spieren veel meer afhankelijk zijn van de retentie van vocht en glycogeen in de cellen."

Daarnaast: hoe weet jij nu wie een naturel basis heeft opgebouwd en niet? De old school bodybuilders, waaronder Arnold, grepen ook al heel snel naar de spierverstekers...
Sorry ik ging er vanuit dat je wel bekend was met het verschil tussen myofibrillaire of sarcoplasmatische hypertrofie, maar om kort te zijn, het gebruik van anabolen versnelt vooral de sarcoplasmische hypertrofie, wat zeer sterk afhankelijk is van vochtretentie. Nadeel is dat je daar niet sterker van wordt en deze massa ook relatief snel kan verliezen.

Ik denk dat je daar verkeerd zit. Ik heb door een zware blessure en prive omstandigheden iets meer dan een jaar niet kunnen trainen. In die periode was door mijn omstandigheden mijn voeding totaal niet goed. Ik heb ruim een jaar lang dus geen voet in de gym gezet en geen dumbbell aangeraakt. Uiteraard was ik daarna wat van mijn massa kwijt, vooral op armen, benen en borst, maar je kon nog wel duidelijk zien dat ik al een tijd getraind had, mijn basis verdween niet.

Nu kan ik natuurlijk niet weten hoe het zou zijn als ik nog eens twee jaar niks gedaan zou hebben. Maar als ik weleens gasten in de sportschool zie die bijvoorbeeld een half jaar eruit geweest zijn maar in tegenstelling tot mij wel gekuurd hebben, is dit niet te vergelijken. Deze zien er in de meeste gevallen wel uit alsof ze nog nooit getraind hebben, en dat soms al in de eerste 2 maanden na een kuur.

Komt dit dan door de AAS of door de aanleg die iemand heeft? Mijn fysiek gaat ook keihard achteruit achteruit als ik een ( korte ) tijd niet train.

Sorry ik ging er vanuit dat je wel bekend was met het verschil tussen myofibrillaire of sarcoplasmatische hypertrofie, maar om kort te zijn, het gebruik van anabolen versnelt vooral de sarcoplasmische hypertrofie, wat zeer sterk afhankelijk is van vochtretentie. Nadeel is dat je daar niet sterker van wordt en deze massa ook relatief snel kan verliezen.

Mooie praatjes...maar in de praktijk zal het zeker anders zijn. Als anabolen vooral sarcoplasmische hypertrofie veroorzaken, en je daar zoals jij zegt NIET sterker van wordt, hoe verklaar je het dan dat bv een Coleman zo ongelooflijk sterk is?

Ik weet zeker dat zo iemand als Mustafa ook zonder AS nog groter was dan iedereen op dit forum die volop AS gebruikt...twijfel ik niet eens aan.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij gewoon gestopt is met trainen en als een normaal persoon is gaan eten. Als hij zou blijven trainen en goed eten zou hij nog aanzienlijk groot zijn zonder AAS. Als je niet meer goed eet en traint, ben je binnen 3 jaar wel alles kwijt ja.
Ik denk dat iemand die ooit zo'n fysiek bereikt wel goede genen moet hebben, kan niet anders!!Als hij zou willen is hij binnen half jaar weer de oude.

Voor zover ik weet hangt de soort van hypertrofie af van de trainingsmethode en staat dat los van het gebruik van AAS. Natuurlijk zal een bodybuilder een groter mate van sarcoplasmatische hypertofie hebben, dat is inherent aan het doel dat hij nastreeft.

Mooie praatjes...maar in de praktijk zal het zeker anders zijn. Als anabolen vooral sarcoplasmische hypertrofie veroorzaken, en je daar zoals jij zegt NIET sterker van wordt, hoe verklaar je het dan dat bv een Coleman zo ongelooflijk sterk is?

Ik weet zeker dat zo iemand als Mustafa ook zonder AS nog groter was dan iedereen op dit forum die volop AS gebruikt.
Maar ik zeg niet dat iemand die AAS gebruikt niet sterker kan worden, heeft ook te maken met de manier waarop je traint. Punt is dat als het aandeel kgs dat bekomen is met AAS groot is, dat je dan ook veel meer zal verliezen als je hormonale waarden plots naar normale niveaus zakken.

Natuurlijk hebben jullie ook een punt dat voeding essentieel is om spiermassa te onderhouden. Toch zie ik veel BB waarbij de massa beter blijft zitten.

Voor zover ik weet hangt de soort van hypertrofie af van de trainingsmethode en staat dat los van het gebruik van AAS. Natuurlijk zal een bodybuilder een groter mate van sarcoplasmatische hypertofie hebben, dat is inherent aan het doel dat hij nastreeft.
Het staat er niet los van, hoewel de trainingsmethode idd net zo belangrijk is. De reden dat je na een kuur niet veel meer kracht hebt dan ervoor is omdat anabolen simpelweg niet die groei mogelijk maken die nodig is om sterker te worden.

Terug
Naar boven