Fitness Seller

My Day Has Come!! Test-E + Dbol (eerste kuurtje)

jonge, je bent jezelf serieus belachelijk aan het maken, door te zeggen dat het net WEL goed is. maar doe maar gerust, hoor.

Ronny, de old school bodybuilders trainden ALTIJD elke spiergroep 2x per week, en mijns inziens zagen Arnold, Franco en co er toch niet zo slecht uit...:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
amai jongens wat een strijd hier :D

anyway ik ga toch armen 2 keer per week proberen te doen.

bij mijn weten is 48u tussen spiergroepen meer dan genoeg. en zijn er in een week 168u dus moet wel te verantwoorden zijn om een spiergroep 2x aan te pakken per week.

ik kan wel zelf een schema opstellen dennisik, maar ik twijfel gewoon omdat die begeleider in de gym ervan overtuigd was dat zijn schema's ook goed waren...

je moet openstaan voor alles vind ik.. zo leer je je eigen lichaam veel beter kennen imo.

Laatst bewerkt:
Zo te lezen sta jij voor alles open, zodat je zelf niks hoeft op te zoeken of te lezen.

ik lees nochtans elke dag heel wat af hier op DBB

Waarvoor maak je dan geen eigen schema. Jij weet immers hoe je lichaam het beste werkt. (Al heb je wel te weinig trainingstijd gehad, om dat te ontdekken)
(Ik ben ook niet echt 1 van de voorstanders om nu al te kuren met deze stats, maar die discussie is al geweest)

OT: Persoonlijk vind ik dit het lekkerst werken

Ma; Borst, Buik
Di; Benen, Biceps
Wo; Rust
Do; Schouders, Triceps
Vr; Rug, Kuiten

Wat voor mij werkt is gewoon low reps, high weight. 3x5 ook toepassen op bicep oefeningen. Voor triceps CGBP, Dips en skullcrusher en voor de rest goed eten, trainen en rusten.

Waarvoor maak je dan geen eigen schema. Jij weet immers hoe je lichaam het beste werkt. (Al heb je wel te weinig trainingstijd gehad, om dat te ontdekken)
(Ik ben ook niet echt 1 van de voorstanders om nu al te kuren met deze stats, maar die discussie is al geweest)

OT: Persoonlijk vind ik dit het lekkerst werken

Ma; Borst, Buik
Di; Benen, Biceps
Wo; Rust
Do; Schouders, Triceps
Vr; Rug, Kuiten

Wat voor mij werkt is gewoon low reps, high weight. 3x5 ook toepassen op bicep oefeningen. Voor triceps CGBP, Dips en skullcrusher en voor de rest goed eten, trainen en rusten.

is er een bepaalde reden waarom je triceps samen zet met schouders, aangezien je je triceps ook al belast tijdens schoudertraining?

en waarom kuiten op aparte dag?

bedankt voor je voorstel :)

is er een bepaalde reden waarom je triceps samen zet met schouders, aangezien je je triceps ook al belast tijdens schoudertraining?

en waarom kuiten op aparte dag?

bedankt voor je voorstel :)

Kuiten omdat ze achter lopen. Zo kan ik ze apart pakken, vind dit wat beter als ik ze bij benen pak.

Biceps bij benen, neem aan wel bekend verhaaltje. Wss in jouw geval, zal dit niet meer opgaan. Aangezien je al aan de test zit.

Triceps bij schouders, omdat dit zo uitkomt. Nu zit geen enkele spiergroep elkaar in de weg. Zo ook deadliften en squatten zo ver mogelijk uit elkaar.

Kuiten omdat ze achter lopen. Zo kan ik ze apart pakken, vind dit wat beter als ik ze bij benen pak.

Biceps bij benen, neem aan wel bekend verhaaltje. Wss in jouw geval, zal dit niet meer opgaan. Aangezien je al aan de test zit.

Triceps bij schouders, omdat dit zo uitkomt. Nu zit geen enkele spiergroep elkaar in de weg. Zo ook deadliften en squatten zo ver mogelijk uit elkaar.

ja idd biceps na benen voor de supercompensatie. hoewel ik raar vind dat je dan niet triceps na benen zet als je toch dikkere armen wil... hier zorgen namelijk je triceps voor...

bij benen ben ik ook van plan om allemaal samen te doen op 1 dag.

ik kan aanemen dat dit schema voor jou goed werkt, maar ik zelf ben er niet echt voor te vinden, but that's just my 2 cents :)

elke persoon is anders, en maar goed ook ;)

Weet dat triceps voor groter armen zorgen, al zit de kracht daar wel goed. Dus die gaan gewoon goed mee, biceps mogen gewoon pak groter. Vooral met mijn genen, en lengte is het al moeilijk om ze 'groot' te laten zien.

Als je nou post wat je denkt wat wel voor je werkt, kan men daar kritiek op geven. Dan de standaard fitness schema's

Weet dat triceps voor groter armen zorgen, al zit de kracht daar wel goed. Dus die gaan gewoon goed mee, biceps mogen gewoon pak groter. Vooral met mijn genen, en lengte is het al moeilijk om ze 'groot' te laten zien.

Als je nou post wat je denkt wat wel voor je werkt, kan men daar kritiek op geven. Dan de standaard fitness schema's

zoals ik al had aangegeven, armen 2 per week.

borst en biceps (of triceps)
rug en triceps (of biceps)
schouders + buik
benen

en dan moet er nog een dag tussen of achter komen met armen voor de 2e maal.

Dag 1: Schouders, Triceps
Dag 2: Benen, Kuiten
Dag 3: Borst, Buik
Dag 4: Rug, Biceps
Dag 5: Rust
Dag 6: Biceps, Triceps
Dag 7: Rug

Zoiets?

Dag 1: Schouders, Triceps
Dag 3: Borst, Buik
Dag 7: Rug

Zoiets?

ja idd zoiets ongeveer had ik ook in gedachte. ik zit enkel nog wat te twijfelen over die schouders en triceps... maar ik weet niet of er een andere oplossing voor is... mss dit (dan zit ik wel met schouders voor de rug dag, maar kdenk datk daar minderl last van ga ondervinden dan schouders amen met triceps...:

Dag 1: borst, Triceps
Dag 3: schouders, Buik
Dag 7: Rust

of

Dag 1: borst, Triceps
Dag 2: rug, biceps
Dag 3: rust
Dag 4: schouders, buik
Dag 5: benen
Dag 6: biceps, triceps
Dag 7: Rust

dat is mss nog beter

Laatst bewerkt:
Ronny, de old school bodybuilders trainden ALTIJD elke spiergroep 2x per week, en mijns inziens zagen Arnold, Franco en co er toch niet zo slecht uit...:rolleyes:

en denk je dat 1 van die gasten hier, hun genen hebben???
je moet appels met appels vergelijken, he.
maar ga gerust je gang.

---------- Toegevoegd om 07:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:01 ----------

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/training-frequency-for-mass-gains.html

Lees dat artikel maar eens door.

Ik denk niet dat je te serieus in moet gaan op mensen die dit soort berichtjes typen ...

als jij dit artikel had gelezen, wist je ook dat er nergens staat dat het beter is. er staat: 3 keer per week aanpakken, 2 keer per week, of 1 keer per week.

---------- Toegevoegd om 07:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:04 ----------

zelfs Jay Cutler zegt dat 1 keer per week een spier deftig aanpakken MEER dan genoeg is. Dan zal hij waarschijnlijk onzin vertellen???
en als hij ze af en toe 2 keer per week aanpakt, dan kan ik dat nog begrijpen, met zijn voeding en aas. maar op dat niveau staat hier niemand. je zal er misschien droger door staan, maar meer massa niet.

@ Ronny: als je je spiergroepen meer x per week aanpakt, kom je dan droger te staan?
Ik zit namelijk zelf met een schema om wat meer massa op men rug te pakken en daar moet ik 2x per week men rug trainen (zwaar vs licht).
Is dit dan niet goed volgens jou?

Grts

Als je louter de grafiek bekijkt qua tijdspanne waarin er hypertrophie is, kan je heus wel
spiergroepen 2 keer per week trainen. Zelfs naturel. Je moet enkel ze niet op beide
malen helemaal de t*ring in trainen. Maar 1 keer zwaar & 1 keer 'licht' is zelfs ideaal
voor achterliggende spiergroepen bij te trekken

Die grafiek staat hier trouwens ergens op DBB .. en nee, ik heb geen zin om hem te zoeken

---------- Toegevoegd om 09:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:39 ----------

@ Ronny: als je je spiergroepen meer x per week aanpakt, kom je dan droger te staan?
Ik zit namelijk zelf met een schema om wat meer massa op men rug te pakken en daar moet ik 2x per week men rug trainen (zwaar vs licht).

Grts

Droogtrainen doe je door cardio en kcal beperking ... niet door meer trainen, meer setjes,
of supersetjes te doen

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:39 ----------

En djees Ice, stop nu eens met al dat gedoe over trainingsschema's en ga eens trainen.
Kies iets en hou je daar aan ipv telkens maar vanalles in je oor te laten blazen.

14 pagina's ondertussen en nog steeds één training maar wel een hoop gezeik ... that's just wrong

Laatst bewerkt:
als jij dit artikel had gelezen, wist je ook dat er nergens staat dat het beter is. er staat: 3 keer per week aanpakken, 2 keer per week, of 1 keer per week.

Als jij nou alleen al de moeite had genomen de conclusie te lezen...

And while it’s still common to emulate the training pattern of elite (read: drug using) bodybuilders and bomb and blast everything once per week, my experience (and that of many others) is simply that the majority of natural trainees (and even many drug users) simply don’t get optimal growth that way. This is one of those cases where the athletes seem to be succeeding in spite of the training rather than due to it.
Which brings us to my preferred training frequency for the majority of folks seeking optimal size gains: somewhere between once every 5th day and twice per week. I find that this yields about optimal results for most people (and recent research supports that recommendation anyhow), offsetting the cons of both the higher and lower training frequencies.

+1
ik meende dat dit een kuurlog was.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Op wat rob zei dan

Grts

ik heb het over biceps en triceps. je pakt sowieso je triceps aan bij borst en schouders. en je biceps bij rug. en dan deze 2 spieren nog eens 2 keer trainen??? je gaat ze gewoonweg overbelasten.

ik heb het over biceps en triceps. je pakt sowieso je triceps aan bij borst en schouders. en je biceps bij rug. en dan deze 2 spieren nog eens 2 keer trainen??? je gaat ze gewoonweg overbelasten.

Dan worden ze echt niet gelijk overbelast hoor. Bij een rug training worden je biceps ook niet tot het maximale getraind. Het is misschien niet het ideale, maar gelijk stellen dat je dan overtraint is iets te ver vind ik.

Terug
Naar boven