AndroidHealthClinic

My Day Has Come!! Test-E + Dbol (eerste kuurtje)

dag 1: Borst, buik
dag 2: rug, benen
dag 3: biceps, triceps
dag 4: schouders, traps, onderarmen
dag 5: full body maar slechts 1 oefening per spiergroep ongeveer om de pomp erin te zetten.
Ik vind dit echt k*t qua verdeling van je spiergroepen. Sowieso die full-body dag schrappen, maar dan die combo's. Dag 1, alleen borst en buik, en dan dag 2 RUG en BENEN. Dan dag 3 biceps/triceps, met rug pak je ook je biceps vrij veel, is k*t om dan op dag 3 nog biceps te trainen. Dag 4 doe je schouders, wat ik zelf vooral ervaar is dat ik niet goed schouders kan trainen als ik de dag ervoor triceps heb getraind. Keep it simple, doe gewoon iets als:

borst/triceps
bovenrug/biceps
rust
onderrug/schouders
benen

:)

Indd en **** supersets tijdens kuren, ga gewoon heavy.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Ik vind dit echt k*t qua verdeling van je spiergroepen. Sowieso die full-body dag schrappen, maar dan die combo's. Dag 1, alleen borst en buik, en dan dag 2 RUG en BENEN. Dan dag 3 biceps/triceps, met rug pak je ook je biceps vrij veel, is k*t om dan op dag 3 nog biceps te trainen. Dag 4 doe je schouders, wat ik zelf vooral ervaar is dat ik niet goed schouders kan trainen als ik de dag ervoor triceps heb getraind. Keep it simple, doe gewoon iets als:

borst/triceps
bovenrug/biceps
rust
onderrug/schouders
benen

Haha nee die is simpel, ene dag onderrug , andere dag benen.

Rug-Biceps
Borst-Triceps-Abs

Benen-Kuiten
Schouders-Traps

Indd en **** supersets tijdens kuren, ga gewoon heavy.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Haha nee die is simpel, ene dag onderrug , andere dag benen.

Rug-Biceps
Borst-Triceps-Abs

Benen-Kuiten
Schouders-Traps

Ja ok, bij dat moet je natuurlijk wel zelf checken of je daar goed op gaat haha. Ik ging er destijds uitstekend op. :D

• Topic Starter Topic Starter
jongens, mij moet je niet vertellen dat het een raar schema is :)

ik vond het ook een bizarre verdeling van de spiergroepen toen ik het zag...

ik ben ook veel meer te vinden voor de traditionele split schema's dus mss moet ik die toch maar gebruiken....

en idd supersetjes tijdens de kuur had ik ook men twijfels over. je blaast er goed van op maar of het op lange termijn ook daadwerkelijk meer spiermassa betekent betwijfel ik.

bij mijn weten is de regel nogaltijd: des te meer gewicht en des te lager de herhalingen, des te harder je de spier afbreekt en dus des te meer deze kan groeien.

en bij een superset kan je niet veel gewicht nemen omdat je spieren gewoon uitgeput zijn, niet van de zware gewichten maar omdat ze geen rust krijgen...

normaal gezien zie ik hem morge. toch melden dat ik voor een andere spiergroepverdeling opteer, en meer met halters enz wil werken...

ik laat morgen weten hoe het geweest is.

ik doe elke dag een andere spiergroep, en het werkt perfect voor mij. kan ik die dag heel mijn focus op die ene spier zetten, ipv te denken, shit ik ben kapot en ik moet nog biceps of triceps doen.

borst/triceps
bovenrug/biceps
rust
onderrug/schouders
benen

+1 dit was mijn oorspronkelijke split indeling.

(Sinds kort wel aangepast naar armen op aparte dag omdat deze achterbeginnen te lopen op mijn torso.
En 2 beendagen geintroduceerd; 1ste gericht op hamstrings en kuiten en 2e quads en kuiten)

2 beendagen doe ik ook. zo kan ik de quads goed aanpakken en een andere dag de hamstrings. zo worden de hamstrings en de kuiten tenminste ook goed aangepakt. kuiten doe ik ook op de dag van de quads en op de dag van de hamstrings

Zoals je ondertussen al wel door had was je schema niet zo super. ;)
Als je je nieuwe hebt gekregen (want ik veronderstel dat deze in de gym voor je gemaakt wordt, of door iemand). Post het dan hier ook even op.
Zal handig zijn om de reacties en evt aanpassingen door te voeren aan je schema :).

Grts & work it!

beetje off-topic:
Maar fp-ice jij haalde aan dat supersets minder goed zou zijn als je in een kuur zit,
is dat waar mede bbers?? omdat ik merk dat supersets nu wel goed voor mij werkt(naturel)
en wou miss in de nabije toekomst wel gaan kuuren.

ontopic:
Waarom een schema van hem volgen??
Je weet nou zelf toch wel wat goed voor jou werkt?(neem ik aan)

beetje off-topic:
Maar fp-ice jij haalde aan dat supersets minder goed zou zijn als je in een kuur zit,
is dat waar mede bbers?? omdat ik merk dat supersets nu wel goed voor mij werkt(naturel)

ontopic:

ik weet wat goed voor me werkt, maar je moet altijd openstaan voor nieuwe dingen, dus ik had tege hem gezegd: doe maar eens gek, als ik toch ga kuren kan ik beter ineens heel zwaar trainen. en dit was het resultaat...
+ ik dacht dat hij met een tarditioneel split schema ging afkomen, dat had ik gehoopt althans maar gewoon met nieuwe oefeningen ofzo.

van die supersetjes zou ik ook eens graag weten of het nu wel of niet beter is om tijdens een kuur te doen, want ik zei het al: het brengt goed het bloed naar de spiergroep maar of je er ook daadwerkelijk harder van groeit weet ik niet...

stijfheid van 2e injectie is weer van de partij :) dus ik loop weer wat mank :p
verder niet echt iets speciaal te melden... we just keep on going.

straks in de namiddag gaan trainen, en eens vragen voor nieuw schema.

wat denken jullie van dit schema? de reden voor 1 keer armen zwaar en 1 keer lichter is omdat ik het gevoel heb dat ik beter vooruit ga als ik ze 2 keer train per week dan 1 keer. borst en armen moeten namelijk het meest groeien aangezien deze het traagste evolueren...

dag 1: biceps, triceps
dag 2: benen, buik
dag 3: borst, buik, triceps (licht, gewoon pomp erin zetten met 2 oefeningen ofzo)

dag4: Rug, nek, biceps (licht)
dag5: schouders, onderarmen

Sowieso goed opwarmen, een paar lichte opwarmsetjes en dan grootste stuk van de training zwaar pakken met veel rust tussen sets. Naarmate spier leeg is, doe ik er vaak wat lichtere supersets bij op het einde, kwestie van de spier leeg te halen.

En gebruik halters en barbells voor het zware werk en gooi er op het einde wat machine en kabelwerk bij.

Mijn ervaring met schema's ie dat je niet te lang bij hetzelfde mag blijven en dat je je spieren continu nieuwe prikkels moet geven. Zwaar met licht afwisselen. Free weights afwisselen met machines en kabels enz....

Sowieso goed opwarmen, een paar lichte opwarmsetjes en dan grootste stuk van de training zwaar pakken met veel rust tussen sets. Naarmate spier leeg is, doe ik er vaak wat lichtere supersets bij op het einde, kwestie van de spier leeg te halen.

En gebruik halters en barbells voor het zware werk en gooi er op het einde wat machine en kabelwerk bij.

Mijn ervaring met schema's ie dat je niet te lang bij hetzelfde mag blijven en dat je je spieren continu nieuwe prikkels moet geven. Zwaar met licht afwisselen. Free weights afwisselen met machines en kabels enz....

ja idd je spieren moeten anders geprikkeld worden om de 6 weken want het menselijk lichaam is alles heel snel gewoon.

maar wat vind je van de spiergroepverdeling ? :)

ik persoonlijk doe liever met kabels als met halters bij een aantal oefeningen aagezien je dan veel meer spanning behoudt bij het negatieve gedeelte van de oefening. zelfs als heb je de volledige beweging gemaakt, dan blijft er altijd spanning opzitten omdat die kabel naar boven of naar beneden wil trekken afhankelijk van de oefening. en dat heb je bij halter niet zo.

denk maar aan lying tricep extension (skullcrushers) met barbell of kabel.

ik voel er 5 keer meer van met kabel dan met barbell omdat wanneer je de bar gestrekt vast hebt, is de spanning helemaal weggenomen en een kabel blijft trekken.

Ik zou je schema niet zo doen. Twee dagen buik achter elkaar? pak je dan ook dezelfde oefeningen? en rug en schouders achter elkaar.

ma: Borst, triceps, buik
di: Rug, biceps, onderrug
wo: rust
do: Benen, buik
vr: Schouders, nek, onderarmen

Als je dan persee biceps en triceps nog licht er bij wilt pakken zou ik dat dan doen op een do en vr.

Ik zou je schema niet zo doen. Twee dagen buik achter elkaar? pak je dan ook dezelfde oefeningen? en rug en schouders achter elkaar.

ma: Borst, triceps, buik
di: Rug, biceps, onderrug
wo: rust
do: Benen, buik
vr: Schouders, nek, onderarmen

Als je dan persee biceps en triceps nog licht er bij wilt pakken zou ik dat dan doen op een do en vr.

oei ja die buik moest eigelijk een dag opschuiven ;)

jou schema ziet er ook aantrekkelijk uit :) en dan idd licht biceps en triceps nog bijdoen bij de 2 laatste dagen.

beetje off-topic:

ontopic:

Wat heb je aan supersets? Is vrijwel alleen maar conditie, beter gewoon zware gewichten en volledig uitgerust aan een set beginnen.

ja idd je spieren moeten anders geprikkeld worden om de 6 weken want het menselijk lichaam is alles heel snel gewoon.

maar wat vind je van de spiergroepverdeling ? :)

ik persoonlijk doe liever met kabels als met halters bij een aantal oefeningen aagezien je dan veel meer spanning behoudt bij het negatieve gedeelte van de oefening. zelfs als heb je de volledige beweging gemaakt, dan blijft er altijd spanning opzitten omdat die kabel naar boven of naar beneden wil trekken afhankelijk van de oefening. en dat heb je bij halter niet zo.

denk maar aan lying tricep extension (skullcrushers) met barbell of kabel.

ik voel er 5 keer meer van met kabel dan met barbell omdat wanneer je de bar gestrekt vast hebt, is de spanning helemaal weggenomen en een kabel blijft trekken.

Meer gewicht op de bar en je zal het wel voelen ;)

net terug van de gym.

de beslissing is gevallen op een heel simpel en traditioneel splitschema.

dag 1: borst, biceps,
dag 2: rug, triceps, buik
dag 3: schouders benen
dag4: borst, biceps (maar wel andere oefeneningen als dag 1)
dag5: rug, triceps, buik (maar wel andere oefeneningen als dag 2)

de reden hiervoor is omdat ik me persoonlijk beter voel als ik men armen 2 maal per week train.

vandaag borst gedaan (biceps niet omdat ik die gistere getrained had).
vanaf morge begin ik met het schema ( begin met schouders, benen).

borst:

flat bench: 15x 30 (opwarming), 10 x 50, 8x 60, 6 x 80, 4 x 90kg
inlcline cable flies: 3 x 8 x 14 kg aan elke kant

flat flies: 3 x 6 x 20
superset met incline DB press: 3 x 6 x 24

cable pull up (low)--> voor onder en binnenkant van de borst. 3 x 8 x 7 kg

die superset van flat flies en incline DB press ga ik nog laten veranderen want die vond ik niet zo goed... was superzwaar, maar borst pompte er niet al te hard van op t.o.v. andere oefeningen, en kreeg last van men rechter schouderblad.

biceps heb ik vandaag weggelaten omdat ik die gisteren al getrained had.
heb nog een aantal buik oefeningen gedaan na borst.

gemoedstoestand is super vandaag, niks last van eetlust vermindering, test flu of wat dan ook. enkel nog pijn in onderrug en kont dat wat stijf is maar al met al valt het goed mee ;)

net paar eitjes gebakken seh, en 4 sneden volkoren brood erbij.

binnen 2 uur roze vinken met puree en groenten.

je schema is superk*t.
In een kuur wordt je snel sterker dus de risicos op een blessure nemen toe. En jij denkt dat het verstnadig is met een schema te trainen dat je 5 dagen achter elkaar de schouder belast?

Ook dag 1 borst en biceps doet en op dag 2 rug en tricep doet is niet slim omdat je dezelfde spieren weer belast achter elkaar (bicep en tricep)

je schema is superk*t.
In een kuur wordt je snel sterker dus de risicos op een blessure nemen toe. En jij denkt dat het verstnadig is met een schema te trainen dat je 5 dagen achter elkaar de schouder belast?

Ook dag 1 borst en biceps doet en op dag 2 rug en tricep doet is niet slim omdat je dezelfde spieren weer belast achter elkaar (bicep en tricep)

idd. ik raadde hem het schema aan dat hierboven ergens staat, gepost dood XXL en bia.

maar hij zei: als ik van u was zou ik het niet doen, tijdens een kuur moet je echt doorgaan, zwaar gaan als je zoveel mogelijk massa wil halen uit je kuur. en dan waren zijn 2 voorstellen hetgeen ik net gepost heb ofwel:

dag 1: armen
dag 2: borst, benen
dag 3: rug, traps buik
dag4: schouders, onderarmen
dag5: paar oefeningen biceps, triceps, borst en rug om de pomp erin te zetten.

welke is volgens jullie het beste dan?

Terug
Naar boven