Fitness Seller

MyProtein 20% minder protein bij nieuwe test

Bezoekers in dit topic

images.jpg


OT: Tuurlijk bestaat er de kans dat het door een concurrent uit thin air is gefabriceerd, het supplementenwereldje is wat dat betreft wel een vies wereldje. Over het algemeen komt dit niet zo heel veel voor als je kijkt naar voorheen gepubliceerde resultaten. Toen waren er ook altijd sceptici die daarna nog zelf bevestiging zochten in een vervolgonderzoek dat door hen zelf geïniteerd werd, wat 9 van de 10x de eerder aangetoonde feiten nog eens bevestigde.

Maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten, er zal meer boven water moeten komen alvorens men het gegeven volkomen als waarheid zal aannemen.
 
Bulgaarse supp verkoper die de rest in slecht daglicht wil brengen?

Ik heb geen idee en zou het niet durven claimen. In de reacties zag ik nog wel dit staan:

Heres my ELI5 attempt. I just want to explain to everyone how this works and how much error there might be.

Different molecules absorb light at different wavelengths. What the test aims to do is then shoot a beam of light through a the wavelength that corresponds to "protein", and see how much of that protein light comes out the other side. The machine uses this to determine the concentration of protein in that sample.

However, this only works in liquids, so the powder must be dissolved uniformly. One of the largest problems with all of these tests, is making sure the powder is well dissolved in the liquid. A protein powder can suck at dissolving in water, but still have really high protein content. But this clumpy protein would completely mess up the results of "how much light that corresponds to protein is absorbed by the solution". Additionally, protein is often shaken up in water etc. and this is okay for us, but even tiny bubbles would mess with light absorption measurements.

I do have access to the equipment to do this kind of test myself, but the way I see it, the results are so worthless, it's not even worth the time or set up. I wouldn't even use any of these results (or results done by fittit in the past) as a guideline to make my protein powder purchases.

Het lijkt me dat Bulgaarse labs wellicht niet zo goed bekend staan als die van ons (als in West-Europa) en dat er sowieso een ruime error-marge genomen moet worden.

Het enige goede dat hier hopelijk uit voortkomt is dat de donaties voor MP en Bulkpowders op supplementlabtest.com omhoog gaan.

Ik heb MP ook een mail gestuurd met de vraag of ze misschien willen overwegen om na deze test supplementlabtest.com te contacteren en een eigen donatie willen doen. Zal de reactie hier posten als ik die krijg.
 
Ook staat nergens welke smaak er getest is. Ik geloof dat de chocolade smaken ergens achterin de 60% eiwitten zitten?
The nutritional information is based on the Unflavoured version, when choosing an alternative flavour the nutritional values may vary by up to 10%

Daarnaast geen aminozuur analyse. Nu is dat voor zo'n eiwit percentage bepaling wellicht niet nodig, maar het is is wel betrouwbaarder als je het mij vraagt.

Het zou me eigenlijk ook niets verbazen als MyProtein of een andere prijsvechter lager in eiwitten zit dan geclaimed. Het zal immers ergens vandaan moeten komen...
 
zie dat onze nieuwe board sponsor ook weer top scoort. :thumb:
 
Het enige goede dat hier hopelijk uit voortkomt is dat de donaties voor MP en Bulkpowders op supplementlabtest.com omhoog gaan.
Als de tweede BP test op amino-spiking ook goede resultaten laat zien dan kan dit Bulgaarse onderzoek wel de vuilbak in. Dan is het 3 tegen 1 namelijk.

Ik denk dat de gebruikte methode van hun niet deugt, daarom gaat het over zoveel merken.
 
Wat voor test is deze?

Heres my ELI5 attempt. I just want to explain to everyone how this works and how much error there might be.

Different molecules absorb light at different wavelengths. What the test aims to do is then shoot a beam of light through a the wavelength that corresponds to "protein", and see how much of that protein light comes out the other side. The machine uses this to determine the concentration of protein in that sample.

However, this only works in liquids, so the powder must be dissolved uniformly. One of the largest problems with all of these tests, is making sure the powder is well dissolved in the liquid. A protein powder can suck at dissolving in water, but still have really high protein content. But this clumpy protein would completely mess up the results of "how much light that corresponds to protein is absorbed by the solution". Additionally, protein is often shaken up in water etc. and this is okay for us, but even tiny bubbles would mess with light absorption measurements.

I do have access to the equipment to do this kind of test myself, but the way I see it, the results are so worthless, it's not even worth the time or set up. I wouldn't even use any of these results (or results done by fittit in the past) as a guideline to make my protein powder purchases.
 
Ik vertrouwde Myprotein vanaf het begin al niet. Hoe kun je eiwitten zo scherp aanbieden en vervolgens nog wel eens 20-30% kortingen erbij... Met Body & Fit zijn we de fout in gegaan door er te bestellen, nu doen we het gewoon weer opnieuw. Alle gieren krijgen weer een koekje van eigen deeg.
 
Ik vertrouwde Myprotein vanaf het begin al niet. Hoe kun je eiwitten zo scherp aanbieden en vervolgens nog wel eens 20-30% kortingen erbij... Met Body & Fit zijn we de fout in gegaan door er te bestellen, nu doen we het gewoon weer opnieuw. Alle gieren krijgen weer een koekje van eigen deeg.

nou nou nou

niet zo hard van stapel lopen :p
 
Afwachten op testen van supplementlabtest lijkt me zo, Bulgaren :rolleyes:

Optimum nutrition en Bulkpowders waren gewoon goed bij de stikstofanalyse en dat lijkt me wat correcter. Is alleen nog afwachten op de aminozuuranalyses. Naar Myprotein ben ik wel benieuwd, maar als die ook goed is lijkt me dat deze Bulgaarse test een poging tot meer verkopen van eigen producten is.
 
Ik denk XXL gaat nog eens heel groot worden door kwaliteit te leveren :) Ik bestel al bij ze sinds het begin, even een tijdje naar een ander merk gegaan ivm prijs verschil maar toch weer terug gegaan en bevalt me prima.
Net hetzelfde hier bro! Eerst jaar bij xxl gegaan dan bijna 1.5j body en fit en nu terug alles xxl! Bevalt super. Hun whey hydrolisaat night protein. Intra workout, advanced post workout en fully loaded (sinds deze week ook erbij) stuk voor stuk toppers
 
nou nou nou

niet zo hard van stapel lopen :p
haha, nee snap ik. Ik heb jaren bij B&F gekocht en ben skeptisch. Overal zie je telkens berichten voorbij komen dat het niet klopt of de indruk kan wekken dat het niet klopt. Wat me frustreert omdat je als hobby sporter toch redelijk veel geld voor zulke dingen over hebt. Waardoor ik bij twijfel, niet doe. Ook als het bijv. "te mooi is om waar te zijn".

Ik weet wel dat je niet moet leunen op supps, maar als je het vertrouwd en gebruikt het ter ondersteuning, valt het voor mij ook in mijn voedingsschema. Dan heb ik geen zin om suikerspinnen te eten, dan ga ik wel naar de kermis en met kleverige handen weer naar huis:D
 
IN!

Wat Big T zegt is: de test lijkt niet te deugen. Wordt door een aantal mensen in de post ook iets over gezegd. Ik geloof het ook gewoon niet. Geen last van een Myprotein/BulkPowders virus hier ofzo, maar ik koop er gewoon nog steeds totdat de supplementlabtest.com/dbb test er is. Tot nu toe ziet die (in ieder geval voor BP) er goed uit.

---------- Toegevoegd om 01:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:40 ----------

Ik vertrouwde Myprotein vanaf het begin al niet. Hoe kun je eiwitten zo scherp aanbieden en vervolgens nog wel eens 20-30% kortingen erbij... Met Body & Fit zijn we de fout in gegaan door er te bestellen, nu doen we het gewoon weer opnieuw. Alle gieren krijgen weer een koekje van eigen deeg.

Waarom roept iedereen steeds dat MP en BP zo goedkoop zijn? Is onzin! Heb ik al vaker gezegd, maar de Impact Whey van MP is een concentraat, je mag deze niet vergelijken met Whey Delicious oid (dat is een mix van isolaat met concentraat, isolaat is duurder).

Bij MP kost whey nu EUR 65 voor 5 kg. Als ik naar de Whey Temptation van Powersupplements kijk dan kun je 2 x 4.5 kg halen voor ongeveer EUR 110 (=EUR 12 per kg). Bij XXL haal je 4 kg voor EUR 55 (= EUR 13.75 per kg). Voor EUR 110 heb je dus 8 kilo. Als ik bij MP 10 kg bestel, betaal ik nu EUR 130 (=EUR 13 per kg). Hoezo goedkoop ???. Je hebt gelijk dat er vaak kortingen gelden, laat ik een korting van 20% toepassen, dan kom ik nog uit op EUR 104 voor 10 kg. Ja, dat is goedkoper, maar niet ZO veel goedkoper als jij (en anderen) vaak stellen. Is meerdere malen zo groot als PS en XXL, dus dat is ook niet zo gek lijkt me.

Overigens ben ik de eerste die stopt met bestellen daar als blijkt dat ze rommel verkopen, maar die conclusie kun je nu gewoon nog niet trekken. Mijn inschatting is dat MP en BP deugen, ik wacht af.
 
Ik ga voor zeker en blijf rene sponseren!
 

Labdoor is iig een stuk beter dan wat vage Bulgaren op reddit zonder uitleg over de test etc. Anyway, ik weet niet of en zo ja welke smaak het betreft in de Labdoor test, maar 70% eiwit is een te grote afwijking imo. Die supplementlabtest.com test mag snel komen, dit is niet heel goed nieuws imo :(. Scoort weliswaar 6de plek van de 73 geteste whey (en nummer 1 van de 73 voor best value), maar toch..(beetje B&F gevoel).
 
Labdoor is iig een stuk beter dan wat vage Bulgaren op reddit zonder uitleg over de test etc. Anyway, ik weet niet of en zo ja welke smaak het betreft in de Labdoor test, maar 70% eiwit is een te grote afwijking imo. Die supplementlabtest.com test mag snel komen, dit is niet heel goed nieuws imo :(. Scoort weliswaar 6de plek van de 73 geteste whey (en nummer 1 van de 73 voor best value), maar toch..(beetje B&F gevoel).

70% protein VS geclaimde 80% protein toch?

is nogal een afwijking ja als dat klopt
 
Laatst bewerkt:
Als het chocolade is, kan het nog. Voor naturel is een afwijking erg fors ja, maar komt dan nog niet bij de 20+% van BenF in de buurt hoor ;)
 
Labdoor is iig een stuk beter dan wat vage Bulgaren op reddit zonder uitleg over de test etc. Anyway, ik weet niet of en zo ja welke smaak het betreft in de Labdoor test, maar 70% eiwit is een te grote afwijking imo. Die supplementlabtest.com test mag snel komen, dit is niet heel goed nieuws imo :(. Scoort weliswaar 6de plek van de 73 geteste whey (en nummer 1 van de 73 voor best value), maar toch..(beetje B&F gevoel).

Supplementlabtest test altijd vanille, dus dan hebben we een correcte gemiddelde meting. Ben ook benieuwd.

---------- Toegevoegd om 01:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:23 ----------


Nogal wat reclame daar.
 
Back
Naar boven