Euratom
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 46
- Lengte
- 1m73
En wat het carnaval in Aalst betreft: met politici spotten hoort erbij, maar dat is een brug te ver. Ik denk dat de makers niet goed beseffen wat voor klimaat ze creëren met dergelijke laster. Voor De Wever is het een heel vervelende situatie, want hoewel het zijn reputatie schaadt, zou een rechtszaak hem waarschijnlijk nog meer schaden. Ik denk dat een derde partij zou moeten ingrijpen en de organisators op de vingers moet tikken. Als het Vlaams Belang geen haat mag zaaien, dan het carnaval van Aalst ook niet.
Ik probeer er het kleine positieve randje van in te zien en aanschouw het eerder als de weerspiegeling van de wet van Godwin, zoals die bijna dagelijks door allerhande intellectuelen van links pluimage wordt toegepast. Het is immers een feit dat, hoe langer een discussie duurt, ongeacht het onderwerp, de kans groter wordt dat op een gegeven ogenblik iemand die deelneemt aan de discussie een vergelijking met het nazisme als argument zal gebruiken om zijn gelijk te halen. Of hoe een referentie naar het nazisme of de jaren 30 als ultiem argument in een discussie gebruikt wordt om de andere partij de mond te snoeren.
Of hoe dit de onmacht van de linkse partijen etaleert tov de NVA.
Al blijft het initiatief van carnavalsgroep Eftepie uiterst smakeloos.
Laatst bewerkt: