XXL Nutrition

N-VA

Eerder vanwege de interest van de uitgestelde belasting. Om het belastingstelsel/de regering in stand te houden moeten ze meer bieden dan ze nemen, ofwel van 10% belasting moeten ze hefbomen naar meer dan 10%, wat lenen ofwel uitgestelde belasting betekend. Zou juist tijd worden dat de voorzieningen eens afgekapt worden en alle luie donders gaan werken. :)
Die bankiers worden slapend rijk het zijn luie donders die de staat afpersen met hun intresten.

"Ze is wel democratisch aan de macht gekomen, doch herinneren wij eraan dat de N-VA haar oorsprong vindt in het Vlaams Nationaal Verbond (VNV) van tijdens de oorlog." N-VA heeft zijn wortels in de Volksunie, en dat kan je toch moeilijk een ondemocratische partij noemen. Onze oud-strijders vergeten blijkbaar dat er tussen het VNV en de N-VA zich 60 jaar politieke geschiedenis heeft afgespeeld.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://www.demorgen.be/binnenland/d...-houden-met-achterban-vlaams-belang-a1898527/

"Ik ben in het verleden al eens stout geweest voor N-VA en ik neem die uitspraken niet terug. Nationalisme is per definitie contraproductief, ik hou daar niet van", zegt Herman De Croo.

De journalist van De Zondag werpt hem voor de voeten dat hij in het verleden Vlaams-nationalisten heeft vergeleken met mentaal gehandicapten. De Croo: "Ik heb me toen geëxcuseerd bij de mentaal gehandicapten."
Herman toch :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
We zijn ver gekomen met figuren als de De Croo. Kunnen we niet een keertje politici verplicht met pensioen sturen, of een loopbaan van maximum 25 jaar opleggen? Die dinosaurussen werken om mijn zenuwen.

'Groot waterlek in Antwerpen. Bart De Wever zal blij zijn: heel Antwerpen blank.'

De Nederlandse komiek Jan Jaap van der Wal ziet (op Studio Brussel) de humor wel in van de wateroverlast in het Antwerpse centrum.
bron :p

• Like
Waarderingen: mat
Dan zit hij nu zonder chauffeur/lijfwacht.

Dat N-VA als enige grote partij niet vastzit aan een vakbond is al reden genoeg om ervoor te stemmen. Partijen als cdnv/vld/sp moeten altijd de bs van hun vakbonden respecteren. Je stemt dus niet alleen voor hun programma maar ook voor alle stakers en hun eisen.

Nationalisme is per definitie contraproductief, ik hou daar niet van", zegt Herman De Croo.
Maar Belgisch of Europees nationalisme is prima hoor, huichelaars.

Dat N-VA als enige grote partij niet vastzit aan een vakbond is al reden genoeg om ervoor te stemmen. Partijen als cdnv/vld/sp moeten altijd de bs van hun vakbonden respecteren. Je stemt dus niet alleen voor hun programma maar ook voor alle stakers en hun eisen.
.
Dat je daarom juist op de N-VA zou stemmen vind ik maar een slechte reden. Is het zo erg dat ze via hun zuil beter de vinger aan de pols van de samenleving kunnen houden? VLD trekt zich maar weinig aan van de liberale vakbond. De N-VA is ook niet de partij voor de 'gewone'werknemer: "indexsprong, verhoging pensioenleeftijd(stond niet in hun programma), ziekte betaalt door de werkgever niet gelijk trekken arbeider bediendes (stond wel in het regeerakkoord), voordelen aanvallen, alleen maar pleiten voor ondernemingscao's & arbeidsduur bekeken wordt op jaarbasis(meer flexibiliteit) , afschaffen niet gemotiveerd tijdskrediet," ga zo maar door.

Dat je daarom juist op de N-VA zou stemmen vind ik maar een slechte reden. Is het zo erg dat ze via hun zuil beter de vinger aan de pols van de samenleving kunnen houden? VLD trekt zich maar weinig aan van de liberale vakbond. De N-VA is ook niet de partij voor de werknemer: "indexsprong, verhoging pensioenleeftijd(stond niet in hun programma), ziekte betaalt door de werkgever niet gelijk trekken arbeider bediendes (stond wel in het regeerakkoord), voordelen aanvallen, alleen maar pleiten voor ondernemingscao's & arbeidsduur bekeken wordt op jaarbasis(meer flexibiliteit) , afschaffen niet gemotiveerd tijdskrediet," ga zo maar door.
Nee, want als politicus moet je vaak onpopulaire veranderingen doorvoeren omdat het niet anders kan (voorbeelden geef je zelf), en dan is het juist beter als er niet heel de tijd druk komt vanuit alle hoeken. Uiteraard stem ik ook omwille van nog andere redenen voor N-VA. Ik ben ook niet tegen vakbonden, maar dat ze verbonden zijn met politieke partijen is gewoon geen goede zaak (is mijn ervaring).

Nee, want als politicus moet je vaak onpopulaire veranderingen doorvoeren omdat het niet anders kan (voorbeelden geef je zelf), en dan is het juist beter als er niet heel de tijd druk komt vanuit alle hoeken. Uiteraard stem ik ook omwille van nog andere redenen voor N-VA. Ik ben ook niet tegen vakbonden, maar dat ze verbonden zijn met politieke partijen is gewoon geen goede zaak (is mijn ervaring).
Niet anders kan..., de verhoging van de pensioenleeftijd was nergens voor nodig (ik heb het niet over het brugpensioen), index afnemen: de loonkost is te hoog niet de lonen, betaling ziekte gelijk voor alle werknemers (eenvoud, kan je ook verkopen met de besparingen die gedaan worden bij de mutualiteiten), voordelen aanvallen: verkregen bij loon onderhandelingen andere prioriteiten ambtenaren/arbeiders/bediendes kun je niet zomaar afnemen (verdeel en heers is niet goed voor een samenleving), uitloopbanen afschaffen / strenger maken: met langer te werken was dit een van de maatregelingen om het beter vol te houden. Redelijk snel brugpensioen aanpakken zodat vlug massa's 55+ers nog gebruik hebben gemaakt van het systeem eerder dan hun recht vast te klikken, meer flexibiliteit zonder bijkomend loon is nergens voor nodig: slechtere work-life balance (dit wordt meestal verkocht als beter voor de kinderen naar school te brengen enz, als je weet welke partijen dit willen dan zal het niet voor de kinderen zijn eerder voor de baas)

Sorry maar ben het met zowat alles oneens :D Maar ik ga het hierbij laten, gewoon nog zeggen dat N-VA alleen de rommel van jaren Belgisch wanbeleid aan het opruimen is, en nee dat is geen populaire taak, maar iemand moet het doen.

Net De Wever zn boek 'Werkbare waarden' uitgelezen, ik ben grotendeels akkoord maar vooral zn kritiek op het Rawlsianisme slaagt nergens op, hij snapt niet hoe adaptief het is, of wil het gewoon niet weten.
Alsof je een eerstejaarstudent hoort kwebbelen.

Dan gaan die groene politici voorstellen om massa slachtingen uit te voeren want wij ademen allemaal CO2 uit en dat is slecht voor het milieu. De christelijke vakbond heeft zich vandaag gedistantieerd van de CD&V omdat ze in hun ogen slecht bezig zijn. Groen! & PVDA zijn niet rechtstreeks betrokken bij een vakbond , en de vakbond van het Vlaams Belang heeft niet dezelfde bevoegdheden van de doorstroom vakbonden die steun krijgen van de overheid en het systeem omdat ze deel uit maken van het systeem. 1000 keer de N-VA zijn geen nationalisten want voor hun is de EUSSR belangrijker dan het eigen volk ( ze verdedigen ook de multiculturele samenleving) maar vooral telt voor hen het geld en de buitenlandse aandeelhouder. Met andere woorden de belasting betaler is nog welkom zolang hij/zij ieder jaar meer belasting betaald zodat zij het geld langs ramen en deuren kunnen buiten smijten en het kan dienen als onderpand voor nog grotere staatsleningen.

Het zijn niet mijn woorden maar over de N-VA heeft hij wel gelijk

Groen-Kamerlid Kristof Calvo roept N-VA op een referendum te organiseren over de toekomst van België. "Als N-VA in 2019 opnieuw een communautaire campagne wil, moet ze ook maar een referendum durven organiseren, zoals in Schotland en Catalonië", argumenteert Calvo in zijn nieuwe boek 'F*ck de zijlijn'.

N-VA is en blijft voor Calvo in de eerste plaats een nationalistische partij. "Maar het zijn wel nationalisten zonder de moed van hun overtuiging. De sfeer in België verzieken, ja, maar de bevolking vragen of België ook echt moet worden opgeblazen, dat durven ze niet", sneert Calvo.
media_l_8115039.jpg
© kos.

Het groene Kamerlid ziet de toekomst van België alvast helemaal anders. In zijn boek bepleit hij een sterk federaal België, inclusief een federale kieskring, een herfederalisering van bevoegdheden zoals buitenlandse handel, een Belgisch uitwisselingsprogramma voor alle scholieren en het verplichten van de andere landstaal als tweede taal in het onderwijs, ook aan Franstalige kant.

Opvallend is voorts dat Calvo af wil van de gemeenschappen. "Als er een nieuwe staatshervorming komt, moeten we evolueren naar een federalisme op basis van gewesten, de plek waar mensen wonen", vindt hij. "De gemeenschappen moeten op de schop, zodat Brussel een eigen beleid op maat kan ontwikkelen."

Calvo's boek - 'F*ck de zijlijn' - gaat niet enkel over het communautaire of de institutionele toekomst van België. Het bevat onder meer ook voorstellen rond ondernemen, leefmilieu en diversiteit. Vandaag stelt hij zijn boek voor aan de pers.

"Bij vorig referendum doden gevallen, niet voor herhaling vatbaar"

N-VA-fractieleider in de Kamer Hendrik Vuye ziet niets in een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid. Het verleden leerde Vuye naar eigen zeggen dat een referendum geen goed idee is. In de wandelgangen van de Kamer liet Vuye zich voor een VTM-camera ontvallen dat de oproep van Calvo vooral wijst op een gebrek aan historische kennis.

"Hij zou moeten weten dat we in 1950 een referendum georganiseerd hebben en dat daar toen meerdere doden gevallen zijn, dat we op de voorgrond stonden van een burgeroorlog", zo verwees de N-VA'er naar de koningskwestie. "Ik denk niet dat dat voor herhaling vatbaar is."

Op twitter noemde Calvo het intussen "ontroerend" dat Vuye een burgeroorlog vreest bij een referendum over de toekomst van België. "Ze durven de handschoen niet opnemen", besluit hij.

.@HendrikVuye vreest burgeroorlog bij referendum over toekomst België #ontroerend Ze durven handschoen niet opnemen. [Link niet meer beschikbaar]
https://t.co/FAfdI0DzeG

Vind het maar een vreemde snoeshaan.

Terug
Naar boven