XXL Nutrition

Na 2 maanden

Sjoerd112

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,,

Ik heb 2 maanden geleden een bankdruk apparaat gekocht waarmee ik vele oefeningen doe.

IMAG0097.jpg

Ik ben toen dus direct begonnen met trainen.. Hier het resultaat:

Zij.png

Voor.png

Achter.png

Update, deze foto is genomen op 6-1-2011:
Forum.png

Reacties? (A)

Laatst bewerkt:
hoe ziet je schema eruit? Wellicht als je teveel blijft bankdrukken en niet goed genoeg je rug en benen aanpakt zal je er als een stripfiguur gaan uitzien.... dus zorg dat je een goed trainingschema hebt.
Met het materiaal ik op de fotos zie kan ik me niet voorstellen dat je genoeg doet voor rug en benen

Je kunt beter: of meer materiaal kopen of gewoon naar een sportschool gaan;)

hoe ziet je schema eruit? Wellicht als je teveel blijft bankdrukken en niet goed genoeg je rug en benen aanpakt zal je er als een stripfiguur gaan uitzien.... dus zorg dat je een goed trainingschema hebt.
Met het materiaal ik op de fotos zie kan ik me niet voorstellen dat je genoeg doet voor rug en benen

Ik zie anders genoeg materiaal om de rug met te trainen...
Voor benen ook, maar met die materialen kan je idd minder oefeningen doen.

Good luck.

:roflol: Je bent vast 20 kg rijker in 2 maanden. Train even een jaar en maak before pics zodat we ze zo goed kunnen vergelijken.

• Topic Starter Topic Starter
Oke,, ik was idd ook wel van plan op pics bij te gaan houden ja, dat motiveert toch net wat meer als je vooruitgang ziet he ;)

Met rugspieren, wat bedoelen jullie daarmee? Boven of onderrug? En hoe kan ik die THUIS het beste trainen volgens jullie?

Grt

Oke,, ik was idd ook wel van plan op pics bij te gaan houden ja, dat motiveert toch net wat meer als je vooruitgang ziet he ;)

Met rugspieren, wat bedoelen jullie daarmee? Boven of onderrug? En hoe kan ik die THUIS het beste trainen volgens jullie?

Grt
Bankdrukker?

Deadlift
Bent over row
T-bar row
Rack pulls

Ik zie anders genoeg materiaal om de rug met te trainen...
Voor benen ook, maar met die materialen kan je idd minder oefeningen doen.

Good luck.
ohja? welk materiaal dan? Ik zie geen barbell met genoeg gewicht om te deadliften of rowen, noch zware dumbbells om bv dumbbell row mee te doen

Wat is volgens jullie genoeg gewicht dan om mee te deathliften of rowen?

Ik heb bij elkaar aan een 110 kg liggen, is dat niet genoeg dan om mijn rug mee te trainen :|?

Wat is volgens jullie genoeg gewicht dan om mee te deathliften of rowen?

Ik heb bij elkaar aan een 110 kg liggen, is dat niet genoeg dan om mijn rug mee te trainen :|?
correct: het is deadlift
110 kg is niet veel , maar je bent een beginner zal komende maanden nog wel genoeg zijn, licht eraan hoeveel je kan deadliften. let wel op , je traint volgens mij op je slaapkamer? is je plafond wel sterk genoeg, kan het schade opleveren etc. je kunt beter een goedkoop powerrackje kopen , zijn er genoeg te koop rond de 250 euro

succes

Haha sorry,, ben nog niet helemaal thuis in de spelling ervan,,

Oke, ja mijn plafond is stevig genoeg zolang ik het gewicht maar niet laat stuiteren ;)

Een powerrackje is voorlopig nog niet nodig. Voorlopig hou ik het maar ff bij mijn huidige aanwinst.

Maar misschien een stomme vraag hoor,, maar hoeveel moet ik ongeveer kunnen deadliften om geen rugklachten te krijgen?

Ik doe met bankdrukken 65kg...

Tnx ;)

Maar misschien een stomme vraag hoor,, maar hoeveel moet ik ongeveer kunnen deadliften om geen rugklachten te krijgen?

Ik doe met bankdrukken 65kg...

Tnx ;)

Als je de deadlift goed uitvoert krijg je geen rugklachten. Anders had elke serieuze bodybuilder / powerlifter nu een kapotte rug.

Nee zo bedoel ik het niet :P Ik bedoel, als ik niet mijn rug ga trainen en wel mijn borst en armspieren,, dan krijg ik rugklachten.. Dus hoeveel moet ik ongeveer kunnen deadliften om daar allemaal geen last van te hebben ;)

Je moet je rug gewoon evenveel trainen als de rest, die grote compound oefeningen zoals deadlift, benchpress en squat maken simpel gezegd extra groeihormonen vrij, waardoor je sneller in kracht en massa groeit. Dus als je je rug meer traint, groeit de rest ook harder. Je kunt het beste dus elke spiergroep 1 keer per week trainen als je bijv, een splitschema pakt ;)

Edit:

Heb je vraag nog eens gelezen, en het klinkt echt alsof je alleen maar die borstspieren en biceps voor op het strand wilt en alleen net genoeg aandacht wil geven aan de andere spiergroepen, zodat je geen rugklachten krijgt. Als ik jou was zou ik gewoon al je spiergroepen trainen. Een lichaam met alle spiergroepen getrained ziet er veel natuurlijker uit, dan alleen een dik bovenlichaam en daaronder spillebeentjes! Daarbij is alles trainen gewoon veel functioneler.

Laatst bewerkt:
meer (veel meer) eiwitjes en minder khtjes zul je ook beter resultaat krijgen komt je six/eight pak ook door

Oke, ik snap het ;) Daar heb je idd wel gelijk in. Enne ja het gaat mij inderdaad metname om mijn borst, biceps en triceps maar je hebt volkomen gelijk dat het er beter uitziet als alles getraint is ;)

Ik ga het proberen om de spiergroepen over de hele week te verdelen..
En meer eiwitjes? Hoe bedoel je? Ik ga zowiezo niet aan de shakes en al die zooi,, ik wil het resultaat behalen zonder dat soort toevoegingen, dus puur op gewoon standaard eten..

Iemand tips hiervoor?

Ja, Kip, rood vlees, ongezouten noten, kwark, melk, brinta, pindakaas. Allemaal zeer goed voedsel ;) Je kunt het beste even je calorieën behoefte uitrekenen, dan een eetschema maken m.b.v. de stickies in het voeding forum, en dan post je je schema en krijg je hopelijk wat reacties daarop :)

Terug
Naar boven