AndroidHealthClinic

Na 5 weken afvallen toch weer aankomen?

Sjors123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
79kg
Beste,

Ik ben nu 5 weken aan het dieeten. Alleen maar gezond voedsel, geen tussendoortjes alleen maar water drinken (3/4 L/p dag). Hierbij doe ik 4 keer per week aan krachttraining en gebruik ik ook whey proteine. Ik weeg me zelf elke zondag in de ochtend, en meet me omtrek dan ook. Dat heb ik bijgehouden.
Maar in week 4, zie ik dat ik alleen maar 100 gram ben afgevallen en in week 5 zelfs 600 g ben aangekomen. Daarbij lijkt het wel dat m'n buik omtrek gekrompen is. (Door te meten, maar ja meet ik wel goed?) Maar het lijkt me sterk dat ik in een week 600g aan spier kan aankomen. En daarbij ben ik nog steeds aan het dieeten en heb ik niks ongezonds gegeten deze week. Na trainen eet ik altijd een banaan. Ik weet niet of dit kwaad kan?

Ik ben trouwens begonnen met 92 kilo, en weeg nu 88,5 en toen ik ben begonnen met dieeten, heb ik ook weer het krachttrainen opgepakt

Bvd.

Lichaam kan je verbazen. Probeer mogelijk wat minder op die weegschaal te staan en wat meer in de spiegel te kijken !.
In het begin zal je snel vorderingen zien, zowel qua vetverbranding als opbouw spier. Op den duur zal je daar de juiste mix in moeten vinden. Wil je spiermassa gaan opbouwen of nog even door met afvallen. Tegelijkertijd kan namelijk lastig worden. (Zie overigens niet of je al langer sport of pas sinds kort).

Krachttraining in combinatie met een goed voedingsschema betekend overigens niet dat je geen vet verbrand !

Succes met bereiken van je doel(en)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je bericht,
Ik sport ongeveer 1,5 jaar nu. Maar daarna ben ik er 4 maanden tussen uit geweest en heb ik het nu dus weer opgepakt. Het liefst wat ik wil doen is nog even afvallen, mensen zeggen wel al dat ik er al beter uit zie. Kijk, ik hoef niet radicaal kilo's kwijt te raken, maar ik wil dat me vetpercentage omlaag gaat, en dan val je automatisch af neem ik aan, maar omdat ik ook sport zal dit minder hard gaan, maar dan kom ik in een week toch geen 600g aan spierweefsel aan? Ik ben nu gewoon nog te dik, en wil dat gewoon weg hebben. Daarbij gebruik ik een voedingschema. Ik meen dat krachttraining helpt bij afvallen, omdat tijdens het herstellen van je spieren, je spieren voedingsstoffen nodig hebben. (Ik heb trouwens een hekel aan cardio om eerlijk te zijn)

Eet je wel genoeg? Als je te weinig eet schiet het ook niet op na verloop van tijd (eigen ervaring)

post ff wat je op een dag binnen krijgt (kcal, eiwit, koolhdr., vet)

Terug
Naar boven