Fitness Seller

Na hoeveel weken stoppen de gains ?

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Wat is jullie ervaring.

In welke week vallen de gains stil als je geen nieuwe spullen toevoegd? Ik bedoel hier dus niet afsluiten met een korte ester of met wintrol bv.

Ik zit nu wat topics door te lezen van jongens die 12 tot soms 16 weken kuren.

Ik heb het dan over basis spullen met lange esters.

Dus bv

8 weken 250 test met 200 deca
12 weken 250 test met 200 deca

Bijna overal komt na voren dat na 8 weken het grootste gedeeltes van de gains stil vallen.

Ik heb al eerder een topic aangedragen dat je lichaam per keer maar een maximale hoeveelheid spiermassa kan aanzetten. Dit zou ook de reden kunnen zijn dat het lichaam vaak na 8 weken "stilvalt"

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/kg-per-kuur-fictie-realiteit-82281/

Nog wat theorie.

totaal namen 51 krachtsporters aan deze onderzoeken deel. Eén van de belangrijke uitkomsten van zijn onderzoek is dat een kuur van 12-16 weken tot dezelfde toenamen in lichaamsomvang leiden als een kuur van 8 weken. Dus een lange kuur (12-16 weken) leidt niet tot grotere lichaamsvormen dan een korte kuur (8 weken).

Wat zijn jullie ervaringen ?

Zeer interessante topic, ik heb toch ook gelezen dat als sommigen langer kuren dat ze dan na een tijdje meer kwaliteitsspieren opbouwen en dit beter kunnen vasthouden, theoretisch gezien erg raar vanwege verhoogde cortisol.

Heb nu enkele korte kuurtjes gedaan en ben erg tevreden met de resultaten dus vind ik het vanuit mijn opzicht helemaal niet nodig om lang te kuren mijn lichaam reageerd hier erg goed en tevens is het ook beter voor mijn gezondheid. Er is hier dus weer sprake van hoe je lichaam hierop reageerd je lichaam zal misschien een max aantal kg`s pakken per kuur maar hoe dit eruit ziet verschilt misschien wel aan de duur van je kuur en hoe je hierop reageerd.

ligt aan de intensie van de trainingen, en de aanpassingen van het dieet naarmate je lichaamsgewicht verandert. Vraag je dit dus ook omdat je zelf van plan bent te gaan kuren? Zoiezo geld dat theorie en praktijk altijd anders uitpakken en dan verschilt het natuurlijk altijd nog per persoon.

ligt aan de intensie van de trainingen, en de aanpassingen van het dieet naarmate je lichaamsgewicht verandert. Vraag je dit dus ook omdat je zelf van plan bent te gaan kuren? Zoiezo geld dat theorie en praktijk altijd anders uitpakken en dan verschilt het natuurlijk altijd nog per persoon.

Hij heeft het over de maximale hoeveelheid vvm je aanzet tijdens een kuur. Dit heeft in zekere zin wel te maken met het dieet wat je volgt, maar je slaat de plank nu mis denk ik.

je moet zoiezo niet naar kg kijken tijdens een kuur van wat je aankomt, het is een leuke indicatie of je wellicht goed bezig bent....maar het zegt totaal niks. Ik ken gasten die 8kg tijdens een kuur aankomen en er na de kuur nog beroerder uitzien dan voorheen, en ik ken gasten die net 2kg pakken en er gigantisch veel beter uitzien dan voor de kuur. Enige waar je echt wat aan heb tijdens een kuur is de spiegel, de rest is bijzaak en doet er overigens ook niet toe.

Zeer interessante topic, ik heb toch ook gelezen dat als sommigen langer kuren dat ze dan na een tijdje meer kwaliteitsspieren opbouwen en dit beter kunnen vasthouden, theoretisch gezien erg raar vanwege verhoogde cortisol.

Heb nu enkele korte kuurtjes gedaan en ben erg tevreden met de resultaten dus vind ik het vanuit mijn opzicht helemaal niet nodig om lang te kuren mijn lichaam reageerd hier erg goed en tevens is het ook beter voor mijn gezondheid. Er is hier dus weer sprake van hoe je lichaam hierop reageerd je lichaam zal misschien een max aantal kg`s pakken per kuur maar hoe dit eruit ziet verschilt misschien wel aan de duur van je kuur en hoe je hierop reageerd.

Hoe lang duurt een kort kuurtje bij jou? En wat neem je dan? Testo only? En welke hoeveelheden?

Bij mij na een week of 8...

k thnx, binnen een paar maand mijn eerste korte kuurtje mss (ben het sterk aan't overwegen)... testo only wss... 4-5 weken of mss ietsje meer!

heb je hints? ;)

Het is zeker aan te raden, ik weet niet wat je stats zijn maar tussen de 100-200mg EOD zal voldoende zijn dit is ook nog wel te doen want elke dag prikken is misschien iets teveel en dit kan je beter later doen als je beetje gewend ben aan de prop. Alleen testo prop werkt prima als kort kuurtje, koen heeft testo only gedaan onlangs alleen is ziek geworden maar alsnog resultaat aardige resultaten gehaald ze logje staat ook ergens.

Het belangrijkste is dat je in je hoofd houdt dat het na een paar weken over is. Je moet alles in zo'n 4 weken doen, dus knallen dan ook! :)

Het is zeker aan te raden, ik weet niet wat je stats zijn maar tussen de 100-200mg EOD zal voldoende zijn dit is ook nog wel te doen want elke dag prikken is misschien iets teveel en dit kan je beter later doen als je beetje gewend ben aan de prop. Alleen testo prop werkt prima als kort kuurtje, koen heeft testo only gedaan onlangs alleen is ziek geworden maar alsnog resultaat aardige resultaten gehaald ze logje staat ook ergens.

Dus welke raadt jij aan voor korte kuur? Testo prop of Testo E?
Weeg nu +/- 70 kg bij 1m77 en 8.3% BF (dat BF mag lekker mee de hoogte in dankzij het kuurtje)

Dus welke raadt jij aan voor korte kuur? Testo prop of Testo E?
Weeg nu +/- 70 kg bij 1m77 en 8.3% BF (dat BF mag lekker mee de hoogte in dankzij het kuurtje)

Dit sowieso ff in ander topic beetje lullig voor TS.

Om je vraag te beantwoorden korte kuren moet je korte esthers nemen omdat lange esthers meer tijd nodig hebben om op te bouwen en dan gaat het hele idee verloren van een kort kuurtje. propionaat nemen dus!

je moet zoiezo niet naar kg kijken tijdens een kuur van wat je aankomt, het is een leuke indicatie of je wellicht goed bezig bent....maar het zegt totaal niks. Ik ken gasten die 8kg tijdens een kuur aankomen en er na de kuur nog beroerder uitzien dan voorheen, en ik ken gasten die net 2kg pakken en er gigantisch veel beter uitzien dan voor de kuur. Enige waar je echt wat aan heb tijdens een kuur is de spiegel, de rest is bijzaak en doet er overigens ook niet toe.

Ben ik het volledig mee eens!

Mijn persoonlijke ervaring is als volgt;
Of ik nou korte of lange esters gebruik, na gemiddeld 6 tot 8 weken worden de gain minder of vallen stil.
Indien ik langere tijd ga kuren switch ik na 6 weken over op andere AAS om mijn lichaam weer een nieuwe prikkel te geven.

Mijn persoonlijke ervaring is als volgt;
Of ik nou korte of lange esters gebruik, na gemiddeld 6 tot 8 weken worden de gain minder of vallen stil.
Indien ik langere tijd ga kuren switch ik na 6 weken over op andere AAS om mijn lichaam weer een nieuwe prikkel te geven.

Ga je dan nog wel zichtbaar vooruit Hitman? Wat is een lange kuur? In combi met HGH of aas opzich?

Denk dat je gains sowieso moet opdelen in snelle en langzame gains. Wat snel is, is dan meestal ook weer snel weg (gewoon water in spier, huid ed.). Velen denken dat kuren gaat over kilo's pakken, maar eigenlijk gaat het over langzame gains, je weet wel, die 3 -4 kilo's die er na de kuur ook blijven zitten. Langzame gains komen tot stand door de combinatie van goede voeding, betere training en een constant anabool lichaam. Langzame gains stoppen ook niet na een bepaald aantal weken, zolang je kuurt geniet je van de effecten van de kuur. Er is geen vermindering van de werking aan receptors door AAS bekend. Snelle gains stoppen zodra je lichaam zegt: en nu heb je genoeg vocht vastgehouden, de rest pis je uit.

Het stoppen met kuren is eigenlijk niet omdat je geen gains meer maakt, maar omdat je niet anders kan, tenzij je je eigen endocrien systeem schade wilt toebrengen.

Om deze reden vind ik langere kuurtjes ook beter dan korte.

als ik dit zo lees zijn er redelijk verschillende meningen over. dit wilt toch eigenlijk gewoon zeggen dat het op elk lichaam anders werkt en er misschien weinig over te zeggen is wat bij jou of iemand anders beter zal werken? of zit ik er hier volledig naast?

Alhoewel ik met je eens ben dat langere kuren op langere termijn meer resultaat bieden dan kortere kuren, zijn er 2 punten waarmee ik niet eens ben.

AAS werken op de androgeen receptoren als elk andere receptor. Na een tijdje neemt de gevoeligheid af en dat is afhankelijk van de dosis en de duur van 't product. Echter het blijft werken alleen minder goed. Maar zoals je weet zijn er tig andere anabole factoren actief, zoals verhoging van IGF-1 en binding met cortisol receptoren. Daardoor blijf je groeien, echter niet met een kg per week, maar eerder een kg per maand (en dan mag je zeker niet klagen als je al veel spiermassa hebt).

Snelle gains zijn voornamelijk vocht, maar stoppen niet omdat het lichaam teveel vocht opmerkt (ookwel een hoge bloeddruk). Er is een disbalans in het hormoon stelsel en zodra dat weer in orde is (zover dat kan in een kuur), zal het vocht niet meer toenemen. Tijdens een kuur zal je altijd vocht behouden (als je aromatiserende producten gebruikt).
Dus bij een lange kuur behoud je nog steeds vocht, tenzij je er wat aan gaat doen (AI's) en als je stopt verlies je snel weer een paar kg.

Echter om nu meteen aan lange kuren te gaan doen is niet meteen verstandig. Milos Sarcev kan erover meepraten en zit aan de HRT. Verstandiger is om te kuren zoals profs dat tegenwoordig doen. Enkele weken AAS en allyearround HGH, slin, IGF-1 etc.

Die afname van 'gevoeligheid' van de AR is voor zover ik weet niet aangetoond. En anders graag een bron hierover. Met lange kuren bedoel ik bijv. geen 20 weken of meer maar 12-16 weken is volgens mij nuttig. Dan hebben we het niet over orals maar dat spreekt voor zich.

De wateropname kan niet meer toenemen als de cellen volzitten he, natuurlijk zijn het de hormonen die uiteindelijk het signaal geven om bijv. geen extra water opname meer toe te laten. Als er teveel verdunning is van bloed zal je meer uitplassen. Ik had het echter over subcutaan en intra-musculair vocht.

Aan korte kuurtjes zie ik weinig voordelen eerlijkgezegd, zeker als je spreekt over enkele weken. Wat dat voor nut heeft is mij een raadsel. Tegen de tijd dat je stopt begint het net goed te werken.

Dat profs vroeg of laat aan de HRT gaan zitten is niet zo vreemd, vandaar dat ik het ook had over schade aan het endocrien systeem, dit is het enige belang van een stop van de kuur.

Terug
Naar boven