Fitness Seller

Na hoeveel weken stoppen de gains ?

Hmm even lopen zoeken naar bronnen ervoor maar kan niks vinden. Dus ik geef je maar gelijk.

Echter basis van farmacologie blijft dat bij medicijnen (en ook hormonen) de sensitiviteit van de receptor afneemt, afhankelijk van de duur en dosis.

Echter heb je met AAS suprafysiologische doseringen.

Maar goed, AR is niet zo heel interessant voor gains. Er zijn namelijk tal van AAS die niet op of nauwelijks binden met de AR en heel anabool zijn.

Gains stoppen trouwens doordat PTOR (proteïne turn over rate) omhoog gaat. Dus anabole werking neemt toe door verhoogde proteïne synthese.. echter een verhoogde PTOR betekent ook dat de catabole werking toeneemt. Na een tijdje zijn beide ongeveer gelijk en daardoor gain je een stuk langzamer.

men vorige kuur was 7weken on en 4weken off en terug 8weken on.

heb gemerkt dat dit toch wel zeer goed bij mij werkte op gebied van de "volwassenheid" van de spieren en de hardheid en dat ze gemakkelijk blijven hangen.

ben op die 15weken kuren 12 kilo bijgekomen en nu 3.5weken na de kuur zit ik nog op 10.5 kilo, zeer netjes vind ik.

ik ben dus persoonlijk voor 8weken on en tijdje OFF en dan terug 8weken ON

[/B]

Ga je dan nog wel zichtbaar vooruit Hitman? Wat is een lange kuur? In combi met HGH of aas opzich?

Als we het hebben over een lange kuur, denk dan aan een half jaartje.
Natuurlijk wel icm HGH.
Natuurlijk zijn op een gegeven moment de gains wat minder, denk aan maximaal 0.5kilo per week, maar door de combinatie HGH en goede voeding weet ik mijn BF wel te handhaven en soms te verlagen.
Dus als antwoord op je vraag. Ja we gaan er nog zichtbaar op vooruit.

het is met name belangrijk voor iedereen een balans te vinden tussen de tijd on en zn herstel erna!

soms kan een 16 wkn kuur geweldig zijn voor je gains..maar is je lichaam niet in staat om binnen de gewenste tijd te herstellen, waardoor je teveel weer verliest!

deze grens voor "on-time" ligt voor ieder ergens anders.

8-9 wkn is voor mij het best..

ik merk het meeste tot de 8 weken

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties zover.

2 weken lijken niet veel maar op 4 kuren schilt het je een hele nieuwe kuur.

Tot nu toe hebben de meeste mensen profijt tot de 8e week.

quote van glen xr:

Gains stoppen trouwens doordat PTOR (proteïne turn over rate) omhoog gaat. Dus anabole werking neemt toe door verhoogde proteïne synthese.. echter een verhoogde PTOR betekent ook dat de catabole werking toeneemt. Na een tijdje zijn beide ongeveer gelijk en daardoor gain je een stuk langzamer.

Daarom kan je dus beter de balans vinden wanneer je gains stil vallen. Als je daarna nog wel groeit maar een stul langzamer kan je beter stoppen. Aangezien je sneller aan je volgende kuur kan beginnen en je dan weer met een postieve balns PTOR vs Catabole werking start.

Nog wat stof tot nadenken

Dit topic is dus aan iederen gericht die met lange ester werkt voor 8 10 12 16weken. Wanneer je niets veranderde in dosis of product waneer vielen de je gains stil ?

Vaak pakken met mensen met een eerste kuur 6 tot 8 kilo op 500 test 400 deca. Dit is dan vaak 8 of 10 weken. Zijn de gains van een cycle van 16 weken 2 x zo goed als een cycle van 8 weken ?

is 8 a 10 weken de grens dat je lichaam met een normale pct goed hersteld ?

Mijn gains stoppen al ergens in de 4e naar de 5 week van een kuur. Maar ik heb dan ook redelijk standaard stack- kuurtjes met niet meer dan 2 middelen.
Misschien dat ik een volgende kuur eens halverwege een switch maak om te kijken of ik het groeipotentieel van de kuur wat op kan rekken

Ik ga iig niet verder meer dan 6 weken en werk alleen nog met korte esters. Snel erin, snel eruit. Tot een week geleden 6 weken gekuurd met test prop, tren ace en winstrol, resultaat: een dikke 6 kilo erbij. Ik wil dit 2/3 keer per jaar gaan doen. Laat ik daar elke keer 2 kilo aan overhouden (noem maar wat) dan is dat een winst van 6 kilo per jaar aan kwaliteit spieren. Ik heb vorige zomer ook met dezelfde middelen en doseringen gekuurd voor zes weken (in de cut) en bevalt me ook nu weer erg goed. Ik ga echt niet meer 2/3 keer 10-12 weken kuren. 6 weken werkt voor mij het beste.

Toch zijn veel mensen het er over eens dat je meer hebt aan korte kuren blijkbaar. Zelf ben ik ook genoeg aan het experimenteren geweest, ook eens 15 weken gekuurd, maar wat ik na 6 of 7 weken nog bijkwam aan spieren was niet de moeite. Ik ging per week wel steeds meer vreten, kwam wel aan in gewicht, maar dat was hoofdzakelijk vet met vocht. Ik doe nu hooguit 6 tot 7 weken kuren, ook met lange esters zoals deca. Dan kom ik er het mooiste uit en ben snel weer hersteld. De eerste week zet ik wel meer dan de rest van de kuur maar doseringen houd ik daarna zo laag mogelijk. Dwz; bijvoorbeeld 500mg sust, 400mg tren e of 600mg mast e.

Hmm even lopen zoeken naar bronnen ervoor maar kan niks vinden. Dus ik geef je maar gelijk.

Echter basis van farmacologie blijft dat bij medicijnen (en ook hormonen) de sensitiviteit van de receptor afneemt, afhankelijk van de duur en dosis.

Echter heb je met AAS suprafysiologische doseringen.

Maar goed, AR is niet zo heel interessant voor gains. Er zijn namelijk tal van AAS die niet op of nauwelijks binden met de AR en heel anabool zijn.

Je kan gelijk hebben over de gevoeligheid hoor. Ik doelde vooral op receptor downregulation. Echter de gevoeligheid zou kunnen afnemen (zelf ook geen studie gevonden) maar het is ook bewezen dat het aantal receptors per cel kan toenemen wat elkaar dan weer opheft. Zolang de AR constant bezet blijft zal je natuurlijk meer groeien dan elke natural, maar dat er vermindering is lijkt me logisch, het lichaam zal altijd proberen streven naar een normale hoeveelheid spiermassa, het zou niet logisch zijn als de verhoogde eiwitsynthese even sterk blijft als in de eerste weken. Dit vraagt eigenlijk opzoekwerk naar studies, maar heb ik helaas de tijd niet voor nu, misschien iemand anders hier?

Toch blijf ik erbij dat velen zich vergissen in het stoppen met groeien na week 6 of 7. Je stopt echt niet met groeien, je groeit nog steeds, maar omdat het puur spier is duurt het natuurlijk véél langer. Je kan niet verwachten dat je dan in week 7-10 nog kilo's aankomt, je moet dan denken in grammen. Denk dat wat ik wil zeggen is: kilo's zijn overschat.

Toch zijn veel mensen het er over eens dat je meer hebt aan korte kuren blijkbaar.
Dat is ergens ook begrijpelijk, men wilt snel groeien en dus is een korte kuur goed voor massa en beperken van de test onderdrukking. Maar mijn ervaring is dat easy come = easy go.

Zelf ben ik ook genoeg aan het experimenteren geweest, ook eens 15 weken gekuurd, maar wat ik na 6 of 7 weken nog bijkwam aan spieren was niet de moeite.
Vaak veranderd men dan van steroide, omdat er dan weer groei mogelijk is via andere wegen. Maar wat jij niet de moeite vond, waren misschien wel grammen die ook bleven zitten. Feit blijft dat trainen op AAS veel anaboler is dan trainen op niets. En dus maken die laatste weken natuurlijk wel uit, je moet er alleen geen massa van verwachten, dat is juist.

Je kan gelijk hebben over de gevoeligheid hoor. Ik doelde vooral op receptor downregulation. Echter de gevoeligheid zou kunnen afnemen (zelf ook geen studie gevonden) maar het is ook bewezen dat het aantal receptors per cel kan toenemen wat elkaar dan weer opheft. Zolang de AR constant bezet blijft zal je natuurlijk meer groeien dan elke natural, maar dat er vermindering is lijkt me logisch, het lichaam zal altijd proberen streven naar een normale hoeveelheid spiermassa, het zou niet logisch zijn als de verhoogde eiwitsynthese even sterk blijft als in de eerste weken. Dit vraagt eigenlijk opzoekwerk naar studies, maar heb ik helaas de tijd niet voor nu, misschien iemand anders hier?

Ben ik met je eens. Op een ander forum heb ik dit ooit eens neergezet:

Heeeeel simpel gezegd wel (IGF-1 dan, HGH zorgt indirect voor meer IGF-1). Die nieuwe spiercellen bevatten meer androgene receptoren. Dit effect wordt geïnduceerd door zware krachttraining. Dus in latere AAS kuurtjes zal de werking op nieuwe cellen nog beter zijn. Daarnaast is je groeipotentieel ook vergroot, zelfs als je stopt met AAS en IGF-1 omdat de nieuwe cellen blijven bestaan.

Als je tijd over, lees dit eens, weet je genoeg over de AR: Androgen Receptor in Human Skeletal Muscle and Cultured Muscle Satellite Cells: Up-Regulation by Androgen Treatment -- Sinha-Hikim et al. 89 (10): 5245 -- Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism

Overigens zorgen AAS niet alleen met binding aan de receptoren voor extra spiergroei. Het hebben van extra receptoren kan een voordeel zijn maar er zijn meer manieren om spiermassa op te bouwen. Ook heb je meer nodig dan bindingen aan de androgene receptoren om spiergroei te bewerkstelligen.
Je moet denken aan omzetting naar oestrogeen (oestrogeen kan anabool zijn oa door verhoging van lichaamseigen IGF-1) en non-receptor gebonden progestagene activiteit.

Wat ook leuk is om te weten, IGF-1 zorgt voor vorming van satellietcellen. Satellietcellen laten nieuwe spiervezels ontstaan met meer nuclei. De nuclei zorgen voor het aanspannen (contraheren) en ontspannen van je spieren en zorgen oa voor proteïne synthese. Dus meer nuclei betekent meer proteïne synthese en dat zorgt voor versnelde toename van nieuwe spiercellen en spiervezels.
Overigens is de extra proteïne synthese ook anabool uiteraard en dan heb ik het nog niet eens over extra aminozurentoevoer, verhoogde RNA synthese, verlaagde proteïnedegradatie e.d.

Het is dus verstandig om een steroïde ernaast te kiezen die hoge anabole kwaliteiten heeft (vanwege verhoogde proteïne synthese).

Glenn

Toch blijf ik erbij dat velen zich vergissen in het stoppen met groeien na week 6 of 7. Je stopt echt niet met groeien, je groeit nog steeds, maar omdat het puur spier is duurt het natuurlijk véél langer. Je kan niet verwachten dat je dan in week 7-10 nog kilo's aankomt, je moet dan denken in grammen. Denk dat wat ik wil zeggen is: kilo's zijn overschat.

Jup, mensen vergissen zich nogal. Aankomen van spiermassa is een langzaam proces, zelfs als je gebruikt.

Als ik mensen hoor zeggen dat ze in een jaar 30 kg zijn aangekomen ben ik sceptisch. Als ze beweren dat het spiermassa is... zouden ze eruit zien als wedstrijdbodybuilders, maar dat is vaak niet zo.

Daarom meer respect voor de ecto's of hardgainers, ze komen langzaam aan, maar wat ze aankomen is wel kwaliteitsmassa.:D

Ben ik met je eens. Op een ander forum heb ik dit ooit eens neergezet:

Heeeeel simpel gezegd wel (IGF-1 dan, HGH zorgt indirect voor meer IGF-1). Die nieuwe spiercellen bevatten meer androgene receptoren. Dit effect wordt geïnduceerd door zware krachttraining. Dus in latere AAS kuurtjes zal de werking op nieuwe cellen nog beter zijn. Daarnaast is je groeipotentieel ook vergroot, zelfs als je stopt met AAS en IGF-1 omdat de nieuwe cellen blijven bestaan.

Als je tijd over, lees dit eens, weet je genoeg over de AR: Androgen Receptor in Human Skeletal Muscle and Cultured Muscle Satellite Cells: Up-Regulation by Androgen Treatment -- Sinha-Hikim et al. 89 (10): 5245 -- Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism

Overigens zorgen AAS niet alleen met binding aan de receptoren voor extra spiergroei. Het hebben van extra receptoren kan een voordeel zijn maar er zijn meer manieren om spiermassa op te bouwen. Ook heb je meer nodig dan bindingen aan de androgene receptoren om spiergroei te bewerkstelligen.
Je moet denken aan omzetting naar oestrogeen (oestrogeen kan anabool zijn oa door verhoging van lichaamseigen IGF-1) en non-receptor gebonden progestagene activiteit.

Wat ook leuk is om te weten, IGF-1 zorgt voor vorming van satellietcellen. Satellietcellen laten nieuwe spiervezels ontstaan met meer nuclei. De nuclei zorgen voor het aanspannen (contraheren) en ontspannen van je spieren en zorgen oa voor proteïne synthese. Dus meer nuclei betekent meer proteïne synthese en dat zorgt voor versnelde toename van nieuwe spiercellen en spiervezels.
Overigens is de extra proteïne synthese ook anabool uiteraard en dan heb ik het nog niet eens over extra aminozurentoevoer, verhoogde RNA synthese, verlaagde proteïnedegradatie e.d.

Het is dus verstandig om een steroïde ernaast te kiezen die hoge anabole kwaliteiten heeft (vanwege verhoogde proteïne synthese).

Glenn

Jup, mensen vergissen zich nogal. Aankomen van spiermassa is een langzaam proces, zelfs als je gebruikt.

Als ik mensen hoor zeggen dat ze in een jaar 30 kg zijn aangekomen ben ik sceptisch. Als ze beweren dat het spiermassa is... zouden ze eruit zien als wedstrijdbodybuilders, maar dat is vaak niet zo.

Daarom meer respect voor de ecto's of hardgainers, ze komen langzaam aan, maar wat ze aankomen is wel kwaliteitsmassa.:D

30 kg aankomen is wel heel veel :D maar ken wel iemand die echt getransformeerd is in 1,5 jaar.. van uberecto naar 92kg en goede verhoudingen.. met echt weinig gebruik voor bb begrippen..

Zelf ben ik ook voorstander van langere kuurtjes.. na een week of 8 stopt de weegschaal een heel eind.. maar de vorm wordt in de weken erna absoluut beter..

Dus welke raadt jij aan voor korte kuur? Testo prop of Testo E?
Weeg nu +/- 70 kg bij 1m77 en 8.3% BF (dat BF mag lekker mee de hoogte in dankzij het kuurtje)

met jouw stats
zou ik eer voor test e gaan 10 weken
samen met deca 9 weken

ben er zelf van 73 kg naar 81 kilo gegaan bij 1m80 en 11% bf
de eerste 4 weken heb ik er ook wel dianabol bij gepakt

suc6

Denk dat je gains sowieso moet opdelen in snelle en langzame gains. Wat snel is, is dan meestal ook weer snel weg (gewoon water in spier, huid ed.). Velen denken dat kuren gaat over kilo's pakken, maar eigenlijk gaat het over langzame gains, je weet wel, die 3 -4 kilo's die er na de kuur ook blijven zitten. Langzame gains komen tot stand door de combinatie van goede voeding, betere training en een constant anabool lichaam. Langzame gains stoppen ook niet na een bepaald aantal weken, zolang je kuurt geniet je van de effecten van de kuur. Er is geen vermindering van de werking aan receptors door AAS bekend. Snelle gains stoppen zodra je lichaam zegt: en nu heb je genoeg vocht vastgehouden, de rest pis je uit.

Het stoppen met kuren is eigenlijk niet omdat je geen gains meer maakt, maar omdat je niet anders kan, tenzij je je eigen endocrien systeem schade wilt toebrengen.

Om deze reden vind ik langere kuurtjes ook beter dan korte.

Daarom kuur ik altijd wat langer dan gemiddeld.

Das weer een motivatie om over 3 weken te beginnen...

Goed topic!

ben er volledig mee eens dat het lichaam tijd nodig heeft om spier aan te zetten, en dat het niet ophoud na 8 weken. toch dient ieder voor zich af te wegen of de (grammen) gewichtstoename na deze weken wel zo effiecient zijn t.o.v. hun herstel. ik vind 10 wekn persoonlijk meer als voldoende voor een bulkkuur. een cutkuur/wedstrijdvoorbereiding is a different ballgame!

zoals ik al eerder zei, moet ieder voor zich het punt vinden, waar revenuen van "time on", in lijn staan met een optimaal herstelperiode. of dit nu 8,10,12 of 20 wkn " on" is, is afhankelijk van je recuperatievermogen. Dan ben je in staat zoveel mogelijk van je gewonnen massa vast te houden.

wat natuurlijk veel verder gaat als herstel van de HPTA..er zijn zoveel hormonen die hier invloed op uitoefenen.

Bedankt voor de reacties zover.

2 weken lijken niet veel maar op 4 kuren schilt het je een hele nieuwe kuur.

Tot nu toe hebben de meeste mensen profijt tot de 8e week.

quote van glen xr:

Daarom kan je dus beter de balans vinden wanneer je gains stil vallen. Als je daarna nog wel groeit maar een stul langzamer kan je beter stoppen. Aangezien je sneller aan je volgende kuur kan beginnen en je dan weer met een postieve balns PTOR vs Catabole werking start.

Nog wat stof tot nadenken

Dit topic is dus aan iederen gericht die met lange ester werkt voor 8 10 12 16weken. Wanneer je niets veranderde in dosis of product waneer vielen de je gains stil ?

Vaak pakken met mensen met een eerste kuur 6 tot 8 kilo op 500 test 400 deca. Dit is dan vaak 8 of 10 weken. Zijn de gains van een cycle van 16 weken 2 x zo goed als een cycle van 8 weken ?

is 8 a 10 weken de grens dat je lichaam met een normale pct goed hersteld ?

volgensmij lees je de posts niet echt goed na...maargoed sommige mensen blijven graag hopen dat je alles met behulp van wat theorie in werking kan stellen.....

• Topic Starter Topic Starter
volgensmij lees je de posts niet echt goed na...maargoed sommige mensen blijven graag hopen dat je alles met behulp van wat theorie in werking kan stellen.....

Uiteraard lees ik de reacties.

Alleen als er nooit keer wat ter discussie gesteld word kan net zo goed 1 iemand alle antwoorden geven toch ?

Ik lees de post zeker wel na alleen zijn hier enkele honderderen mensen die kuren tussen de 8 en 12 weken. Op een of andere manier zet iedereen 10 weken terwijl er in andere landen moet je voor de grap eens op de duitse boards kijken(daar is 12 weken minimum) soms 16 weken of "maar" 8 word gedaan.

Vandaar ben ik op zoek na de afwegingen die mensen maken waarom ze voor een bepaald aantal weken kiezen.

Dat heeft totaal niets te maken met dat theorie alles kan oplossen. Juist het tegenover gestelde. Mischien gaat iedereen nu eens nadenken over waarom ze voor x aantal weken kiezen ipv van maar na te doen omdat "iedereen" het doet.

Er komen trouwens interssante dingen na voren.

Als dit soort discussies nooit gevoerd zouden worden zou iedereen nu nog op en af bouwen met orals of injects, want tjah dat deed iedereen toch in de jaren 90 waarom druk maken over de theorie.

Terug
Naar boven