Na 7 maanden Rippetoe gedaan te hebben wil ik overstappen naar een nieuw schema. Mijn keuze viel dan ook op een UB/LB schema.
Idee er achter is dat op de ene UB en LB dag er meer getrained wordt op kracht en op de andere de focus dan weer ligt op massa.
Hier het schema die ik tot nu toe bedacht heb:
Maandag - UB - kracht
Bench press 3x5
BOR 3x5
Military press 3x5
bicep curl 1x8
Dinsdag - LB - massa
Squat 3x8
Lunges 3x8
Abs
Donderdag - UB - massa
dumbbell bench press 3x8
dumbbell fly 3x8
dumbbell BOR 3x8
rack pull ups 3x8
dumbbell shoulder press 3x8
lateral raises 3x8
triceps extension 1x8
Vrijdag - LB - kracht
Squat 3x5
Deadlift 1x5
Abs
Mijn doel is om nu meer gericht te zijn op massa, daarom dat ik overschakel van Rippetoe. Maar ik wil ook geen watje zijn en kracht verliezen daarom dat ik de compounds nog steeds doe en dagen heb gericht op kracht.
Ik heb wel wat moeilijkheden om mijn LB dagen te bedenken want squats en DL zijn nogal intensieve oef en ik weet nog niet goed hoeveel van deze oef ik in dit schema moet plaatsen, of mss nog andere er bij zetten? ik ga voor 2 oef. per spiergroep op massa dagen, maar lijkt dit niet te veel op de UB massa dag? mss een oef of 3 er uit doen?
Idee er achter is dat op de ene UB en LB dag er meer getrained wordt op kracht en op de andere de focus dan weer ligt op massa.
Hier het schema die ik tot nu toe bedacht heb:
Maandag - UB - kracht
Bench press 3x5
BOR 3x5
Military press 3x5
bicep curl 1x8
Dinsdag - LB - massa
Squat 3x8
Lunges 3x8
Abs
Donderdag - UB - massa
dumbbell bench press 3x8
dumbbell fly 3x8
dumbbell BOR 3x8
rack pull ups 3x8
dumbbell shoulder press 3x8
lateral raises 3x8
triceps extension 1x8
Vrijdag - LB - kracht
Squat 3x5
Deadlift 1x5
Abs
Mijn doel is om nu meer gericht te zijn op massa, daarom dat ik overschakel van Rippetoe. Maar ik wil ook geen watje zijn en kracht verliezen daarom dat ik de compounds nog steeds doe en dagen heb gericht op kracht.
Ik heb wel wat moeilijkheden om mijn LB dagen te bedenken want squats en DL zijn nogal intensieve oef en ik weet nog niet goed hoeveel van deze oef ik in dit schema moet plaatsen, of mss nog andere er bij zetten? ik ga voor 2 oef. per spiergroep op massa dagen, maar lijkt dit niet te veel op de UB massa dag? mss een oef of 3 er uit doen?
Laatst bewerkt: