MuscleMeat

nakuren onzin???

tony1974

Novice
Waardering
0
Hoi luitjes ,

Ik heb een vraagje over nakuren.
Een hele goede maat van mij is nederlands kampioen bb tot 80 kilo geweest zegt tegen mij dat nakuren onzin is, hij zegt het is alleen om het verschil tussen de hormonen test en oestrog weer gelijk te trekken ,hij gaf mij een voorbeeld ... vroeger werden er met wedstrijden gecontroleerd op doping doormiddel van deze verschillen te meten als er grote verschillen waren had je gekuurt doormiddel van bepaalde middellen te nemen hef je dat verschil op en konden ze je niet pakken.
volgens hem is dat er toen in geslopen dat je moet nakuren . maar dat is dus puur voor die verschillen op te heffen het heeft voor de rest geen invloed op meer vasthouden of sneller herstel het is vaak nog slechter zegt hij . ik heb aan hem gevraagt waar baseer je dit op en hij heeft dit van bary de may dit schijnt een bekende bb te zijn. ik ben benieuwd wat jullie mening hier over is en of jullie die kunnen onderbouwenaangezien ik hier heel veel verschillende meningen lees en veel mensen hier nieuw komen lezen iets en geven het weer door omdat ze het gelezen hebben ,maar daar is niks mee onderbouwd natuurlijk.

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die geen nakuur hebben gedaan. stuk voor stuk hebben ze meer problemen als nodig gehad met het herstel van de HPTA.

Verminderde (geen) coïtusuele behoeften, depressie, één en al ellende.

Ik zou zeker nakuren, maar goed ieder wat i wil.

BRo altijd een nakuur gebruiken om je eigen lichaam weer testo aan te laten maken je herstel is sneller en je behoud veel meer massa.

En er zullen hier vast wel weer veel onderbouwde gegevens naar boven komen ik dacht zelf dat er al een topic over was geweest.

in de sport en fitness heeft ook eens een stuk gestaan van necedo of zoiets daar beweerde ze dat het gebruik van clomid/nolva uitstel van executie is ???

Ik zou altijd nakuren! Ik ben ervan overtuigd dat je dan makkelijker je massa kan behouden en dat je sneller uit je dipje komt!
En ja het Necedo zegt wel meer onzin!!! :p

nico zei:
in de sport en fitness heeft ook eens een stuk gestaan van necedo of zoiets daar beweerde ze dat het gebruik van clomid/nolva uitstel van executie is ???
Tja necedo is door de staat opgericht maar kent eigenlijk niet veel van de manier waarop geneesmiddelen gebruikt worden door BB. Je moet echt goeroe zijn om te weten dat een nakuur helpt om sneller te herstellen en hoe dat precies werkt. Bij necedo hebben ze wel dokters ed, maar ze hebben niet die kennis, ervaring en knowhow van wat werkt in en na een kuur.

Uitstel heeft niets te maken met een nakuur. Wat je doet in een nakuur is blokkeren van oestrogeen, doordat dit een tekort aan hormonen lijkt te geven word er meer hormoon geproduceert, wat eigenlijk het doel is, sneller opstarten van eigen hormonen. Hoe wil je dat nu als "uitstellen" bestempelen? Eens je stopt met bijv nolvadex is je productie toch verhoogt? Waarom zou die op dat moment ineens terug stoppen als je geen hormonen meer tot je neemt?

Dit is een korte verstaanbare uitleg, maar het gaat natuurlijk veel ingewikkelder. Komt erop neer dat er studies genoeg zijn die het nakuren promoten, waar necedo geen antwoord op heeft.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven