Fitness Seller

Natuurlijk potentieel

Users who are viewing this thread

ded.cop

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 sep 2003
Berichten
979
Karma
0
Alle respect hier voor de training en discipline en ga zelf nog niet zo lang mee als jullie.

Toch denk ik dat het zeer zeker niet onmogelijk is om ook als naturel na zelfs bijv. 10 jaar nog flinke groeischeuten te maken. In mijn eigen ervaring groei en word ik vaak ineens een zooi groter en sterker. Hoe dit komt? JE hebt met een lichaam te maken en geen machine. Je kunt geen formule op toepassen op groei. omstandigheden zijn vaak verschillend. Ook heeft iedreen af en toe plataus! Hoe lang je die hebt ligt deels aan jezelf en dit heeft minstens zoveel te maken het mentale deel. Ik denk dat zolang je trraint en gezond bent nog altijd vooruitgang kan boeken. Kijk ook maar eens naar de natural Hans Kroon die al meer dan 25 jaar onder de ijzers ligt een ook nog steeds vooruitgang boekt!!

link naar hans kroon Hans Kroon - Een schone bodybuilder spreekt zich uit
 
Laatst bewerkt:

ded.cop

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 sep 2003
Berichten
979
Karma
0
Dave hamk heb je ook een trainingslog hier of kun je een aangeven wat voor jou goed werkt als natural? Neem je bijv meer rust als de gemiddelde krachtsporter volg je weleens powerlift schema's etc..?
 

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Karma
3.180
Ik ben het niet met Big T eens,
zijn antwoord ontkracht hij zelf al. Als je test natuurlijk daalt(door leeftijd) en je traint al jaren serieus zul je geen progressie meer boeken.
Theoretisch kun je gemiddeld tot je 80e jaar kracht opbouwen, maar weer is de baseline (begin waarde) van belang. ( er zijn ook geen topsporters van 50+)
Je test daalt niet van 100 naar 0. Het gaat héél langzaam, veel langzamer dan jouw potentieel om spiergewicht te winnen. Maw, het is niet zo dat een 50 jarige geen spieren meer kan winnen, je kan altijd spieren winnen zolang je testosteron niet het niveau heeft van een 80 jarige. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker, dat wel, betekent echter niet onmogelijk.

Ook dat AS niets anders doet dan het groeiproces versnellen lijkt me onwaar. Door gebruik van AS krijgt je oa hormoonwaarden die natuurlijk onhaalbaar zijn, hierdoor heb je niet alleen de mogelijkheid om sneller, maar ook om meer spiermassa aan te zetten.
Dat is wat die hormonen dus veroorzaken als ze koppelen aan de AR in spierweefsel. Als je te weinig eiwit zou eten dan zou je bij gebruik van aas zelfs spieren gaan afbreken ipv opbouwen. Als je niet zou trainen zou je nauwelijks groeien door gebruik van aas, want zonder stimulans (afbraak) doen AAS niets anders dan spieren sneller vernieuwen (de normale eiwitsynthese), een 0-0 operatie dus.

Als je sneller vooruit gaat zet je natuurlijk automatisch meer spiermassa aan op een zelfde tijdsbestek.
 

Dave Hawk

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
5.674
Karma
26
Dave hamk heb je ook een trainingslog hier of kun je een aangeven wat voor jou goed werkt als natural? Neem je bijv meer rust als de gemiddelde krachtsporter volg je weleens powerlift schema's etc..?

De tijd ontbreekt me een beetje om een trainingslogje bij te houden;), ben namelijk druk bezig met mijn nieuwe project die misschien zal aansluiten bij je vraag m.b.t. trainingsmethoden, voeding, supplementie etc.. In het nieuwe jaar zal ik hier meer info van gaan posten;) .
Krijg hier veel vragen over omdat ik natuurlijk geheel naturel 25 uur wist te trainen, in de de nieuwe uitgave van Reps (USA/Canada) staat daar o.a. nog een artikel over, leuk dat je hiervoor respect krijgt want Robert Kennedy heeft me persoonlijk hiervoor benaderd.

Vooral de laatste jaren ervaar ik dat je heel inventief met rust, voeding, training en supplementie moet omspringen, luisteren naar je lichaam en anticiperen op de signalen die je krijgt, veel afwisselen werkt dus voor mij.
Motivatie en plezier blijven natuurlijk ook erg belangrijk en die zijn na 19 jaar
training gelukkig nog steeds goed.
;) Powerlift schema's gebruik ik niet i.v.m. eventuele blessure gevoeligheid hiervoor, maar blijf ff mijn topics in 2007 checken voor meer info..
 

Naar boven