Fitness Seller

Stelling Nederland moet net als Zwitserland criminele buitenlanders het land uit sturen

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Het ziet ernaar uit dat Zwitserland veroordeelde buitenlandse criminelen het land gaat uitzetten. Volgens voorlopige uitslagen van een referendum heeft 53 procent van de kiezers een voorstel van de Volkspartij aangenomen.
Die partij, de grootste van Zwitserland, vindt dat buitenlanders die veroordeeld zijn voor bijvoorbeeld moord niet in Zwitserland thuishoren. Ook voor uitkeringsfraude en zwartwerken moeten mensen kunnen worden uitgezet.
Hoe de wet precies zal moeten worden geïmplementeerd is nog niet duidelijk. De uitzettingswet is in strijd met internationale verdragen die Zwitserland tekende en het land kan dus niet zomaar EU-burgers uitzetten of mensen terugsturen naar landen waar ze gevaar lopen.

Ik moet er bij zeggen dat dit alleen geldt voor mensen zonder Zwitsers paspoort. Dus, moet NL dit ook invoeren?

Edit: In het geval dat EU regelgeving niet meespeelt.

Goed idee en misschien kan Julio Poch aan het roer bij de vliegtuigen waarmee we die delinquenten 'verplaatsen'.

Maar het lijkt me echt prima, wie crimineel is en geen Nederlands paspoort heeft mag wat mij betreft opdonderen.

Goed idee en misschien kan Julio Poch aan het roer bij de vliegtuigen waarmee we die delinquenten 'verplaatsen'.

Maar het lijkt me echt prima, wie crimineel is en geen Nederlands paspoort heeft mag wat mij betreft opdonderen.

Opmerkelijke uitspraak als ik zo eens de door u aangemaakte topics doorblader.

Goed Zwitserland, 1 schaap over de dam.

Het ziet ernaar uit dat Zwitserland veroordeelde buitenlandse criminelen het land gaat uitzetten. Volgens voorlopige uitslagen van een referendum heeft 53 procent van de kiezers een voorstel van de Volkspartij aangenomen.
Die partij, de grootste van Zwitserland, vindt dat buitenlanders die veroordeeld zijn voor bijvoorbeeld moord niet in Zwitserland thuishoren. Ook voor uitkeringsfraude en zwartwerken moeten mensen kunnen worden uitgezet.
Hoe de wet precies zal moeten worden geïmplementeerd is nog niet duidelijk. De uitzettingswet is in strijd met internationale verdragen die Zwitserland tekende en het land kan dus niet zomaar EU-burgers uitzetten of mensen terugsturen naar landen waar ze gevaar lopen.

Ik moet er bij zeggen dat dit alleen geldt voor mensen zonder Zwitsers paspoort. Dus, moet NL dit ook invoeren?

Edit: In het geval dat EU regelgeving niet meespeelt.
De verdragen kunnen echter wel stopgezet worden. Ik ben het enigzins eens met deze wet.

• Topic Starter Topic Starter
En dan crimineel in de zin van een misdrijf hebben gepleegd he?

Ik zie er persoonlijk ook wel iets, en het mag op zich nog wel iets verder gaan (alhoewel ik niet precies weet hoe ze het daar willen gaan doen.)

Maar mij lijkt het wel een goede regel om iedereen die geen, of minder dan bijv. 10 jaar een NL paspoort heeft en een misdrijf pleegt (dus geen overtreding oid.) het land uitgezet dient te worden.
Dit kan alleen niet als het voorstel om 2 paspoorten te mogen hebben wordt ingevoerd, maar dit terzijde.

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

De verdragen kunnen echter wel stopgezet worden. Ik ben het enigzins eens met deze wet.

EU regelgeving gaat boven nationale wetgeving.

Het zou eens tijd worden ook.Weg met dat tuig.

Vind wel dat de strafmaat mede bepalend moet zijn. Iemand die een paar keer een paar sokken heeft gestolen is natuurlijk minder erg dan een notoire overvaller of verkrachter.

Slecht plan!!!! :roflol:

Dat is wel erg extreem hé. Deze maatregelen zouden Nederland een hoop geld besparen, voor mijn werk ben ik vaak bij de politierechter en daar komen dikwijls buitenlanders voor (zonder verblijfplaats) die bijvoorbeeld alleen een broodje gestolen hebben bij een winkel. Maar als u nadenkt over de kosten die daarmee gepaard gaan wordt u niet blij (denkt u aan advocaat op onze kosten, en ook alleen wat ze in een cel kosten).

Zal tijd worden.

Dat is wel erg extreem hé. Deze maatregelen zouden Nederland een hoop geld besparen, voor mijn werk ben ik vaak bij de politierechter en daar komen dikwijls buitenlanders voor (zonder verblijfplaats) die bijvoorbeeld alleen een broodje gestolen hebben bij een winkel. Maar als u nadenkt over de kosten die daarmee gepaard gaan wordt u niet blij (denkt u aan advocaat op onze kosten, en ook alleen wat ze in een cel kosten).

Zwervers donder je er ook gewoon uit, zonder inkomen en geen Nederlands paspoort heb je hier geen reet te zoeken. Weg met al die landlopers!

• Topic Starter Topic Starter
EricR, u heeft gelijk.

Altijd goed voor een komisch nootje he, die hardcore nl.:)

Stuur de homo's dan ook terug naar hun eigen land! :mad:

Maar toch zijn we extreemlinkse honden!

Vind Zwitserland goed bezig in ieder geval, pak parasieten maar aan. Hoop dat ze het hier dan wel door trekken en tegelijkertijd alle parasitaire klaplopers ook hard worden aangepakt. Zwartwerkende uitkeringstrekkers bijvoorbeeld een jaartje of 4 in een werkkamp of zo.

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Waar vindt men die het meest. Eerder bij links dan bij rechts.

Ja zwerven is natuurlijk een linkse hobby, je hebt wel een fijn referentiekader moet ik zeggen. Is u borderliner? Zwart/wit, meer is er niet? Kan je voor behandeld worden hoor. Koop nog lekker een kraslot.

Terug
Naar boven