Blain
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 4
elke gelovige is tot op zekere hoogte gebrainwashed, anders kan je überhaupt niet gelovig zijn.
+1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
elke gelovige is tot op zekere hoogte gebrainwashed, anders kan je überhaupt niet gelovig zijn.
...Een groot gedeelte belijdt hun geloof amper tot niet.
Wat is dan de waarde van een poltieke partij met een dominante godsdienstelijke invloed?
Nu zijn moslims misschien wel wat devoter dan de gemiddelde gelovige in Europa maar de meesten zijn verre van fundamentalist.
Ik denk dat je daar goed fout in zit, Moslims zijn doorgaans fundamentalisten, want ze behouden het historisch begrip van de Islam. Heel simpel, als eerste voorbeeld: De hoofddoek. want is goddienstelijke kledingdracht fundamentalistisch? Ik vind van wel, het maakt daar deel van uit.
Als ze niet letterlijk citeren dan is een citaat inderdaad niets waard. Maar heel wat zaken blijken toch te kloppen. Maar als men er dan geweld in ziet dan zou dat volgens gelovigen een verkeerde interpretatie zijn. Tja zo kan je dus echt alles uitleggen.Wat ik heb begrepen wordt er nogal subjectief geciteerd.
Ik zou het eigenlijk niet weten, want ken zowel de bijbel als de koran totaal niet. Maar heb hier toch meerdere malen eeen discussie gezien, waarbij duidelijk werd dat de citaten van die sites niet zo letterlijk in de geloofsboeken voorkwamen.
Daarbij, door subjectief citeren geef je eigenlijk aan wat je zelf belangrijk vindt. Dat is ook een vorm van interpretatie imo.
Leuke reclame, maar helaas gelden veel van deze kernwaarden veelal tegenover ANDERE moslims, en niet tegenover niet-gelovigen en soms ook niet tegenover anders gelovigen (people of the book: joden, christenen etc.). Daarnaast ben ik huiverig voor iedere politieke stroming van de islam, omdat de sharia al gauw om de hoek komt kijken.
Daarnaast mag Meneer Kreeft direct verbannen worden vanwege landverraad. Je bekeren tot de islam is 1 (wat veel voorkomt doordat alleen moslims met moslim vrouwen mogen trouwen, hoe respectvol en tolerant), maar dan ook nog je land en haar normen, waarden, cultuur en democratie naar de verdoemenis helpen door dit pan-arabisme is iets heel anders.
Bullshit, ik ben niet gelovig en heb altijd respect gehad van moslims.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat moslims zich anders gedroegen tegenover niet gelovigen/anders gelovigen, van wat ik heb gezien kan het ze niet eens zoveel schelen of je nou gelooft of niet.
Dat soort types zijn idd geen goede bron, dus ook tegenover dit soort sites moet je natuurlijk kritisch zijn. Ik heb de Engelse/beknopte versie van de koran ooit eens doorgenomen, maar ik kwam toch heel wat haat en geweld tegen. Wat ook niet vreemd is, aangezien je letterlijk honderden jaren terug gaat in de tijd. Ik vind dat een religie die pretendeert vreedzaam te zijn, de inhoud van hun heilig boek toch anders had kunnen formuleren.Islamisten zoals Robert Spencer, Bernard Lewis, Hans Jansen etc hebben vaak een dubbele agenda. Spencer heeft te nauwe banden met conservatieve Joden. Lewis is een neocon puppet geworden en Hans Jansen is een overtuigd christen met een bord voor zijn kop en copycat een heleboel van degenen die voor Frontpage mag werken. Dezelfde instelling waar Robert Spencer werk voor aflevert. De wereld van Islamisten en islam criticasters is wat dat betreft een beetje eng en vergeven van copycats. Elkaar citeren en roemen maakt je visie nog niet tot waarheid.
Dat soort types zijn idd geen goede bron, dus ook tegenover dit soort sites moet je natuurlijk kritisch zijn. Ik heb de Engelse/beknopte versie van de koran ooit eens doorgenomen, maar ik kwam toch heel wat haat en geweld tegen. Wat ook niet vreemd is, aangezien je letterlijk honderden jaren terug gaat in de tijd. Ik vind dat een religie die pretendeert vreedzaam te zijn, de inhoud van hun heilig boek toch anders had kunnen formuleren.

Ten eerste, leer quoten.
Ik quote op een duidelijke manier, ik bepaal zelf hoe ik quote en hoef dus ook niks te leren. Maar bedankt voor je tip.
Je doet nu net alsof iedere moslim een hoofddoek wil dragen of draagt.
Het gros van de Nederlandse Moslima's draagt een hoofddoek, gewenst of ongewenst laat ik er buiten want daar kunnen we geen cijfers over achterhalen. het gaat hier toch ook om de Nederlandse politiek, een Nederlandse politieke Moslim partij, ik hou het dan rgaag bij de Moslims over waar dit topic over gaat.
Weet niet of je ooit in een moslimland bent geweest maar er zijn genoeg landen waar een hoofddoek dragen door de minderheid wordt gedaan en waar de meerderheid van de vrouwen er modern bijloopt.
Dat klopt maar zijn ze ook echt Moslim? Of is het alleen het achterlijke volk in Nederland dat fundamentalistisch is (lees: zich fundamentalistisch uit)?
...
En hoeveel islam-partijen zijn er in Europa? Moslims lijken (Waaruit lijkt dat dan?) toch weinig op te hebben met een partij die niet seculier is. Juist de Europeanen zelf stemmen op de fundamentalistische christelijke partijen.
Die leer moderniseren en actualiseren had veel ellende kunnen voorkomen. Maar gelovigen zitten zo vastgeroest in die leer dat dat nooit zal gebeuren. Met andere woorden: terwijl alles op aarde evolueert blijft religie statisch hangen in een bepaalde periode van de mensheid.
Ik vraag me af wat het nut is van een leerboek dat 1) niet eenduidig is en 2) nooit geüpdate wordt. Als je het mij vraagt een vrij dwaas idee.
Waarom trouwens altijd advocaat van de duivel eric?![]()
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel daarmee dat het ongewoon is voor een atheïstisch persoon om het in dergelijke mate op te nemen voor een religie.Geen advocaat van de duivel, ik heb genoeg moslims ontmoet om te kunnen stellen dat voor velen de hang naar radicalisering ook een gruwel is. Dat we hier helaas een groot aantal lager of niet opgeleiden hebben binnengehaald valt te betreuren maar de hoger opgeleiden hadden we nou eenmaal niet nodig toen de migratiestromen op gang kwamen.
De Koran zal inderdaad geen update krijgen maar de uitleg van de Koran is wel aan verandering onderhevig. Dat neemt niet weg dat er altijd achterlijke literalisten zullen blijven. Als 'we' blijven strijden tegen de volledige islam drijf je vanzelf de gematigden ook in de armen van de radicalen. Weinig andere keus als je als moslim bij voorbaat toch al wordt gezien als bloeddorstige die het liefst morgen nog het Groot Kalifaat in Europa wil opstarten.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel daarmee dat het ongewoon is voor een atheïstisch persoon om het in dergelijke mate op te nemen voor een religie.
Dat elke religie fundamentalisten en gematigden telt is natuurlijk een feit. Het is ook onverstandig om hen op één hoop te gooien. Toch wens ik dat religie in haar geheel terug wordt gedrongen (binnen de wettelijke grenzen). Want het heeft wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
Duidelijk. Ben ik het ook wel grotendeels mee eens.De religie zal me aan de reet roesten, ik neem het op voor mensen. Mensen hebben zelf de keuze of ze een religie aanhangen of niet. Ik ga in ieder geval geen onderscheid maken tussen atheist of gelovige. Net zomin als ik dat doe tussen vleeseter of vegetarier. Zo kan je wel bezig blijven namelijk. Als ik alles wat niet in mijn straatje past moet uitsluiten of bestrijden ben ik nog wel even bezig.
Eigenlijk best een melancholische aangelegenheid dat we altijd boven de 10 sheets uitkomen als het gaat om het kruis, de david ster en de halve maan en ster terwijl de topics over diuretica en suiker zo onderbelicht blijven.
Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen.Eigenlijk best een melancholische aangelegenheid dat we altijd boven de 10 sheets uitkomen als het gaat om het kruis, de david ster en de halve maan en ster terwijl de topics over diuretica en suiker zo onderbelicht blijven.