- Waardering
- 99
a) er kan nooit betrouwbare informatie uit een gemarteld persoon verkregen worden
b) wat zegt dat dan over ons? wij zijn de bevrijders toch?
A. correct.
B. De missie is wel begonnen om bevrijding van het westen zelf. Hehe, iedereen die gelooft dat amerika is begonnen met die oorlog omdat ze Hussein zo'n kneus vonden en daar de democratie wilden laten zegevieren moet zich even na laten kijken...
Dat hebben ze er later hooguit van proberen te maken.
Pure economische belangen en persoonlijke hooghartigheid van de heren bestuurders.
Dan nog, de dictatuur van Hussein wordt als beestachtig bestempeld, is het ook, maar dat is geen excuus om het zelf ook te gaan doen.
Als het gaat om situaties op een slagveld. oke. Daar zal ik zeker niet zo gauw mn mond over open trekken. Die situatie is zo'n gigantische ver van mn bed show (en dat ga ik ook zo houden), dat ik daar geen oordeel over kan vellen. Maar een al gevangen persoon, die door een overmacht wordt bevraagd, op zo'n manier... Daar zit geen ratio meer achter. Al ben ik bang dat er niks aan te doen is en dat soort dingen altijd zullen gebeuren, aangezien niemand een slagveld 100% overleeft en je altijd een zware tik meekrijgt. Ook al kom je lichamelijk ongeschonden uit de strijd.