XXL Nutrition

Nederlandse militairen martelden in Irak

Dat is met ieder mens zo, niet alleen militairen. Ik ga wat deze militairen hebben gedaan niet goed praten, maar ik zou ook niet weten of ik me anders zou gedragen, wanneer ik in dezelfde situatie zou zitten. Dat geldt overigens voor ieder mens, dat daar zit. Het begint met een klein beetje water door 1 lid en dat wordt snel uitgebreid.
Iedereen, die zegt, dat hij dat nooit zou doen in groepsverband en tevens in een dergelijke situatie, geloof ik voor geen meter.

Inderdaad, in Engeland is een keer een test gedaan met wat studenten. De helft werd gevangen gehouden zonder rechten, de andere helft werd hun 'bewakers'. Binnen korte tijd werden de gevangen onmenselijk behandeld en liep de boel daar uit de hand. Het project is toen afgebroken.
De bewakers en gevangen waren willekeuring gekozen.

Het is geen oorlog.. niemand heeft niemand de oorlog verklaard, dus de conventie van Geneve geldt niet. Dan blijft over dat je je moet aanpassen aan plaatselijke gebruiken en culturele normen en waarden... doe je dat een keer is het weer niet goed ;)

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen. Wat die irakezen met hun gevangenen doen is nog veel erger dan iemand een beetje nat maken, en niet laten slapen.

Maar je moet niet kijken wat de andere doet. Je moet kijken naar wie wij zijn. Wij hebben gevochten om onze maatschappij te hebben zoals ze nu is. Martelen is niet meer van onze tijd, noch van onze samenleving. Dan naar Afghanistan trekken met een vredemissie en die mensen martelen is meer dan walgelijk.

Het is geen oorlog.. niemand heeft niemand de oorlog verklaard, dus de conventie van Geneve geldt niet. Dan blijft over dat je je moet aanpassen aan plaatselijke gebruiken en culturele normen en waarden... doe je dat een keer is het weer niet goed ;)

De conventie van geneve is ruimer. ze wordt nu nog toegepast , ook in Afghanistan, omdat het conflict nog steeds niet is opgelost.

Inderdaad, in Engeland is een keer een test gedaan met wat studenten. De helft werd gevangen gehouden zonder rechten, de andere helft werd hun 'bewakers'. Binnen korte tijd werden de gevangen onmenselijk behandeld en liep de boel daar uit de hand. Het project is toen afgebroken.
De bewakers en gevangen waren willekeuring gekozen.

Het was in Duitsland, niet in engeland. Maar je hebt gelijk waat betreft de rest.

er is een film van, bekijk hem eens. (das experiment noemt hij denk ik.)

Het was in Duitsland, niet in engeland. Maar je hebt gelijk waat betreft de rest.

er is een film van, bekijk hem eens. (das experiment noemt hij denk ik.)

Das experiment idd en is idd ook een film van (enorme boutfilm trouwens). Zijnzelfs doden gevallen bij dat experiment, omdat mensen echt doordraaiden. De ene groep door hun machtsgeilheid (bewaarders) en de andere groep, omdat zij de bewaarders wilden terug pakken.

Marteling is sick shit
Bij echte geestelijke marteling word je denk ik na een dikke 3 maanden echt gek

vuur bestrijden met vuur :thumb:, spijtig dat wraak onze "rationele" soldaatjes blind maakt, en dan zeggen ze iets van dag in dag uit vernederde palestijnen die op weg naar hun werk, aan de grenscontroles dezelfde behandeling krijgen als Joodse geëxporteerden en van elke vorm van menselijke waardigheid worden ontdaan, en dan opeens een irrationele vorm van haat tegen het westers imperialisme krijgen (de staat Israel incl.).

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen. Wat die irakezen met hun gevangenen doen is nog veel erger dan iemand een beetje nat maken, en niet laten slapen.

Wat kanje begrijpen, Dat men mensen gevangen houdt, terwijl dat iet de opdracht was, Men moest ze uileveren aan de Irakezen of de Britten? Toen halsema de minister vroeg of de Nederlandse militairen hn werk doen zoals het moet, en,..., zei hij dat er geen problemen waren. Daarna hopuden ze ze niet alleen gevangen maar verhoren ze.
En zeg tevens aub niet dat iemand 160 uur uit zijn slaap houden, terwijl je hem kletsnat spuit in de kopude terwijl je extreem luid geruis op hem afstuurt en met extreem fel licht in de ogen schint nar 2 dagen een donkere skibril te hebben aangehad, gen martelen is he. Want wat ik beschrijf is wat er officieel is gebeurd. Zullen we maar hopen dat er niks erger is gebeeurd. Let op mijn woorden . er zullen ergere getuigenissen komen.

die smeerlap van de vvd gisteren die bij pauw en witteman sprak van "mogelijk wangedrag" maar zeker geen marteling, we zouden hem dat eens moeten aandoen; Skibril op, gedurende twee dagen en hemm twee dagen natspuiten met ijskoud water en hem dus 100 tot 160 uur keihard ondervragen en dan die bril afdoen en met fel licht in de ogen schijnen , en dit alles terwijl men heel hard en luid geruis laat horen. Zal hij dan nog, als hij werkelijk uitgeput en kapot zal zijn, nog zeggen dat het wangedrag is en geen marteling?
De internationale wetgeving is heel duidelijk. Heel duidelijk: geen wrede of vernderdende behandeling en geen druk uitoefenen tijdens ondervragingen.

Ik kan begrijpen dat militairen soms onder groepsdruk, of door gebrek aan mentale sterkte hun boekje te buiten gaan, maar daarom zou er een kolonel of een overste alles in de gaten moeten houden en streng aanpakken. Zoals in abu graib zijn er smerige dingen gebeurd. In abu ghraib waren de oversten op de hoogte, (rumsfeld had zijn handtekening op het document gezet die dit toeliet) maar ik denk niet dat dit nu het geval was. HOPELIJK.

Wat die irakezen met hun gevangenen doen is nog veel erger dan iemand een beetje nat maken, en niet laten slapen.

Dat is toch een bs verklaring?!

"Mijn buur heeft zijn dochter verkracht, maar dat is zo erg niet he, want mijn andere buur heeft twee dochters verkracht!."
Dat is belachelijk.

En hou in deze topic verdomme op met iedere keer te zeggen: een beetje nat maken en niet laten slapen; Het was wel wat meer dan dat he.

Dat is toch een bs verklaring?!

"Mijn buur heeft zijn dochter verkracht, maar dat is zo erg niet he, want mijn andere buur heeft twee dochters verkracht!."
Dat is
belachelijk.

En hou in deze topic verdomme op met iedere keer te zeggen: een beetje nat maken en niet laten slapen; Het was wel wat meer dan dat he.

Dat zeg ik niet. Ik vind dat je alles min of meer met gelijke munt terug kunt laten betalen. Doodstraf voor moordenaars ( als ze toerekeningsvatbaar zijn ). Als die verkrachter het leuk vindt vindt om coïtus te hebben met dochters dan mogen ze van mij ook zijn anus wat open rekken.

En ik kan het begrijpen wat hun doen, omdat ze daar beschoten worden; moeten vrezen voor hun leven. '
Ja dan moeten ze maar geen soldaat worden'. Dat geld ook voor die Irakezen.

Dat zeg ik niet. Ik vind dat je alles min of meer met gelijke munt terug kunt laten betalen. .

Ah zo? en wat hebben die verdachten dan gedaan? Als ik jou verdenk dat je je buurman hebt gemarteld, zal ik je dan martelen om te kijken of het waar is?
Wij zijn beschaafd en gaan naar Irak om de beschaving en democratie naar het irakese volk te brengen. En wat doen we? We gaan gaan martelen!

En tevens dat doet er helemaal niet toe. Het was niet de taak van de Nederlandse militairen om gevangen te houden of te ondervragen. De minister heeft dus gelogen en die kl***zak van de vvd tracht te ontkennen dat het om marteling gaat

zeik niet man.

de ontgroening bij de scouting van onder de 14 jaar is nog heftiger!!

denk je dat ze info loslaten als je het aardig vraagt??
al dat gejank man! met de info die ze daarna kregen zijn waarschijnlijk wel aanslagen voorkomen en dus mensenlevens gered.
okay, het is er niet soft aan toe gegaan maar het wordt allemaal zòòòòò opgeblazen!

ik vind echt dat jullie nederlanders weer een oorlog moeten meemaken, want zo schiet het niet op met de discussies

jullie nederlanders ???

hm ze moeten niet zo moeilijk doen. .. wat zou jij doen als er een gek jouw van kant wil maken en je krijgt em levend te pakken ?

jullie nederlanders ???

hm ze moeten niet zo moeilijk doen. .. wat zou jij doen als er een gek jouw van kant wil maken en je krijgt em levend te pakken ?

ja ik heb me afgescheiden van nederlanderschap, ik ben Kant's wereldburger

nee mr er zit een ratio achter al die verdragen en conventies, namelijk nooit meer mensonterende praktijken, anders keren we weer terugwaarts naar het niveau van de nazi's en al die andere regimes die grondrechten met voeten traden..weliswaar versleten, maar staat als een paal boven de grond: we moeten beschaving behouden en elkaar respecteren

ach het wordt allemaal veels te veel overdreven.

ach het wordt allemaal veels te veel overdreven.

nee, het is even door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk zul je je vijanden meekrijgen.. het menselijk geweten van ieder mens zal vroeg of laat door ondoorgrondelijke metafysische krachten sympathie opbrengen voor het goede waarvoor je staat
neem gandhi als voorbeeld

Ik zou wel eens willen weten wie wel in Irak of Afghanistan heeft gezeten.

Terug
Naar boven