Fitness Seller

Nederlandse militairen martelden in Irak

Ik heb idd een paar dingen laten lezen aan een maat van me die daar is geweest M44 , echter heeft hij geen zin om in discussie te gaan met mensen die hun werk wantrouwen ( nu nog niet althans), hij zegt, zoals jij ook zegt eerst daar geweest zijn en dan pas oordelen!

-Imand uit jouw leger doorzeefd zien worden
-Iemand uit jouw leger in stukjes terug krijgen nadat hij gevangen was genomen.
-Iemand uit jouw leger verminkt terug krijgen
(waren geen NL soldaten maar uit de joined-forces)

Dit zijn zoals hij zegt dingen die het allemaal niet vergemakkelijken om een kopje koffie aan te bieden aan een T-strijder als je er 1 te pakken hebt .
(waar ik best in kan komen )

Ik heb idd een paar dingen laten lezen aan een maat van me die daar is geweest M44 , echter heeft hij geen zin om in discussie te gaan met mensen die hun werk wantrouwen ( nu nog niet althans), hij zegt, zoals jij ook zegt eerst daar geweest zijn en dan pas oordelen!

Dit zijn zoals hij zegt dingen die het allemaal niet vergemakkelijken om een kopje koffie aan te bieden aan een T-strijder als je er 1 te pakken hebt .

niemand zegt da tmen hen een kopje koffie moet aanbieden he.
verhoor de verdachten zoals het hoort volgens de internationale wetgeving.

als je eentje te pakken krijgt waarvan je zeker weet dat hij naar je schoot dan is dat een andere zaak.
maar zoals reeds gezegd, het is aan de gang sinds 2003 en we weten niet ove welke situatie het gaat. waren de gemartelden verdachten of was men zeker dat het daders waren omdat men hen met een wapen naar hen heeft zien schieten?

als je eentje te pakken krijgt waarvan je zeker weet dat hij naar je schoot dan is dat een andere zaak.
maar zoals reeds gezegd, het is aan de gang sinds 2003 en we weten niet ove welke situatie het gaat. waren de gemartelden verdachten of was men zeker dat het daders waren omdat men hen met een wapen naar hen heeft zien schieten?

kopje koffie , met een jodenkoek erbij:D

:D Zoals je zelf wel in de gaten zal hebben was dat een overdreven voorbeeld , maar je begrijpt wel wat ik ermee bedoel ;)

Zeker waar. Dat is het gezicht van een oorlog. slagvelden, verminkingen, kinderlijkjes etc etc. Afschuwelijk. Maar er gaat niemand verplicht het leger in. Het is een vak. De realiteit van het vak is dat je uitgezonden kan worden en in groot gevaar komt. Met alle gevolgen van dien. Ik vraag me af hoeveel soldaten niet met een vette tik terugkomen... Ik denk dat weinig mensen tot dat werk in staat zijn, oorlog voeren voor je beroep. Niemand overleeft het slagveld.
Ik kan me de reactie ook helemaal voorstellen. Maar het kan niet. Dan ben je niet de juiste persoon voor de job. Problematisch dat er dan weinig mensen overblijven om het werk wel te doen....

Zeker waar. Dat is het gezicht van een oorlog. slagvelden, verminkingen, kinderlijkjes etc etc. Afschuwelijk. Maar er gaat niemand verplicht het leger in. Het is een vak. De realiteit van het vak is dat je uitgezonden kan worden en in groot gevaar komt. Met alle gevolgen van dien. Ik vraag me af hoeveel soldaten niet met een vette tik terugkomen... Ik denk dat weinig mensen tot dat werk in staat zijn, oorlog voeren voor je beroep. Niemand overleeft het slagveld.
Ik kan me de reactie ook helemaal voorstellen. Maar het kan niet. Dan ben je niet de juiste persoon voor de job. Problematisch dat er dan weinig mensen overblijven om het werk wel te doen....

Zeg maar gerust niemand.....

Ik begrijp wat je bedoeld BuilderB , bij mij speede die gedachte ook een beetje als ik eerlijk moet zijn echter is het niet zo dat ie met een trauma rond loopt en niets meer doet in tegen deel , hij zit nog steeds in het leger en word binnenkort weer uitgezonden .

Het enige wat hij niet wilde ( en daar kan ik best inkomen ) is om de reacties en de discussies hier aan te gaan, en dat is puur om het feit dat hier veel word gepraat over de " rechten " van gevangen genomen T-strijders ,... ( wel heeft ie hier div dingen gelezen )

Maar genoeg over hem , het gaat hier om onze meningen he ;) :D

Laatst bewerkt:
Een vriend van me wou jachtpiloot worden (14 jaar geleden). Werd het uiteindelijk maar is oneervol ontslagen uit het leger omdat hij bevelen had genegeerd; Hij wou eerst niet zeggen wat er was gebeurd maar uiteindelijk kwam het er uit (toen hij al 2 jaar uit het leger was). Hij had geweigerd om op een bepaald doel te schieten. Hij wou niet kwijt over wat het precies ging maar dat zegt genoeg he. Israelische militairen die hetzelfde weigeren of die weigeren hun legerplicht te verrichten in de Palestijnse gebieden vliegen een paar jaar de cel in! Anderen die het met plezier doen begaan dan de gruwelijkste daden.

""yeah right in the middel, i got those bastards", riep een jachtpiloot na het bombarderen van een Vietnamees dorp. dit gebeurde tevens in Kosovo, Irak war men verarmd uranium gebruikte.
kijk eens naar de Amerikaasne film Jarhead.

wat ik reeds een mand geleden heb beweerd en reeds meer dan 2 jar weet:
nu.nl/algemeen | 'Rumsfeld gaf toestemming om te martelen in Abu Ghraib'

"'Rumsfeld gaf toestemming om te martelen in Abu Ghraib'

Uitgegeven: 25 november 2006 17:53

BAGDAD - De eerder deze maand teruggetreden Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld gaf toestemming voor het martelen van terreurverdachten in de Iraakse gevangenis Abu Ghraib. Dat heeft de Amerikaanse ex-generaal Janis Karpinski, die de leiding had over Abu Ghraib en andere Iraakse gevangenissen, tegen de Spaanse krant El País gezegd.

In het zaterdag gepubliceerde vraaggesprek stelt Karpinski dat Rumsfeld zijn handtekening onder een notitie had gezet, waarmee hij het groene licht gaf voor een harde aanpak van de gevangenen in Abu Ghraib, een gevangenis bij Bagdad. Volgens Karpinski kregen ondervragers van de militaire inlichtingendiensten toestemming om gevangenen gedurende een lange tijd te laten staan, ze uit hun slaap te houden en ze lastig te vallen met keiharde muziek.

Karpinski had van juli tot november 2003 de leiding over Abu Ghraib en zestien andere Iraakse gevangenissen. Ze zegt dat in de cellencomplexen de Geneefse Conventies voor de behandeling van krijgsgevangenen zijn gerespecteerd. Tijdens de verhoren zijn de conventies volgens Karpinski wel met voeten getreden. Naar eigen zeggen was zij niet verantwoordelijk voor die verhoren. De ondervragingen vielen onder de verantwoordelijkheid van de militaire inlichtingendiensten.

Intimidatie

In het voorjaar van 2004 doken foto's op van Amerikaanse bewakers en ondervragers die zich in Abu Ghraib-gevangenis schuldig hadden gemaakt aan marteling en coïtusuele intimidatie van gevangenen. In verband met de zaak is een Amerikaanse militairen veroordeeld. Karpinski verloor haar rang.

Rumsfeld stapte begin november op als minister van Defensie, nadat zijn Republikeinse partij fors had verloren in de verkiezingen voor de Senaat en het Huis van Afgevaardigden.

Aanklacht

Anderhalve week geleden diende een groep advocaten in Duitsland een aanklacht tegen Rumsfeld in. Ze beschuldigen hem ervan het gebruik van marteling in Irak en op de marinebasis Guantánamo Bay op Cuba te hebben goedgekeurd.
"

Oorlog is een smerig spelletje,

maar jij geeft nu voornamelijk Amerika en consorten als voorbeeld, maar volgens mij maakt het niets uit wie nu wat doet want ze zijn toch allemaal even erg.

Ik denk dat het eens tijd wordt voor je om het leger in te gaan want wat je nu allemaal roept.............

ZOals dat citaat van de Vietnam oorlog, waarom denk je dat ze zo haatdragend zijn als bijvoorbeeld de dag ervoor je buddy op een boobytrap is gelopen en beide benen heeft verloren. Vind je het logisch dat ze zo vol haat zitten en graag wraak willen nemen.

Oorlog is een smerig spelletje,

maar jij geeft nu voornamelijk Amerika en consorten als voorbeeld, maar volgens mij maakt het niets uit wie nu wat doet want ze zijn toch allemaal even erg.

Ik denk dat het eens tijd wordt voor je om het leger in te gaan want wat je nu allemaal roept.............

ZOals dat citaat van de Vietnam oorlog, waarom denk je dat ze zo haatdragend zijn als bijvoorbeeld de dag ervoor je buddy op een boobytrap is gelopen en beide benen heeft verloren. Vind je het logisch dat ze zo vol haat zitten en graag wraak willen nemen.

wat ik allemaal roep? zeg ik iets wat niet klopt? wat dan?

die militairen hadden ook in vietnam niks te zoeken dus waar heb je het over. als ik binnenbreek in je huis, samen met mijn broer , en je slaat hem in elkaar, heb ik dan het recht kwaad op je te zijn en me te wreeken? NEEN!

helaas hadden de militairen in vietnam niet zelf gekozen om erheen te gaan maar was het de dienstplicht die hen daartoe dwong.

helaas hadden de militairen in vietnam niet zelf gekozen om erheen te gaan maar was het de dienstplicht die hen daartoe dwong.

Ook de mannen die nu aan het vechten zijn kunnen hun doelen niet bepalen hoor , zijn gaan erin om het "vaderland" te dienen maar staan nu in een oorlog tussen 2 compleet andere landen

dat heeft je het recht nog steeds niet om een kreet van blijdschap uit te schreeuwen als je een volk platbombardeert. tevens waren er ook veel beroepsmilitairen he. Ze waren niet allemaal opgeroepen of resevistne he.

Beetje flauw vind je ook niet , als hier oorlog zou zijn en ze "vechten" om ook jou hachje te beschermen hadden we er wel respect voor maar omdat ze dat nu daar doen niet. ( orders komen vd zelfde mensen ) , gelukkig heeft meerendeel vd Iraakse bevolking ( waar ze het voor doen ) dat nog wel !

Geen respect voor die gene die ze daarheen sturen ok , maar geen respect voor jongens die hun leven riskeren voor anderen ,... ik wel !
( ook al is meerendeel vrijwillig )

Beetje flauw vind je ook niet , als hier oorlog zou zijn en ze "vechten" om ook jou hachje te beschermen hadden we er wel respect voor maar omdat ze dat nu daar doen niet. ( orders komen vd zelfde mensen ) , gelukkig heeft meerendeel vd Iraakse bevolking ( waar ze het voor doen ) dat nog wel !

Geen respect voor die gene die ze daarheen sturen ok , maar geen respect voor jongens die hun leven riskeren voor anderen ,... ik wel !
( ook al is meerendeel vrijwillig )

dit is wel een goed punt ja. In den beginnen is het beginnen van die oorlog fout. Tijdens zo'n oorlog is dit de praktijk. That's how it goes... :( Nooit anders geweest, zal nooit anders worden. Tegenwoordig krijgen we alleen voorgekauwd op het jeugdjournaal.
Wat dat betreft zijn de hoge heren schuldig. Goh ik lees net wat over Rumsfeld...
Maar aan de andere kant heb je nog steeds de richtlijnen van Geneve en het vrijwillig toetreden tot het leger. Het is een beroep, waarin je heel veel macht hebt. De macht om te martelen bijv. Maar daar heb je niet voor getekend. Die keuze is aan jou. (de (groeps)druk kan wel immens zijn in zo'n afgelegen terrein waar je tijden zit) Misschien zou ik het ook wel doen. Ik weet het niet en ik wil het ook niet weten. Mn huidige uniform zit een stuk comfortabeler.
Slaapdeprivatie is uiteindelijk dodelijk. Totale slaapdeprivatie hou je ong een week vol volgens mij. Door marteling verkregen informatie is niet betrouwbaar. Daardoor is het niet gegrond om te zeggen dat het is om informatie los te krijgen. De schoen wringt elders imo. De redevoering is er ook naar. Je maat kapot geschoten zien worden is een van de ergste dingen die je kunt zien. En als je degene te pakken krijgt die het heeft gedaan. Brrr. Dan kunnen hoge idealen makkelijk heel wat onbeduidender zijn.
Moeilijk, moeilijk...
Is de verveling ook groot onder de daar gestationeerde soldaten? Ik heb Jarhead wel gezien, maar om daar nu wat op te baseren :D

dit is wel een goed punt ja. In den beginnen is het beginnen van die oorlog fout. Tijdens zo'n oorlog is dit de praktijk. That's how it goes... :( Nooit anders geweest, zal nooit anders worden. Tegenwoordig krijgen we alleen voorgekauwd op het jeugdjournaal.
Wat dat betreft zijn de hoge heren schuldig. Goh ik lees net wat over Rumsfeld...
Maar aan de andere kant heb je nog steeds de richtlijnen van Geneve en het vrijwillig toetreden tot het leger. Het is een beroep, waarin je heel veel macht hebt. De macht om te martelen bijv. Maar daar heb je niet voor getekend. Die keuze is aan jou. (de (groeps)druk kan wel immens zijn in zo'n afgelegen terrein waar je tijden zit) Misschien zou ik het ook wel doen. Ik weet het niet en ik wil het ook niet weten. Mn huidige uniform zit een stuk comfortabeler.
Slaapdeprivatie is uiteindelijk dodelijk. Totale slaapdeprivatie hou je ong een week vol volgens mij. Door marteling verkregen informatie is niet betrouwbaar. Daardoor is het niet gegrond om te zeggen dat het is om informatie los te krijgen. De schoen wringt elders imo. De redevoering is er ook naar. Je maat kapot geschoten zien worden is een van de ergste dingen die je kunt zien. En als je degene te pakken krijgt die het heeft gedaan. Brrr. Dan kunnen hoge idealen makkelijk heel wat onbeduidender zijn.
Moeilijk, moeilijk...
Is de verveling ook groot onder de daar gestationeerde soldaten? Ik heb Jarhead wel gezien, maar om daar nu wat op te baseren :D

Nederlandse militairen zouden moeten zeggen.: "na de 2 de WO besliste men dat een militair zich niet kan beroepen op "bevel is bevel." Nu demilitairen weten dat ze naar Irak zijn gelokt door leugens zouden ze moeten zeggen: "ik heb hier niks te zoeken, ik ben hier weg".

Als niemand op de wereld in militaire dienst zou gaan,.zelfs niet als ze daarvoor zouden worden vermoord.
Dan is er al een stuk meer vrede op de wereld.
Geen wereldleider pakt zelf de wapens op.

YouTube - The Daily Show on 26 Sep 2006

bush about torture.
die lul heeft toe dat de termen zo vaag zijn dat je er alle kanten me op kan.

en nog wat over het toestaan van wat eigenlijk toch wel toch niet toch wel toch niet marteing is.
YouTube - The Daily Show: Drown Syndrome

YouTube - The Daily Show on 3 Oct 2006

en een ongelooflijke speech van olbermann
YouTube - Olbermann asks for apology

de beste en meest relevante speech vandag de dag. Ik raad iedereen aan dit te bekijken. Voor en tegenstanders van mijn posts:YouTube - Death of Habeas Corpus
en ook

YouTube - MSNBC - Olbermann Blasts Bush Again 9-11-2006

en een fantastische repliek omtrent de aanval van een journalist van fox op clinton:
dit toont aan dat de bush regering alle waarschuwingen heeft genegeerd.
YouTube - Keith Olbermann calls Bush what he is (9_24_06)

Terug
Naar boven