Fitness Seller

Need help met voedingsschema!

Feardot

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
70kg
Goedendag,

Ik wil al zo lang zo erg aankomen maar heb hier hulp bij nodig.
Ik weeg momenteel 65 kilo,
Ben 1,78m
al ruim een jaar. Kom niks meer aan..
Zit sws 3/4x in de sportschool.

Hebben jullie misschien een schema waarmee ik juiste voeding binnen krijg in een snelle en of makkelijke manier? Ik ben dagelijks best druk op het werk en heb hierdoor niet veel tijd om lang bezig te zijn met mijn voeding helaas.. Ik verbrand best veel op het werk, moet veel lopen en tillen (magazijn)

Hoop dat jullie wat tips and tricks hebben voor mij om snel spiermassa en gewicht te kweken!

Thanks!

Copy pasta van mijn reactie uit een vorig topic.

Niet gelijk supplementen kopen. Zorg eerst dat je voeding en training weer op orde komt.

Een voedingsschema is wel handig, met name dat je je totaal kcal./eiwitten/koolhydraten/vetten haalt die je nodig hebt.

Reken uit wat je nodig hebt. Zowiezo 1gr vet/kg lichaamsgewicht en 2gr eiwit/kg lichaamsgewicht (dit mag ook meer zijn, maar het is een minimum). Als je dit haalt kan je de rest van de nodige kcal. aanvullen met koolhydraten, extra vetten en extra eiwitten.

Zorg dat het merendeel van je voeding goed is. Vlees, granen, zuivel, groeten, fruit, noten, ....

Je zegt je het druk hebt op je werk, dus moet je eten wanneer het je past. Of dit nu om de 2uur is of 3x per dag, zorg dat je alles binnenkrijgt dat je nodig hebt.

Voorbeeld:

ontbijt: havermout + melk + eieren of kwark + stuk fruit

middag: rijst + kip + groenten of brood + kaas/ham/kip/pindakaas/ eieren

avond: pasta/aardappelen + vlees/vis + groenten

Neem daarbij eieren/noten voor extra vetten. Extra fruit/groeten/melk/vlees ... Of neem dit als tussendoortjes. Je kan ook die maaltijden verdelen in doosjse en om de 2 uur ervan eten. Aan jou de keus, je hebt wel een gedacht nu.

De hoeveelheden moet je bereken aan de hand van je eigen stats.

gewoon avond van te voren al je eten voor de volgende dag klaar maken. je kunt het ook voor 3 dagen ofso klaar maken.
pan met rijst koken, pan met sperziebonen oid, en flink wat kip bakken. dat verdelen over 3 tupperware bakjes en dan kun je het zo opeten bij je werk. als tussendoortje voor op het werk nog wat noten en fruit mee.
zo moet je een redelijk eind komen lijkt me, overal is een oplossing voor

IIFYM ( if it fit your macros).

Eigelijk alles eten wat je wilt

maar zorg dat je op het einde van de dag je aantal grammen haalt in vet/proteine/koolhydraten, gebruik de Myfitnesspal app zodat je daar alles in kan zetten en minimaal 2 stuks fruit en 250 gram groenten, zorg ook dat je genoeg fiber binnenkrijg man 40-50 vrouw 30-40.

zoals hierboven staat, je lichaamgewicht in kg in vetten dus 70 kg = 70 gram vet en dan proteine 2x per kilo dus bijvoorbeeld 140 gram proteine, en dan beginnen met bijvoorbeeld 300 carbs, val je te snel af? maak er 350 van, nog steeds te snel dan 400, val je niet af? maak er 250 van etc.

IIFYM ( if it fit your macros).

Eigelijk alles eten wat je wilt

maar zorg dat je op het einde van de dag je aantal grammen haalt in vet/proteine/koolhydraten, gebruik de Myfitnesspal app zodat je daar alles in kan zetten en minimaal 2 stuks fruit en 250 gram groenten, zorg ook dat je genoeg fiber binnenkrijg man 40-50 vrouw 30-40.

zoals hierboven staat, je lichaamgewicht in kg in vetten dus 70 kg = 70 gram vet en dan proteine 2x per kilo dus bijvoorbeeld 140 gram proteine, en dan beginnen met bijvoorbeeld 300 carbs, val je te snel af? maak er 350 van, nog steeds te snel dan 400, val je niet af? maak er 250 van etc.

Je kijkt Ogus.

inderdaad insanityy.

Terug
Naar boven