XXL Nutrition

Stelling Neem ik te veel shakes op een dag?

guess88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Ik keek laatst op de verpakking van mijn Whey pot en zag staan dat je de "aanbevolen dagelijkse hoeveelheid" niet moet overschrijden. Dit blijkt 1-3 scoops per dag te zijn. Een scoop uit mijn pot is 25 gram.
Maar ik neem toch echt wel meer dan dit op een dag.

Heb zelf een k40/e40/v20 voedingsschema dus mijn eiwit behoefte is daardoor ook behoorlijk hoog. (Heb het gevoel dat ik snel vet aankom als ik hoger ga in m'n koolhydraten.)

Een iso/con/hyd whey blend.
1. Ochtend shake - 36 gr
2. Pre-workout shake 36 gr
3. Post-workout shake - 36 gr
4. Casein (langzame) whey shake - 40 gr

Mijn stats:
22 jaar
185 cm
84 kg
16 bf
4 daagse split training

Dus nu mijn vragen:
- Zijn dit te veel shakes op een dag?
- Waarom kan je die adh* niet overschrijden/zijn shakes ongezond met deze hoeveelheid?
- Wat is een goede vervanging voor een shake in de ochtend en pre-workout?
- Is een k40/e40/v20 verhouding wel aan te raden of kan ik beter een k60/e20/v20 nemen?

Alvast bedankt!

Je moet shakes niet als vervanging van je normale voeding zien. Persoonlijk zou ik me meer concentreren op eiwitrijke voeding en shakes als aanvulling gebruiken. Scheelt je wellicht ook wat in de kosten. Shake in de ochtend is goed, vervang liever je pre of postworkout shake met een goede maaltijd. Kipfilet is natuurlijk ideaal. Maar het is niet schadelijk ofzo hoor, alleen niet ideaal.

Je Bf is iets aan de hoge kant, hou je kh lekker laag.

zou indd 2. vervangen door kip met rijst/pasta
4. kan je ook vervangen door kwark

Ik keek laatst op de verpakking van mijn Whey pot en zag staan dat je de "aanbevolen dagelijkse hoeveelheid" niet moet overschrijden. Dit blijkt 1-3 scoops per dag te zijn. Een scoop uit mijn pot is 25 gram.
Maar ik neem toch echt wel meer dan dit op een dag.

Heb zelf een k40/e40/v20 voedingsschema dus mijn eiwit behoefte is daardoor ook behoorlijk hoog. (Heb het gevoel dat ik snel vet aankom als ik hoger ga in m'n koolhydraten.)

Heeft iets te maken met Calorieën

Een iso/con/hyd whey blend.
1. Ochtend shake - 36 gr
2. Pre-workout shake 36 gr
3. Post-workout shake - 36 gr
4. Casein (langzame) whey shake - 40 gr

Mijn stats:
22 jaar
185 cm
84 kg
16 bf
4 daagse split training

Dus nu mijn vragen:
- Zijn dit te veel shakes op een dag?

ja

- Waarom kan je die adh* niet overschrijden/zijn shakes ongezond met deze hoeveelheid?

ongezond ? Fysiek niet, mentaal wel. Leer wat echt voedsel is, dat is toch echt beter dan poeder-voedsel.

- Wat is een goede vervanging voor een shake in de ochtend en pre-workout?

dunno.. voedsel (ontbijt en een echte maaltijd)

- Is een k40/e40/v20 verhouding wel aan te raden of kan ik beter een k60/e20/v20 nemen?

Alvast bedankt!

e20 is hoeveel gram eiwit ?

En wat is je doel, bulken of cutten ? (ik stel voor cutten op 16%)

Neem 1 shake per dag, **** it, neem er 1 per week. Whey is nutteloos imo.

Ja je neemt een shake teveel.

Nee, maar 1 van de pwo's kan wel gehalveerd worden en de laatste kan je beter als last resort gebruiken als er geen kwark/tonijn meer in huis is.

Terug
Naar boven