XXL Nutrition

Negativiteit rond bodybuilding...

Ik was vroeger nogal een ecto, nu nog steeds vind ik. Ik woog een 60 kg, een jaar en half geleden, ik train nu een 10 maand serieus en sta toch al op 75-77. De meesten vinden nu dat ik wel vrij gespierd ben.. ik vind van niet maar ja, tegenover de fatties en ecto's dan weer wel.. en die zie je hier elke seconde..

Het irritantste vind ik vooral dat vrienden naar mij toe komen en zeggen: "je bent goed zo nu, als er meer komt is het niet mooi meer". Maar toch hebben de meeste vrouwelijke vrienden al aan mijn armen gevoeld, hoewel ik ze niet opspan want dan komen mijn mannelijke vrienden weer aanleuteren: stoefer!

Wat ook irritant is: mannelijke vrienden die ook willen trainen, je geeft ze veel advies over dat compounds veel beter zijn dan isolatie en nog van dat soort zaken en hun reacite is oftewel verder doen met wat curls, een paar fly's en 10000 sit ups oftewel gewoon niet trainen...

harde beesten hiero!

Wat ook irritant is: mannelijke vrienden die ook willen trainen, je geeft ze veel advies over dat compounds veel beter zijn dan isolatie en nog van dat soort zaken en hun reacite is oftewel verder doen met wat curls, een paar fly's en 10000 sit ups oftewel gewoon niet trainen...

Dat heb ik precies hetzelfde. Ze nemen me wel serieus in principe, alleen vinden ze het ook stoer om het als onzin te bestempelen en eigenwijs te doen (zonder gains).

Was zelfs zo ver dat een vriend van me (erg dik) een door mij gemaakt training en voedingsschema volgde en 10kg afviel in 2 maanden, iedereen gaf hem complimenten maar toen kapte die er weer mee.
Tegenwoordig maakt die weer grappen over dat ik alles beter weet.

Maak me er niet zo druk meer om. Als ze serieus mee willen trainen kunnen ze komen, maar ik pas me aan niemand meer aan voor normale trainingen.

Dat heb ik precies hetzelfde. Ze nemen me wel serieus in principe, alleen vinden ze het ook stoer om het als onzin te bestempelen en eigenwijs te doen (zonder gains).

Was zelfs zo ver dat een vriend van me (erg dik) een door mij gemaakt training en voedingsschema volgde en 10kg afviel in 2 maanden, iedereen gaf hem complimenten maar toen kapte die er weer mee.

Maak me er niet zo druk meer om. Als ze serieus mee willen trainen kunnen ze komen, maar ik pas me aan niemand meer aan voor normale trainingen.

dat is best ****ed up man, dan gaan ze er vandoor met joun glory in principe..
ik heb het zelfde, ik was in 2 maand rond 23kg kwijtgeraakt, heb geen hangend vel niks.. vriend van me was erg onder de indruk en deed het dus ook, hij vroeg telkens om advies, en ik hielp hem dus erg veel.
niet eens credit van mij erbij zeggen qq

de kijk mij breed zijn topic

dat is best ****ed up man, dan gaan ze er vandoor met joun glory in principe..
ik heb het zelfde, ik was in 2 maand rond 23kg kwijtgeraakt, heb geen hangend vel niks.. vriend van me was erg onder de indruk en deed het dus ook, hij vroeg telkens om advies, en ik hielp hem dus erg veel.
niet eens credit van mij erbij zeggen qq

lol dat boeit me dan weer geen ****, eerder de ondankbaarheid om ermee te stoppen

Blijft vermakelijk om van 16 jarigen te lezen dat ze enorm veel kennis hebben omdat ze dag en nacht op dit forum rondhangen.

Bodybuilden heeft gewoon een negatief imago omdat het een extreme sport is. Mensen denken vaak ook raar over bijvoorbeeld MMA. Alles wat afwijkt van de norm wordt als raar bestempeld en zal iedereen er een mening over willen hebben.

Gewoon zelf niet zo uitdragen dat je deze sport doet. Als je de hele dag met eten loopt te zeulen, over je trainen praat, strakkere kleding gaat dragen om je beginnende spiertjes te laten zien, tsja dan kan je reacties verwachten. Er zullen in dit topic maar erg weinig mensen zijn die aangesproken worden omdat ze zulke buffels zijn. :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de meerderheid van de mensen bekijkt ben je idd al een buffel op 75 kg, mits je niet te veel vet hebt. De meesten zijn gwn dik, skinnyfat of ecto..

Blijft vermakelijk om van 16 jarigen te lezen dat ze enorm veel kennis hebben omdat ze dag en nacht op dit forum rondhangen.

Bodybuilden heeft gewoon een negatief imago omdat het een extreme sport is. Mensen denken vaak ook raar over bijvoorbeeld MMA. Alles wat afwijkt van de norm wordt als raar bestempeld en zal iedereen er een mening over willen hebben.

Gewoon zelf niet zo uitdragen dat je deze sport doet. Als je de hele dag met eten loopt te zeulen, over je trainen praat, strakkere kleding gaat dragen om je beginnende spiertjes te laten zien, tsja dan kan je reacties verwachten. Er zullen in dit topic maar erg weinig mensen zijn die aangesproken worden omdat ze zulke buffels zijn. :P

Je hebt gelijk, maar mensen worden er zelfverzekerd van, en dragen kleren die ze anders nooit zouden dragen, mooi toch?

Uhm, ik weet niet in welke kringen jij dan verkeert of wat jouw definitie van buff is maar ik zie voornamelijk ecto´s onder de jongeren.

Nou niet echt buff van Jay Cutler buff of 10% op 100 kg met een lente van 1,80. Maar gewoon een atletische bouw met ongeveer hetzelfde gewicht als lengte - 1 meter.(1,75M-75kg) en dan best wel droog. En zonder sportschool he.

Dat overdreven gepraat over dat de meeste jongeren, skinnyfat, ecto of moddervet zijn gaat in mijn kringen inderdaad niet op.

Edit: ok dit is ook overdreven maar toch,

Nou niet echt buff van Jay Cutler buff of 10% op 100 kg met een lente van 1,80. Maar gewoon een atletische bouw met ongeveer hetzelfde gewicht als lengte - 1 meter.(1,75M-75kg) en dan best wel droog. En zonder sportschool he.

Dat overdreven gepraat over dat de meeste jongeren, skinnyfat, ecto of moddervet zijn gaat in mijn kringen inderdaad niet op.

Dan verschilt onze definitie van buff.

Dit is ozo waar!!
Overgewicht, dik zijn is geaccepteerd.
Maar iets bredere schouders of dikkere armen wordt gelijk geassocieerd met AS.
Ach ja wij weten wel beter:D

Dik zijn is totaal niet meer geaccepteerd dan gespierd zijn. Ik denk dat gespierder zijn dan normaal eerder geaccepteerd word dan dik zijn. En dan bedoel ik niet mollig maar echt DIK.
De normale mens associeert niet gelijk met as, de gene die gelijk met as associëren zijn vaak de jaloerse types die zelf net zo groot willen zijn maar als een b*ch trainen:D en van die goedgelovige krantenlezers en tv kijkers. Tenzij je echt een beest bent valt het as verhaal wel mee.

Laatst bewerkt:
Dik zijn is totaal niet geaccepteerd. Ik denk dat gespierder zijn dan normaal eerder geaccepteerd word dan dik zijn. En dan bedoel ik niet mollig maar echt DIK.

geloof me ik wordt scheef bekeken ok ja gebruikte aas en dan, stond beter dan 90% van de andere mense in de maatschappij voor ik er mee begon, dus nu heb ik al men gains daar aan te danken :s

mensen zijn jaloers en uiten dit op rare manier. En dik zijn word veel meer geaccepteerd heb nog nooit iemand horen tegen een dik mens zeggen, jij eet vast veel te veel en doet geen reet, wat een k*t fysiek heb jij..

maar tegen iemand die powerlift, dan nog geen bbing trekken ze hun bek zo makkelijk en snel open..

ik heb altijd zoiets, dit is nou eenmaal mijn ding. jou ding is misschien schaken of voetbal, maar dat kraak ik toch ook niet af? laat mij lekker gelukkig zijn met bodybuilding :) en als je alleen maar kan zeiken hou dan lekker je mond en ga achter je voetbal of schaakpoppen aanrennen!

Niet in mijn vriendengroep, de meeste zijn ecto´s van 65 of minder kg en 1.80+ lengte en 2 zijn er rond de 80 kg dacht ik maar die zijn dan ook 1.95

:roflol:

Mensen vinden het raar als ik bodybuilding vet vind of zeg dat ik aan 'bodybuilding' doe..

Iedereen denkt altijd meteen aan die 3% BF mensen & dan moet ik vervolgens weer is gaan uitleggen dat je er niet constant zo uit ziet blablabla

Beter gewoon zeggen dat je aan fitness doet :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

& m'n ouders kunnen mijn eetgewoontes ook niet erg waarderen..

Ja, mensen associeren echt beesten en "BBers die er al zijn" met bodybuilding, maar het komt nooit in ze op dat het een langzaam proces is.

Als haat u motiveert, waarom wil je dan stoppen met de negativiteit errond ? Sebiet ben je niet gemotiveerd meer ???

Ik snap de helft niet van wat je zegt, maar de strekking vind ik grappig :D

Haha dit, die 14 jarige breezers vallen alleen op die scharminkels haha

Ja want die hebben blokjuhz jeweet. Zag laatst nog een gast in de sportschool met alleen een dikke bicep. Geen tricep. Nog nooit zo iets weirds gezien.

Zeg zelf ook gewoon dat ik af en toe naar sportschool ga of 'fitness'. :D
Bodybuilding vind ik zo'n opgeblazen woord.

Fitness vind ik ook gay klinken. En "ik ga nu een uurtje sporten" gaat niet op, van BBing gaat door 24/7.

Dik zijn is aanvaard tegenwoordig, sterk zijn niet

Precies. En de lifestyle die erbij hoort en de weg naar het bijpassende lichaam ook. Mensen kijken raar op als ik een homp kipfilet verwerk, maar om 2 uur snachts bij een film drie zakken chips leegvreten is heel normaal.

DAT!

Je gaat toch ook niet aan een vetz*k vragen: Hee man, jij bent echt dik. Je eet vast veel zakken chips en friet enzo?

Laat al die mensen maar dik worden, I don't care, dan steek ik namelijk beter af als ik naast ze sta :cool:

Haha, nee dat doe je niet. Die van die t**ten ("ik vraag toch ook niet of jou t**ten echt zijn?") was ook wel nice :D

Dan moeten ze het toch lekker zelf weten? Meestal is het eerst lollig gedoe bij mij, en als ik dan met ze alleen ben vragen ze hoe ze van hun pens afkomen. Heb er laatst nog een laten squatten, kapot ging ie. Weer afhaken en lollig doen is hun manier van ermee omgaan. De rest kan me ook niet meer schelen tegenwoordig. Als t oefenen met de band hier uitloopt (vakantiejob) dan loop ik om half 4 gewoon weg om een shake te bouwen. Ik eet hier altijd in een grote groep, dus krijg meestal dagelijks wel vragen en opmerkingen over wat ik eet. Zeg meestal iets als "Dat jij nou random voedsel in je mond stopt zonder dat je enig idee hebt moet je zelf weten". Volgend jaar zomer piepen ze wel anders ;)

Als je de meerderheid van de mensen bekijkt ben je idd al een buffel op 75 kg, mits je niet te veel vet hebt. De meesten zijn gwn dik, skinnyfat of ecto..

Dat werkt wel in ons voordeel :D

Leuk draadje trouwens.

Terug
Naar boven