XXL Nutrition

Neiging om ermee te stoppen

Kan je beter elke dag B&J pakken, dan haal je 225 kilo mattie.

Post some pics?

Dat kan ik ook niet beoordelen zo. 'Zyzz-gedoe' klinkt al niet enorm verstandig eerlijk gezegd. Voeding is belangrijk, training is belangrijker.

Andersom. Training is belangrijk, voeding belangrijker. Daarom, OP/TS pas net begonnen met serieus eten en bijhouden, dus pas net begonnen met bodybuilden.

Andersom. Training is belangrijk, voeding belangrijker. Daarom, OP/TS pas net begonnen met serieus eten en bijhouden, dus pas net begonnen met bodybuilden.

Hoezo is voeding belangrijker? Ken jij de kerel genaamd jwdoetookmee op dit forum? Hij bulkt en cut op chocomelk, op zijn instagram staat dat hij elke dag cheat met voeding in de cut..

Hoezo is voeding belangrijker? Ken jij de kerel genaamd jwdoetookmee op dit forum? Hij bulkt en cut op chocomelk, op zijn instagram staat dat hij elke dag cheat met voeding in de cut..

Maakt toch niet uit of het dirty food is? zolang hij maar een overschot/tekort creëert en voldoende eiwitjes binnen krijgt.

Waarschijnlijk eten hun beter ? Lees: Voedingschema
Trainen ze harder ? Goed schema en meer intens.
Nemen hun meer rust in acht? (Slapen ect.)

Maar als je al 2 jaar traint, waarom kijk je nu pas naar je voeding?

Gemiddeld Nederlander weet, om te kunnen afvallen moet je minder kcal's tot je nemen dan dat je verbruikt. Dus lijkt het toch logies, dat als je inmiddels 2 jaar (hard) traint als "sporter". Je je ervan bewust bent dat met meer eten, meer massa gekweekt wordt.
(Even los van alle macro's ect. Dit is gewoon algemene kennis lijkt mij, zonder je echt te verdiepen in voeding zou je dit horen te weten).

No offence, maar ik denk dat je niet echt je best hebt gedaan qua het hele fitness/bodybuilding gebeuren.
Maar gewoon bent gaan trainen, en dacht groot te worden met alleen een beetje gewichten tillen.

Mijn advies: Lees je goed in over voeding, trainen & schema's en over rust. (van de spier & nachtrust)

Ik train nu al 2 jaar zo hard als ik kan maar als ik dan in de spiegel kijk zie je er geen fl**ker van dan denk je toch waarom doe ik dit zie je lui een half jaar trainen en die zijn gewoon groter dan jezelf snap niet wat ik nou fout doe heb er zo geen zin meer in..
Meer eten en harder heffen... heb ook paar jaar gekloot. En volcontinu motivatie houden... altijd luisteren naar nog 1 rep meer en niet naar tjonge dit is zwaar.

Maakt toch niet uit of het dirty food is? zolang hij maar een overschot/tekort creëert en voldoende eiwitjes binnen krijgt.

Ja maar vind het wel grappig dat zulke mensen 10x jouw progressie maken, terwijl hij ''slecht'' eet en ook nog eens bv nooit schouders traint en 1 van de beste schouders op DBB heeft.. Heeft dat dan te maken met genen of niet?

Ik train nu al 2 jaar zo hard als ik kan maar als ik dan in de spiegel kijk zie je er geen fl**ker van dan denk je toch waarom doe ik dit

zie je lui een half jaar trainen en die zijn gewoon groter dan jezelf

snap niet wat ik nou fout doe heb er zo geen zin meer in..

Los van je voeding, wat voor trainingsprogramma volg je?

Ja maar vind het wel grappig dat zulke mensen 10x jouw progressie maken, terwijl hij ''slecht'' eet en ook nog eens bv nooit schouders traint en 1 van de beste schouders op DBB heeft.. Heeft dat dan te maken met genen of niet?
las alleen deze post dacht meteen aan jw lol

Van je retarded bro split afstappen en ub lb gaan doen met nog apart een schouderdag :)

Ik train nu al 2 jaar zo hard als ik kan maar als ik dan in de spiegel kijk zie je er geen fl**ker van dan denk je toch waarom doe ik dit

zie je lui een half jaar trainen en die zijn gewoon groter dan jezelf

snap niet wat ik nou fout doe heb er zo geen zin meer in..

Bij sport speelt aanleg altijd een grote rol.

Sommige jongens mogen nog zo hard hun best doen en op hun voeding letten en hard trainen, ze zullen amper vooruitgang maken. Terwijl andere jongens er de kantjes aflopen en met grote stappen vooruitgaan.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je jezelf leert kennen (welke aanleg + in welke mate). En dat je realistische doelen moet stellen. Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik sportief ben maar ik heb niet de genen om een 'massfreak' te worden en ooit op een podium te komen, al zou ik 100 kuurtjes doen dan lukt dat nog niet --> Maar dat is niet erg want ik wil dat ook helemaal niet.

Sommige jongens hebben echt 0,00 aanleg om onze sport te doen en als die dan onrealistische doelen stellen, dan leidt dat tot ontgoochelingen en zulke jongens zouden beter een andere sport gaan doen. Dat klinkt misschien hard maar een reality check is soms op zijn plaats.

Kort geschetst: stel doelen die realistisch zijn voor jezelf en "work your ass off" om die doelen te halen!

• Topic Starter Topic Starter
Ben inderdaad niet echt serieus geweest met eten mijn probleem is eerder dat ik moeite heb met veel eten dan met te weinig
ik train nu ongeveer 1,5 jaar samen met een bodybuilder mee en ik volg gewoon zijn training schema
dat is heel afwisselend
ik dacht altijd met gewoon hard trainen kom je er wel maar dan ben je 10 jaar verder met het resultaat wat je in 1 jaar kan hebben
ik probeer op dit moment ook te cutten om te zien wat ik nou precies heb bereikt maar elke week heb ik een ander gewicht ik ben nu ongeveer 1.5 kilo afgevallen in 1 maand ben er zelf niet echt tevreden over maar dat komt ook door mijn voedingsschema gok ik

Dus je hebt geen vast training schema en je voeding lijkt ook nergens op en dan vind je het raar dat je niet vooruit komt?

Ga eens starting strength doen i.c.m. 2gr/kg eiwit en +500kcal overschot. Wedden dat je vooruit gaat.

Wat zijn je kracht stats nu?

dacht altijd dat je je spieren moest laten schrikken door veel verschillende oefeningen te doen
zie wel eens van die training schema,s maar dan doe je op 1 dag squaten bench press en deadlift
ik pak meestal zelf Chest-Biceps---Rug---Shouder-Triceps---Onderarm-Traps-kuiten---Benen commentaar welkom
Maandag Dinsdag Donderdag Vrijdag Zondag

ik doe nu BP 90-95 kilo ligt er ook beetje aan hoe ik me die dag voel
Deadlift 150 kilo
squat 110

Ub/lb

Push/pull/legs

Zelfs stronglifts 5x5 kan prima.

Laat je voeding eens zien.

dat is het probleem ik heb geen vast schema ik heb zon app op men telefoon waar ik mijn suikers kcal en vetten bij kan houden en aan die eind van de dag zorg ik dat ik op het aantal voedingsstoffen zit die ik nodig heb
is dat slecht of moet ik echt een vast schema hebben?

Dat is niet slecht zolang je maar boven onderhoud eet.

De spieren laten schrikken? Dit meen je toch niet hoop ik

Terug
Naar boven