- Waardering
- 440
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ik dacht altijd met gewoon hard trainen kom je er wel maar dan ben je 10 jaar verder met het resultaat wat je in 1 jaar kan hebben
Misschien valt het mee, je lijkt wel gewoon bepaalde oefeningen consistent te doen. Maar misschien heb je alsnog wat aan dit artikel:
http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html
En met name dit:
"2. You are not methodical.
The only thing that should be changing from week to week is the load on the bar or the reps with the same load you used last time. If you're doing it right, these should be increasing. Everything else stays the same; the movements and the order you did them in, the sets and the rest periods in between sets. You don't add in new stuff.
This is the only way you can fairly evaluate your progress and see if you're headed in the right direction. It might sound tedious to keep doing the same movements every week and the appeal of "mixing it up" can seem strong.
However, the tediousness will soon be replaced by the much stronger joy you get from seeing your lifts go up on a weekly basis. Don't fall for "muscle confusion" bullshit. The only ones confused are the people who keep talking about such nonsense."
Je lichaam ondergaat neurologische adaptatie/aanpassing. Dit duurt een bepaalde periode (4 weken doorgaans, ook afhankelijk van je volume en intensiteit) als je een nieuwe oefening gaat doen. Pas na dat die aanpassing plaatsgevonden heeft zal verdere stress-prikkel die krachttraining op je spieren uitoefend spiergroei veroorzaken. Als je steeds oefeningen veranderd onstijg je nooit neurologische adaptatie, of alleen heel kort, en krijg je nooit goed spiergroei. Afwisseling is niet goed, alleen volume en intensiteit aanpassen bij een plateau.
klinkt best logisch ja bij begin zat ik op de 20kg bench press en nu al over de 90 en vroeger deed ik ook hogere dumbel press dan nu omdat ik die vroeger elke week en nu bijna niet meer doordat ik nu steeds wissel
maar dan moet ik even kijken welke oefeningen goed bij mij passen want er is zo veel keus
Ik zou stoppen met trainen met die bodybuilder of in elk geval je eigen weg gaan tijdens trainingen want zo te horen zit ie nogal diep in de broscience. Je wordt juist beter en effectiever in bepaalde oefeningen als je ze vaker doet, zeker de compound free weight oefeningen zoals squats, deadlifts, benchpresses, overhead presses, rows etc, omdat je je lichaam bepaalde meer efficiënte motor patterns aanleert. Zo gebruik je je spieren dus efficiënter. De basis zou dan ook moeten liggen bij dat soort oefeningen. Dat betekent niet dat je niet moet variëren, maar doe dat dan zonder dat soort oefeningen links te laten liggen.
Je spieren zijn geen op zichzelf staand mechanisme die zich dood schrikken als ze ineens wat anders dan anders moeten gaan doen.
---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------
Lees dit anders eens, ook voor (beginnende) bb'ers van toepassing imo
[Link niet meer beschikbaar]
Andersom. Training is belangrijk, voeding belangrijker. Daarom, OP/TS pas net begonnen met serieus eten en bijhouden, dus pas net begonnen met bodybuilden.
Die bb kan goede schema's geven maar woont niet in het lichaam van TS en weet dus ook niet hoe goed hij alles uitvoert en of hij meer aankan of niet en genoeg zijn best doet... mss is hij wel niet kritisch genoeg voor TS dat zou best kunnen. Ik train met mijn broer en ik zeg volcontinu komaan broertje je kan meer duwen. Komaan er zit nog een rep in. Komaan nog 2 halve als het zo moet. Komaan nog ik zal direct komen spotten... etcHet feit dat je van 20 naar 90 kg gegaan bent, wil toch zeggen dat je vooruit gegaan bent? Misschien niet zoveel als je zelf wilt, maar een beetje optimistischer kan geen kwaad.. En idd niet meer samen trainen met die bb'er. Kies een fb of ub/lb schema en richt je op progressie.
Voeding belangrijker![]()
Beetje aan je kcals en macro's houden en dan heb je t wel. Mensen zijn veel te uptight over hun voeding terwijl hun training vaak gewoon verre van optimaal is.
Sure, maar dan is het nog wel belangrijker. Als je poep traint maar goed eet maak je wat vooruitgang, als je voor geen enkele meter eet maar je traint op de best mogelijke manier maak je 0 vooruitgang. Ik bedoel niet dat je volledig uitgebalanceerd moet eten, maar zonder die brandstof groei je niet.
Misschien anders trainen, nog harder..betere voeding tot je nemen.
Jezelf af vragen of je wel zo hard traint, train een keer met iemand die wel groeit in jou ogen.
(je kan het op zijn minst een keer voorstellen, weet niet of die persoon dat wel wilt, natuurlijk), dan kan je pas
beoordelen of je wel zo hard traint..
Niet teveel naar andere kijken, heb zelf ook wel eens het idee dat tegenwoordig iedereen aan de anabolen zit.
Kom op. Iedereen vind van zichzelf dat hij/zij hard traint. En een paar maanden later realiseer je je weer dat je eigenlijk helemaal niet zo hard trainde als je dacht.
@ TS: hoeveel woog je toen je net begon met trainen? En hoeveel weeg je nu?