MuscleMeat

Neiging om ermee te stoppen

Sure, maar dan is het nog wel belangrijker. Als je poep traint maar goed eet maak je wat vooruitgang, als je voor geen enkele meter eet maar je traint op de best mogelijke manier maak je 0 vooruitgang. Ik bedoel niet dat je volledig uitgebalanceerd moet eten, maar zonder die brandstof groei je niet.

Wat een bs.. Training is toch echt wel de stimulus die je doet groeien hoor. Er zijn bepaalde voedingsprincipes die in orde moeten zijn, wil je zo efficient mogelijk te werk gaan (e.g. energie-inname, eiwitinname,...). Dit in combinatie met een programma gericht op progressieve overload zal het overgrote deel van je gains veroorzaken.

Als je na 5 jaar nog evenveel bencht als toen je begon, maar je voeding perfect op orde hebt (hoewel dit ook arbitrair is - wat is perfecte voeding?), ga je geen zak progressie hebben gemaakt, zowel qua kracht als hypertrofie.

Maar het geheim is: tot en met 145 kg bench 500 g brinta per dag, nadien overschakelen naar viennetta om naar de 220 kg te gaan. Succes.

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Teveel variatie is ook niet goed. Je moet volgende keer je gaat toch opnieuws die oefeningen doen en na vorige keer zeggen volgende keer meer, terwijl je de volgende keer ernaar toe gaat tegen jezelfd zeggen en nu meer en terwijl je er bent meer erop leggen en doen en geloven dat het lukt. En dan lukt het meestal wel en als het dan een halve rep is of een gespotte rep (doe je er nog een extra) dan is dat maar zo. Maar als je dan goed eet dan kom je er wel.

Vele heffers denk ik te misbegrepen dat wanneer je 12 herhalingen gedaan hebt dat je voldoende gedaan hebt. Komt er nog eens bij zien... zoals ik lang gekloot heb... dat je de spier nogeens fatsoenlijk activeert en met je lichaam bijvoorbeeld meer duwt of trekt dan met je biceps.

Het zit hem dus in totale focus en totale beheersing en niet in goede uitvoering alleen. Maar het geheelplaatje. En dat plaatje kleur maar gerust buiten de lijnen om zoveel mogelijk meer tekening te krijgen en de beheersing te van je visie te vergroten. Zo zal je ook neurologisch klaar worden voor een lichaam dat in die staat gebracht wordt en zal die staat ook tot stand komen.

It's mind and body.

---------- Toegevoegd om 09:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

Die bb kan goede schema's geven maar woont niet in het lichaam van TS en weet dus ook niet hoe goed hij alles uitvoert en of hij meer aankan of niet en genoeg zijn best doet... mss is hij wel niet kritisch genoeg voor TS dat zou best kunnen. Ik train met mijn broer en ik zeg volcontinu komaan broertje je kan meer duwen. Komaan er zit nog een rep in. Komaan nog 2 halve als het zo moet. Komaan nog ik zal direct komen spotten... etc

Vind jij dat goed trainen? Zoals jij het voorstelt, lijkt het alsof goed trainen gelijk staat aan je elke training kapottrainen? Waarom niet gewoon richten op progressie over tijd?

En wat als die kerel nu aan de AAS zit? Ik zie dikwijls grote jongens die 4 soorten oefeningen achter elkaar doen met relatief hoog gewicht.. Wat is hard trainen? Heb dit ooit eens gevraagd aan een kerel en hij zei je traint hard genoeg als je achteraf moet braken.

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Wat is hard trainen dan?

Als je bv biceps curls doet met 8kg voor 100 reps of datje 16kg pakt voor 10 reps? Bij die 8kg ga je duidelijk meer afzien maar is dat dan harder trainen?

Gewicht en reps staat hier los van.

Het gaat erom hoe je mentaal die pijnbarriere weet te doorbreken. De "kunst" om er nog een paar reps uit te halen terwijl je in eerste instantie misschien denkt dat dat niet gaat lukken.

De meeste mensen stoppen met hun set zodra het begint te branden. In mijn ogen wordt het dan pas juist leuk, en in mijn ogen ben je DAN PAS echt aan het trainen.

Wat een bs.. Training is toch echt wel de stimulus die je doet groeien hoor.

Met training geef je je lichaam de KANS om te groeien. Met voeding zet je dat daadwerkelijk verder in gang.

Laatst bewerkt:
Wat een bs.. Training is toch echt wel de stimulus die je doet groeien hoor. Er zijn bepaalde voedingsprincipes die in orde moeten zijn, wil je zo efficient mogelijk te werk gaan (e.g. energie-inname, eiwitinname,...). Dit in combinatie met een programma gericht op progressieve overload zal het overgrote deel van je gains veroorzaken.

Als je na 5 jaar nog evenveel bencht als toen je begon, maar je voeding perfect op orde hebt (hoewel dit ook arbitrair is - wat is perfecte voeding?), ga je geen zak progressie hebben gemaakt, zowel qua kracht als hypertrofie.

Jonge, je doet alsof ik zeg 'voeding is belangrijk, training niet'. Maar dit is een nutteloze discussie.

Wat een bs.. Training is toch echt wel de stimulus die je doet groeien hoor. Er zijn bepaalde voedingsprincipes die in orde moeten zijn, wil je zo efficient mogelijk te werk gaan (e.g. energie-inname, eiwitinname,...). Dit in combinatie met een programma gericht op progressieve overload zal het overgrote deel van je gains veroorzaken. Als je na 5 jaar nog evenveel bencht als toen je begon, maar je voeding perfect op orde hebt (hoewel dit ook arbitrair is - wat is perfecte voeding?), ga je geen zak progressie hebben gemaakt, zowel qua kracht als hypertrofie. Maar het geheim is: tot en met 145 kg bench 500 g brinta per dag, nadien overschakelen naar viennetta om naar de 220 kg te gaan. Succes. ---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ---------- Vind jij dat goed trainen? Zoals jij het voorstelt, lijkt het alsof goed trainen gelijk staat aan je elke training kapottrainen? Waarom niet gewoon richten op progressie over tijd?
Aah en jij bent hier om mij tegen te spreken en me te doen twijfelen? Ik maak toch gains nu en daarvoor deed ik het zoals jij het zei. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe trainen jullie zelf dan ? welke dag welke spiergroep welke oefeningen hoeveel reps ?
kan ik me beetje een voorbeeld maken

ub/ lb

maar lower body heb je alleen benen en upper body heb je biceps,triceps,chest,rug,traps,buik.shouder
dan neem ik aan dat je 2x ub en 1x lb doet toch?
wil namelijk 5x de gym pakken in de week hoe ga je dat verdelen

"Train as heavy as possible and as often as possible while staying as fresh as possible."

- Vladimir Zatsiorsky

Ik lees hier en daar over wat beter zou zijn, of als het gaat branden train je pas etc. De vraag die je jezelf mijns inziens zou moeten stellen, train ik optimaal?

maar lower body heb je alleen benen en upper body heb je biceps,triceps,chest,rug,traps,buik.shouder

nee 2x lb 2x ub ,buik hoort bij lb

zeg maar een voorbeeld
maandag chest triceps
dinsdag buik kuiten
woensdag rust
dondedag shouders biceps
vrijdag benen
en dan nog zondag rug-traps bijvoorbeeld ? wel ub maar is niet anders toch

Zoek gewoon op ub/lb man.

Hoe trainen jullie zelf dan ? welke dag welke spiergroep welke oefeningen hoeveel reps ?
kan ik me beetje een voorbeeld maken

Maandag
squat en bank zwaar

woensdag deadlift

vrijdag
squat en bank lichter

doe een periode 5x5 en daarna schakel ik over naar 3x3 en soms zelfs alleen maar 1tjes

daarnaast pak ik oefeningen ter ondersteuning van die main lifts

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

nee want met squatten ben je veel langer bezig(rust/opwarmen) dan met een triceps pushdown

Ma Borst + Rug Traps
di LB squat focus op quads dag + biceps
wo Schouders
do LB deadlift focus op hams dag + triceps
vr Rug + Borst

Abs wanneer je wil

za zo chille en vreten
als je geen gains maakt weet ik het ook nie meer

zier er op zich wel goed uit ja hoelang duur jij over borst met rug zijn namelijk wel grote spiergroepen toch

niet elk lichaam is hetzelfde, train zo hard al je zelf kan en gun jezelf af en toe ook eens wat rust/herstel
ik heb de grootste fout gemaakt die je kan maken en dat is elke week, week in en uit trainen boven 90% van 1rm met deadlift,squat,bench,overhead,etc... had een cafeïne verslaving,deed veel nachtwerk en ook genoeg stress door verschillende zaken en at niet altijd goed genoeg. wat resulteerde in (zware) CNS/lichaam overbelasting (adrenaline overbelasting) waardoor ik alleen maar slapper werd! en last kreeg van vanalle lichamelijke kwalen!

wat ik maar wil zeggen is zorg dat alles goed in orde is en train zo hard als je zelf aankan
want cafeïne,stress,nachtwerk,etc zorgen allemaal voor een verstoord herstelproces.

less is soms wel MORE!

Ik zou AAS overwegen.. No joke.

zier er op zich wel goed uit ja hoelang duur jij over borst met rug zijn namelijk wel grote spiergroepen toch
Uurtje en 10 minuten max
Ik doe overal straight sets met hetzelfde gewicht voor 8 a 12 reps behalve als er iets anders staat.
Borst rug traps ziet er bijv bij mij zo uit:
Bench press 4 sets opwerken naar een zware set van 4-6 reps
Incline Bench press 4 sets
Incline cable flyes 3 sets
Lat pulldown 4 a 5 sets dropset aan het eind van je laatste set
Vbar lat pulldown 4 sets
Barbel shrugs 6 sets Opwerken naar 2 sets max gewicht voor 6 reps
eventueel plate shrugs of dumbel shrugs 2 sets high rep 20 a 30 reps 30 seconden rust tussen de sets

Rug en Borst:
Lat pulldown 4
V Bar pulldown 3
Chest supported Barbel rows 3
Dumbel of cable pullovers 3
Incline Cable Flyes 3
Bench Press 4 laatste set burnout voor max reps
Incline Bench press 3
Chest Dips 2x tot failure om uit te branden

Ik neem maar 60 seconden rust tussen sets btw dus ik vlieg er doorheen plus ik ben van de hoge volume, als je het volume nog niet aankan moet je iets minder sets doen. Maar wel eten als een paard anders maak je geen gains.

Ps. Deadlift is ook een rug oefening maar die bewaar je beter voor LB dag.

Monday: Borst+Rug+ABS

Tuesday: Lower body Focus quads + Biceps

Wednesday: Shouders+Traps+OnderArm

Thursday: Lower body focus Ham+ Triceps

Friday: Borst+Rug+ABS

Dit gaat hem worden :)

Terug
Naar boven