Rah Rah Man
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 338
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 90kg
Sure, maar dan is het nog wel belangrijker. Als je poep traint maar goed eet maak je wat vooruitgang, als je voor geen enkele meter eet maar je traint op de best mogelijke manier maak je 0 vooruitgang. Ik bedoel niet dat je volledig uitgebalanceerd moet eten, maar zonder die brandstof groei je niet.
Wat een bs.. Training is toch echt wel de stimulus die je doet groeien hoor. Er zijn bepaalde voedingsprincipes die in orde moeten zijn, wil je zo efficient mogelijk te werk gaan (e.g. energie-inname, eiwitinname,...). Dit in combinatie met een programma gericht op progressieve overload zal het overgrote deel van je gains veroorzaken.
Als je na 5 jaar nog evenveel bencht als toen je begon, maar je voeding perfect op orde hebt (hoewel dit ook arbitrair is - wat is perfecte voeding?), ga je geen zak progressie hebben gemaakt, zowel qua kracht als hypertrofie.
Maar het geheim is: tot en met 145 kg bench 500 g brinta per dag, nadien overschakelen naar viennetta om naar de 220 kg te gaan. Succes.
---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------
Teveel variatie is ook niet goed. Je moet volgende keer je gaat toch opnieuws die oefeningen doen en na vorige keer zeggen volgende keer meer, terwijl je de volgende keer ernaar toe gaat tegen jezelfd zeggen en nu meer en terwijl je er bent meer erop leggen en doen en geloven dat het lukt. En dan lukt het meestal wel en als het dan een halve rep is of een gespotte rep (doe je er nog een extra) dan is dat maar zo. Maar als je dan goed eet dan kom je er wel.
Vele heffers denk ik te misbegrepen dat wanneer je 12 herhalingen gedaan hebt dat je voldoende gedaan hebt. Komt er nog eens bij zien... zoals ik lang gekloot heb... dat je de spier nogeens fatsoenlijk activeert en met je lichaam bijvoorbeeld meer duwt of trekt dan met je biceps.
Het zit hem dus in totale focus en totale beheersing en niet in goede uitvoering alleen. Maar het geheelplaatje. En dat plaatje kleur maar gerust buiten de lijnen om zoveel mogelijk meer tekening te krijgen en de beheersing te van je visie te vergroten. Zo zal je ook neurologisch klaar worden voor een lichaam dat in die staat gebracht wordt en zal die staat ook tot stand komen.
It's mind and body.
---------- Toegevoegd om 09:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------
Die bb kan goede schema's geven maar woont niet in het lichaam van TS en weet dus ook niet hoe goed hij alles uitvoert en of hij meer aankan of niet en genoeg zijn best doet... mss is hij wel niet kritisch genoeg voor TS dat zou best kunnen. Ik train met mijn broer en ik zeg volcontinu komaan broertje je kan meer duwen. Komaan er zit nog een rep in. Komaan nog 2 halve als het zo moet. Komaan nog ik zal direct komen spotten... etc
Vind jij dat goed trainen? Zoals jij het voorstelt, lijkt het alsof goed trainen gelijk staat aan je elke training kapottrainen? Waarom niet gewoon richten op progressie over tijd?