Fitness Seller

Neiging om ermee te stoppen

wat een kutschema. triceps dag voor borst?

• Topic Starter Topic Starter
Uurtje en 10 minuten max
Ik doe overal straight sets met hetzelfde gewicht voor 8 a 12 reps behalve als er iets anders staat.
Borst rug traps ziet er bijv bij mij zo uit:
Bench press 4 sets opwerken naar een zware set van 4-6 reps
Incline Bench press 4 sets
Incline cable flyes 3 sets
Lat pulldown 4 a 5 sets dropset aan het eind van je laatste set
Vbar lat pulldown 4 sets
Barbel shrugs 6 sets Opwerken naar 2 sets max gewicht voor 6 reps
eventueel plate shrugs of dumbel shrugs 2 sets high rep 20 a 30 reps 30 seconden rust tussen de sets

Rug en Borst:
Lat pulldown 4
V Bar pulldown 3
Chest supported Barbel rows 3
Dumbel of cable pullovers 3
Incline Cable Flyes 3
Bench Press 4 laatste set burnout voor max reps
Incline Bench press 3
Chest Dips 2x tot failure om uit te branden

Ik neem maar 60 seconden rust tussen sets btw dus ik vlieg er doorheen plus ik ben van de hoge volume, als je het volume nog niet aankan moet je iets minder sets doen. Maar wel eten als een paard anders maak je geen gains.

Ps. Deadlift is ook een rug oefening maar die bewaar je beter voor LB dag.

ja en als die machine waar je op wil bezet is pak je eerst de volgende of ?

ik heb altijd moeite om benen te pakken met deadlift het gaat me toch altijd eerst in de rug zetten

ben ook op zon site bezig JEFIT vind hem wel handig want ik weet zelf al die namen niet :P zal wel paar van die van jou opzoeken als ik mijn schema klaar heb post ik hem wel even kijken wat jullie ervan vinden

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

ja zal wel moeten he hoe wil je anders dat alles in 1 week proppen -_-

anders indelen

geef mij maar eens 1 voorbeeld dan hoe jij het zou doen..

[Link niet meer beschikbaar]
dit is een lekker schema (vind ik).

geef mij maar eens 1 voorbeeld dan hoe jij het zou doen..

Volgens mij heeft hij (en andere in dit topic) al meerdere malen aangegeven dat ub/lb een prima optie is.
Hier is ook genoeg over te vinden, na 2 jaar trainen zul je het al wel bijna gevonden hebben.
Ga zo door.

De dag erna ligt de focus meer op rug ipv borst. Dus ik zou het lekker zo houden. Je gaat dan sowieso niet maxen op de bench press dus triceps de dag ervoor gaat echt geen beperking zijn. Als je echt een hele borst training gaat doen is het natuurlijk niet optimaal.

ja en als die machine waar je op wil bezet is pak je eerst de volgende of ?

ik heb altijd moeite om benen te pakken met deadlift het gaat me toch altijd eerst in de rug zetten
Deadlift moet je als een posterior chain oefening zien, je pakt er traps onderrug glutes en hamstrings mee vandaar dat ik daar zelf nog een leg press en 2 extra hamstring oefeningen bij doe.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Monday: Borst+Rug+ABS

Tuesday: Lower body Focus quads + Biceps

Wednesday: Shouders+Traps+OnderArm

Thursday: Lower body focus Ham+ Triceps

Friday: Borst+Rug+ABS

Dit gaat hem worden :)

Woensdag onderarmen en traps... ik weet het niet. Doe woensdag liever kuiten. Traps de dag voor het deadliften is niet handig. En onderarmen de dag nadat je biceps hebt gedaan is ook niet handig die pak je bij veel bicep oefeningen ook een beetje mee. Beter gewoon 3 setjes hammercurls doen op dinsdag en het daarbij laten wat onderarmen betreft.

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Maar goed dit is wat werkt voor mij, ben geen expert ofzo haha

Ik train nu al 2 jaar zo hard als ik kan maar als ik dan in de spiegel kijk zie je er geen fl**ker van dan denk je toch waarom doe ik dit

zie je lui een half jaar trainen en die zijn gewoon groter dan jezelf

snap niet wat ik nou fout doe heb er zo geen zin meer in..

je dieet aanpassen? dieet is de spiegel, wat je voelt is de training

Monday: Borst+Rug+ABS Tuesday: Lower body Focus quads + Biceps Wednesday: Shouders+Traps+OnderArm Thursday: Lower body focus Ham+ Triceps Friday: Borst+Rug+ABS Dit gaat hem worden :)

Ik ben momenteel aan het brainstormen voor een degelijke 5-dagensplit voor tijdens mijn bulk dit najaar (september-januari) en misschien dat ik deze split wel probeer.

In het verleden heb ik al eens meer dan een half jaar Layne Norton's 'Power Hypertrophy Adaptive Training' gedaan, en dat is vergelijkbaar aan dit programma in de zin van: een 5-dagensplit met 2x benen. PHAT van Layne Norton ziet er zo uit:
dag 1: upper body kracht (bench, pull-ups, shoulder press, dips,...)
dag 2: lower body kracht (lage reps)
dag 3: rug + schouders hypertrofie
dag 4: benen hypertrofie dag 5: borst + biceps + triceps hypertrofie

Ben toen door PHAT-programma goed gegroeid, maar vond het iets te veel nadruk op benen (2 volledige leg WO's per week) en in dit programma wordt dat gecompenseerd door biceps of triceps bij de leg day te nemen :)

Wat is je vetpercentage? 81kg bij 1,86m met rond de 10 is in bodybuilding niks maar als je kijkt naar de gemiddelde man van 20 heb je dan zeker wel wat bereikt.

Als ik naar mezelf kijk tijdens het trainen dan wordt ik wel weer gemotiveerd want dan zie ik er echt dubbel zo groot uit en zie je alle lijnen maarja thuis zie je bijna geen fl**ker xD

Een goed voedingsschema en een goed trainings schema is echt een must

Heb je dat niet, dan ga je ook niet echt verder groeien

Terug
Naar boven