AndroidHealthClinic

Net begonnen

1x per week is niet optimaal maar soms moet je het doen met wat je kunt :) Gewoon fullbody :thumb:

15 jaar lijkt me overigens een prima leeftijd om te beginnen ;)

met 15 jaar beginnen met trainen is oke, dan zou ik idd full-body doen.

Laatst bewerkt:
Ok, Dit topic is dus gepost in het verkeerde forum.

Met 15 jaar beginnen met bodybuilden is niks mis, laat je lichaam ff wennen aan de gewichten.
1x per week is niet optimaal, maar met fullbody kan je in het begin wel even uit de voeten.

Kuren is niet de bedoeling van deze jongen, ik sprak hem zonet even

Succes!

edit: je was me voor

Om te wennen aan de training is een paar weekjes 1 x per week goed, full body. Daarna zou ik toch 2x per week full body gaan trainen. Kun je minimaal 3x per week trainen, dan kun je het opsplitsen.

boerenkool zei:
Om te wennen aan de training is een paar weekjes 1 x per week goed, full body. Daarna zou ik toch 2x per week full body gaan trainen. Kun je minimaal 3x per week trainen, dan kun je het opsplitsen.

Yep boerenkool idd en ik zelf begon ook op me 15e maar dan 2x p/w eerst full body en langzaam opgesplitst, zodat ik me spiergroepen apart trainde. Let ook een beetje op je voeding genoeg eiwitten eten, vooral ff wat innemen na het trainen op jouw leeftijd!

Succes :D

Kaito zei:
Ik train 1 keer in de week.
Hoe zou ik het dan het beste aan kunnen pakken?

1 xp/w is ok om even aan het ijzer te wennen. Train je hele lichaam en doe één massaoefening per lichaamsdeel, bijv.

Borst: Bankdrukken 4 x 10
Rug: Optrekken 4 x 10
Schouders: Dmb press 3 x 10
Triceps: French press 3 x 10
Biceps: Barbell curl 3 x 10
Benen: Squat 4 x 10
Kuiten: Standing calf raises 3 x 15
Buik: Crunches 3 x 15

Zo wennen je spieren en gewrichten aan de extra belasting. Doe dit een week of 6 en concentreer je volledig op de juiste techniek.
Na 6 weken ga je oefeningen toevoegen en als je echt verder wil gaan met bodybuilding ontkom je er ook niet aan om vaker te gaan trainen.

Succes ermee!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips:cool:

Gunsy zei:
Ok, Dit topic is dus gepost in het verkeerde forum.

Met 15 jaar beginnen met bodybuilden is niks mis, laat je lichaam ff wennen aan de gewichten.
1x per week is niet optimaal, maar met fullbody kan je in het begin wel even uit de voeten.

Kuren is niet de bedoeling van deze jongen, ik sprak hem zonet even

Succes!

edit: je was me voor
Jij kent 'm??
Ga samen trainen! Heb je meteen een trainingsmaatje.. Maak 'm gek en binnen de kortste keren zit hij ook 4x/week in de sportschool ;)

mijn 1e keer zit er op(je krijgt eerst uitleg hoe alles werkt enzo)

eerst niet te veel gewicht eraan hangen nog kerel :)
je kunt beter met een paar kilo effe de oefeningen GOED leren.
dan heb je binnen no time een zooi gewicht eraan en doe je de oefening ook hoe die moet.
foutieve uitvoering is super slecht!

jepp ben het met DEMONSQUAD eens , eerst niet zoveel gewicht eraan schuiven , en let een concentreer je een beetje op de techniek of je hem wel goed doet en wat je er nog aan kan veranderen

Jah dat zou er uit zien als deze jongen nu al ging kuren:eek:

haha,ik heb ook nog weinig eraan gedaan hoor;)
15kg ofzo bij de meeste dingen:p(techniek;))

haha:P

15 kilo op tricep extensions lijkt me ook niet echt prettig als je net begint. ;)

ok,dan doe ik het wel naar 10;)

Terug
Naar boven