- Waardering
- 5
Leviathan zei:![]()
Ach so....
Ja dat zou kunnen als je een volslagen psycho/sociopaat bent.
Inderdaad en in zo'n geval pakken ze gewoon een mes ofzo.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leviathan zei:![]()
Ach so....
Ja dat zou kunnen als je een volslagen psycho/sociopaat bent.
twjunk zei:We leven in Europa en niet in Amerika.
Wij hebben niet het recht om eigendom te verdedigen.
Wij hebben niet het recht om een wapen te dragen.
Een wapen bemachtigen via het illegale circuit is een veel grotere barriere dan een geregistreerd vuurwapen te bemachtigen. Als de wet strenger wordt zal het totale vuurwapenbezit (dus legaal EN illegaal bezit) afnemen. Ik ben het met je eens dat de verhouding legaal / illegaal bezit zal veranderen bij het strenger (of soepeler) maken van de wet.twjunk zei:Het strenger maken van de vuurwapen wet zorgt er alleen voor dat de mensen gaan kopen via illegaal circuit, wat er op zijn beurt voor zorgt dat er meer niet geregistreerde wapens in omloop komen.
Een vuurwapenkluis en een trekkerslot vormen een barriere dus zullen wel degelijk voor mindere ongelukken zorgen. Eens dus!twjunk zei:back to the point, een vuurwapen kluis en een trekkerslot zorgen er wel degelijk voor dat er minder ongelukken gebeuren
Als er bij jou een inbreker komt, pak jij ook het eerste wapen wat je binnen handbereik hebt. Als dat een geregistreerd pistool is dan schiet je de inbreker in. Als het een vaas is dan sla je hem neer. En DAT is een fundamenteel verschil. Wat mij betreft mag je je best verweren en beschermen, maar 'neerschieten' vind ik een (veelal) buitenproportionele manier van bescherming.Jopske zei:Alsof iemand met een geregistreerd pistool iemand gaat omleggenDan gebruik je toch gewoon alsnog een niet geregistreerde
![]()
Hier ben ik het niet met je eens, het bemachtigen van een illegaal vuurwapen kost mij twee dagen tijd terwijl het aanvragen voor een vergunning, lid worden van een schietclub en examen afleggen voor veel mensen al te veel is van het goede: liever centjes neertellen en pistool meenemen.partysander zei:Een wapen bemachtigen via het illegale circuit is een veel grotere barrière dan een geregistreerd vuurwapen te bemachtigen. .
Geen goede zaak volgens mij.partysander zei:Ik ben het met je eens dat de verhouding legaal / illegaal bezit zal veranderen bij het strenger (of soepeler) maken van de wet..
Hoe weet jij (bij nacht) met hoeveel de inbrekers zijn en wat hun motieven zijn, laat staan of ze al dan niet bewapend zijn, ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem het pistoolpartysander zei:Als er bij jou een inbreker komt, pak jij ook het eerste wapen wat je binnen handbereik hebt. Als dat een geregistreerd pistool is dan schiet je de inbreker in. Als het een vaas is dan sla je hem neer. En DAT is een fundamenteel verschil. Wat mij betreft mag je je best verweren en beschermen, maar 'neerschieten' vind ik een (veelal) buiten proportionele manier van bescherming..
Ik ga je zin veranderen: hoe hoger illegaal vuurwapen bezit, des te hoger het vuurwapen misbruik, en een verhoging van het illegaal wapen bezit verkrijg je door het strenger maken van de vuurwapen wet.partysander zei:Om de cirkel rond te maken, kom ik bij mijn kern punt. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat hoe hoger het vuurwapen bezit, des te hoger het vuurwapen "misbruik".
twjunk zei:Hoe weet jij (bij nacht) met hoeveel de inbrekers zijn en wat hun motieven zijn, laat staan of ze al dan niet bewapend zijn, ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem het pistool
De fysieke barriere is bij een legaal vuurwapen inderdaad groter, maar de MENTALE barriere is bij een illegaal vuurwapen groter. Dat bedoel ik.twjunk zei:Hier ben ik het niet met je eens, het bemachtigen van een illegaal vuurwapen kost mij twee dagen tijd terwijl het aanvragen voor een vergunning, lid worden van een schietclub en examen afleggen voor veel mensen al te veel is van het goede: liever centjes neertellen en pistool meenemen.
Eenstwjunk zei:
Begrijp me goed: als ze iemand in je naaste omgeving hebben verkracht of vermoord dan ben ik het er absoluut mee eens dat je een illegaal vuurwapen koopt en ze overhoopt knalt.twjunk zei:Hoe weet jij (bij nacht) met hoeveel de inbrekers zijn en wat hun motieven zijn, laat staan of ze al dan niet bewapend zijn, ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem het pistool
Man-Mountain zei:word.
**** the police (easy e) , gewoon zelf cappen met je pipa