MuscleMeat

Neuk de politie!

Bullshit topic.

Lokt wel weer leuke reacties uit.

twjunk zei:
We leven in Europa en niet in Amerika.
Wij hebben niet het recht om eigendom te verdedigen.
Wij hebben niet het recht om een wapen te dragen.

Vandaar dat ik ook de vergelijking tussen Amerika en Canada weergaf.
Uit de cijfers blijkt duidelijk dat in Amerika vuurwapens vaker worden "misbruikt".
De hoofdreden hiervoor is logischerwijs het vuurwapenbeleid van Amerika (ten opzichte van Canada, maar Canada is op hoofdlijnen vergelijkbaar met Europa). Tuurlijk zullen ook andere factoren een rol spelen (wat dat betreft zijn de cijfers niet uitsluitend), maar dat het hoofdeffect door het vuurwapenbeleid komt kan je als logisch redenerend mens niet ontkennen.

twjunk zei:
Het strenger maken van de vuurwapen wet zorgt er alleen voor dat de mensen gaan kopen via illegaal circuit, wat er op zijn beurt voor zorgt dat er meer niet geregistreerde wapens in omloop komen.
Een wapen bemachtigen via het illegale circuit is een veel grotere barriere dan een geregistreerd vuurwapen te bemachtigen. Als de wet strenger wordt zal het totale vuurwapenbezit (dus legaal EN illegaal bezit) afnemen. Ik ben het met je eens dat de verhouding legaal / illegaal bezit zal veranderen bij het strenger (of soepeler) maken van de wet.

twjunk zei:
back to the point, een vuurwapen kluis en een trekkerslot zorgen er wel degelijk voor dat er minder ongelukken gebeuren
Een vuurwapenkluis en een trekkerslot vormen een barriere dus zullen wel degelijk voor mindere ongelukken zorgen. Eens dus!

Jopske zei:
Alsof iemand met een geregistreerd pistool iemand gaat omleggen ;) Dan gebruik je toch gewoon alsnog een niet geregistreerde :p
Als er bij jou een inbreker komt, pak jij ook het eerste wapen wat je binnen handbereik hebt. Als dat een geregistreerd pistool is dan schiet je de inbreker in. Als het een vaas is dan sla je hem neer. En DAT is een fundamenteel verschil. Wat mij betreft mag je je best verweren en beschermen, maar 'neerschieten' vind ik een (veelal) buitenproportionele manier van bescherming.

Om de cirkel rond te maken, kom ik bij mijn kernpunt. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat hoe hoger het vuurwapenbezit, des te hoger het vuurwapen "misbruik".
Om dit te voorkomen dus geen vrij wapenbezit. Voor de sportschutters vind ik dat jammer. Maar helaas voor hun zijn de sportschutters in de minderheid. De overgrote meerderheid zijn diegene die vuurwapens bemachtigen als potentieel middel voor "misbruik". Zij het in de vorm van buitenproportionele verdediging dan wel moord of welke andere vorm van "misbruik" dan ook.

partysander zei:
Een wapen bemachtigen via het illegale circuit is een veel grotere barrière dan een geregistreerd vuurwapen te bemachtigen. .
Hier ben ik het niet met je eens, het bemachtigen van een illegaal vuurwapen kost mij twee dagen tijd terwijl het aanvragen voor een vergunning, lid worden van een schietclub en examen afleggen voor veel mensen al te veel is van het goede: liever centjes neertellen en pistool meenemen.
partysander zei:
Ik ben het met je eens dat de verhouding legaal / illegaal bezit zal veranderen bij het strenger (of soepeler) maken van de wet..
Geen goede zaak volgens mij.

partysander zei:
Als er bij jou een inbreker komt, pak jij ook het eerste wapen wat je binnen handbereik hebt. Als dat een geregistreerd pistool is dan schiet je de inbreker in. Als het een vaas is dan sla je hem neer. En DAT is een fundamenteel verschil. Wat mij betreft mag je je best verweren en beschermen, maar 'neerschieten' vind ik een (veelal) buiten proportionele manier van bescherming..
Hoe weet jij (bij nacht) met hoeveel de inbrekers zijn en wat hun motieven zijn, laat staan of ze al dan niet bewapend zijn, ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem het pistool

partysander zei:
Om de cirkel rond te maken, kom ik bij mijn kern punt. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat hoe hoger het vuurwapen bezit, des te hoger het vuurwapen "misbruik".
Ik ga je zin veranderen: hoe hoger illegaal vuurwapen bezit, des te hoger het vuurwapen misbruik, en een verhoging van het illegaal wapen bezit verkrijg je door het strenger maken van de vuurwapen wet.

Greetzzzzz.

• Topic Starter Topic Starter
twjunk zei:
Hoe weet jij (bij nacht) met hoeveel de inbrekers zijn en wat hun motieven zijn, laat staan of ze al dan niet bewapend zijn, ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem het pistool

Nee, je moet eerst vragen of ze alleen maar inbreken om wat te stelen of als ze misschien van plan zijn om je vrouw en kind ook nog te verkrachten. In dat laatste geval ook vragen of ze wapens bij zich hebben voor je de trekker overhaalt. Hebben ze geen wapens dan is schieten natuurlijk overkill. Iedereen heeft het recht om zonder wapens een kijkje te komen nemen in je huis.

twjunk zei:
Hier ben ik het niet met je eens, het bemachtigen van een illegaal vuurwapen kost mij twee dagen tijd terwijl het aanvragen voor een vergunning, lid worden van een schietclub en examen afleggen voor veel mensen al te veel is van het goede: liever centjes neertellen en pistool meenemen.
De fysieke barriere is bij een legaal vuurwapen inderdaad groter, maar de MENTALE barriere is bij een illegaal vuurwapen groter. Dat bedoel ik.

twjunk zei:
Geen goede zaak volgens mij.
Eens :yes:

twjunk zei:
Begrijp me goed: als ze iemand in je naaste omgeving hebben verkracht of vermoord dan ben ik het er absoluut mee eens dat je een illegaal vuurwapen koopt en ze overhoopt knalt.
Maar hoe groot is de kans dat bij jou thuis meerdere bewapende inbrekers komen?
Jezelf beschermen vind ik goed, maar vuurwapens zijn imo over het algemeen buiten proportioneel. Bovendien verhoogt vuurwapenbezit de criminaliteit en schier vuurwapenbezit zijn beschermingsdoel voorbij en wordt "misbruikt".
In een vlaag van woede is iedereen in staat te moorden dus vergroot de barriere (zorg dat er geen vuurwapens voorhanden zijn).

word.

**** the police (easy e) , gewoon zelf cappen met je pipa

cop4.jpg

:D

Terug
Naar boven