MuscleMeat

"Niet trainen tot failure"

Ik had laatst een topic over failure gepost, en daar postte iemand dit;

De topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/failure-gaan-betekenis-307059/

Ik zit hier zelf ook over te denken, aangezien ik maar 2/3x per week train, en genoeg rust heb, lijk mij, om van die total failure te herstellen.

Als je bang bent voor overbelasting van de CZS dan gooi je gewoon je volume naar beneden. Dus opwarmen, 1 a 2 setjes tot failure en het daar bij houden. Kijk eens naar de principes van Doggcrapp bijvoorbeeld.

20 setjes borst tot failure trainen lijkt me ook overbodig, maar ja het veilige van een 7 daags split is dat je na die 6 dagen echt wel hersteld bent, wat je ook doet.

Door tot maximimum failure te trainen dwing je je lichaam zich aan te passen. Alleen op deze manier kan je sterker worden.
Nu hecht ik helemaal geen waarde meer aan je posts, HIT. Als jij beweert dat je énkel door total failure sterker kan worden, raad ik je aan een bril te kopen. In elke doorsnee fitness zie je mensen sterker worden zonder dat ze tot 'maximum failure' werken...

Je bent gewoon weer reclame voor je winkel aan het maken ;)

gewoon tot failure gaan! Wat doe je anders in de gym als je jezelf nie overtreft.

Powerlifters werken met volume. Elke keer opbouwen.
Bodybuilders gaan voor extra rep waar het lichaam zich op aanpast en dus max spiergroei. Dit natuurlijk met split waarbij je genoeg rust krijgt. min 72 uur.
Ik zeg niet dat de enige manier is. Zijn er genoeg.

Laatst bewerkt:
Wissel het af. Ik raad je alleen niet aan om altijd failure te doen.

Ik kan het het niet beter zeggen als hieronder gedicteerd door Mike Mentzer. Echt tot failure trainen gaat door waar de meesten al stoppen.

TRAINING TO FAILURE
A skeletal muscle has three levels of strength. There is a positive level, which is the raising of the weight and the weakest of the three levels; there is a static strength, which allows us to hold a weight at some given point in
the range of motion and is the middle strength level; and there is the negative level, which is the strongest and allows us to lower more weight than we can raise or hold in a static position. In order to induce maximum growth stimulation in the muscles you must train them as hard as possible. This can only happen when the muscles are trained to a point of total failure by exhausting all three strength levels in a given set. Carrying a set to a point where you can no longer complete another positive rep is not training to total failure. Once you’ve exhausted your ability to raise a weight, you still have considerable strength left in your negative level. Unless you were to continue after having exhausted your positive level, by performing negative reps till failure, you will not achieve maximum growth stimulation. Choose a weight for your exercises that allows you to perform approximately six strict positive reps. Once you reach the point where you couldn’t possibly do another positive rep, have someone assist you in performing two forced reps. If you haven’t got a training partner, you can “cheat” two additional reps in some exercises. After the two forced reps,
have your partner lift the weight into the top contracted position for you to lower. The first few negative reps will be easy, but as soon as you find yourself losing control of the downward movement of the weight, terminate the set, rather than risking serious injury. Those who train alone will find it extremely difficult to perform negative reps at the end of regular positive sets. These people should train as hard as possible by going to a point of
positive failure and including cheat reps whenever possible. Do not include these negative reps every workout. Since they raise the intensity of effort and impose great stress on your body, your chances of
overtraining are greater. You might train your muscles no more than once a week with the inclusion of these negative reps.
By
Mike Mentzer

Laatst bewerkt:
Gast, ik heb echt veel geduld met mensen die halsstarrig aan hun principes vasthouden, maar als je in je eigen topic niet eens de discussie durft aan te gaan en hier nog even je zever komt dumpen, mag je voor mijn part een boom lopen geslachtsgemeenschappen.

Haha HIT is weer bezig. Ik ken genoeg mensen die van split zijn overgegaan naar 3x per week fullbody 5 of 6 oefeningetjes 3 sets. Zij gaan helemaal niet tot failure en zijn alleen sterker geworden en hebben spiermassa gewonnen.
Maar je moet vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Luisteren naar je lichaam want elk lichaam is verschillend. Als je tot failure wilt gaan elke keer kan dat, maar je moet je herstel dan gewoon aanpassen. Bvb 1x per week borst.
Doe je 3x fullbody dan kan je beter niet tot failure gaan elke keer denk ik.

benchpress met failure 100 kg;
1e set; 8 reps
2e set; 6
3e set; 4

benchpress zonder failure 100 kg;
1e set; 7 reps
2e set; 6 reps
3e set; 5 reps

met failure na 3e set compleet leeg
zonder failure na 3e set niet compleet leeg
toch evenveel reps, verval in reps zonder failure minder groot!!!
er zijn meer wegen die naar rome leiden
de meeste sporters boeken vooruitgang zonder tot failure te gaan maar door iets vaak te doen. tot failure is echt een bodybuilding ding waarmee niet met zekerheid kan worden vastgesteld dat het echt nodig is.

Er zijn meerdere vormen van failure (gelezen in post van 3XL, link even kwijt). Niet allemaal zijn slecht, echter, overmaat natuurlijk wel. Daarnaast is iedereen anders, zowel mentaal als fysiek, je moet gewoon zelf aanvoelen wat goed voor je is. Als er een perfect systeem bestond was iedereen een kast.

Q

Haha HIT is weer bezig. Ik ken genoeg mensen die van split zijn overgegaan naar 3x per week fullbody 5 of 6 oefeningetjes 3 sets. Zij gaan helemaal niet tot failure en zijn alleen sterker geworden en hebben spiermassa gewonnen.
Maar je moet vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Luisteren naar je lichaam want elk lichaam is verschillend. Als je tot failure wilt gaan elke keer kan dat, maar je moet je herstel dan gewoon aanpassen. Bvb 1x per week borst.
Doe je 3x fullbody dan kan je beter niet tot failure gaan elke keer denk ik.

idd. ik zelf merk dat ik beter ga op op een fullbody of ub/lb split. deze 2 wissel ik dan ook af in een geperiodiseerde routine. standaard split heeft voor mij enkel toegevoegde waarde in een kuur.
dit terwijl ik jaren louter splits heb gedraaid omdat dit het "meest optimale" zou zijn voor bb......

idd. ik zelf merk dat ik beter ga op op een fullbody of ub/lb split. deze 2 wissel ik dan ook af in een geperiodiseerde routine. standaard split heeft voor mij enkel toegevoegde waarde in een kuur.
dit terwijl ik jaren louter splits heb gedraaid omdat dit het "meest optimale" zou zijn voor bb......

Dit verklaart dus waarom bijna iedereen nog geen zekerheid heeft in wat wel en wat niet werkt. Dit valt dus ook op over alle vragen en trainingen die op een bepaalt punt geen vooruitgang geven maar stagneren. Overtraining is een heel groot probleem hiervan en door echt tot Failure te trainen met meerdere sets loop je dus ook zo op overtraining wat de voortuitgang belemmert.

Ik wil niemand overhalen maar neem aub de tijd deze gehele seminar te bekijken. Hier worden heel veel vragen besproken waar de meesten van jullie mee zitten en dus ook tot failure trainen.

PS Dorian Yates begrijpt dit ook misschien helpt dit voor sommigen.

http://www.youtube.com/watch?v=hrpFjdgtrt0&list=PLC675D5E4AA1FAB28&feature=plpp_play_all

+1

en Mentzer kan lekker lullen, die gebruikte net zoveel als zijn hoog volume tegenhangers.

Dit verklaart dus waarom bijna iedereen nog geen zekerheid heeft in wat wel en wat niet werkt. Dit valt dus ook op over alle vragen en trainingen die op een bepaalt punt geen vooruitgang geven maar stagneren. Overtraining is een heel groot probleem hiervan en door echt tot Failure te trainen met meerdere sets loop je dus ook zo op overtraining wat de voortuitgang belemmert.

Ik wil niemand overhalen maar neem aub de tijd deze gehele seminar te bekijken. Hier worden heel veel vragen besproken waar de meesten van jullie mee zitten en dus ook tot failure trainen.

PS Dorian Yates begrijpt dit ook misschien helpt dit voor sommigen.

http://www.youtube.com/watch?v=hrpFjdgtrt0&list=PLC675D5E4AA1FAB28&feature=plpp_play_all

/facepalm

• Like
Waarderingen: mat
Tot failure gaan kan best maar is heel afhankelijk van je schema. Als je een laag volume hanteert en spiergroepen 1x per week traint bijvoorbeeld kun je best elke week je helemaal kapot maken door tot failure te trainen. Aan de andere kant van het spectrum is het een drama voor je lichaam als je het toepast bij een 3x per week full body schema. alles ertussenin hangt van de persoon af, maar nog meer van voeding en rust.

tot failure trainen is niet per definitie goed of slecht, maar kan als je het goed toepast een mooie manier zijn om verder te komen.

+1

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 21:16 ----------

tot failure gaan kan best maar is heel afhankelijk van je schema. Als je een laag volume hanteert en spiergroepen 1x per week traint bijvoorbeeld kun je best elke week je helemaal kapot maken door tot failure te trainen. Aan de andere kant van het spectrum is het een drama voor je lichaam als je het toepast bij een 3x per week full body schema. Alles ertussenin hangt van de persoon af, maar nog meer van voeding en rust.

Tot failure trainen is niet per definitie goed of slecht, maar kan als je het goed toepast een mooie manier zijn om verder te komen.

+ 1

Je setjes gewoon afmaken.. niks meer niks minder

Terug
Naar boven