XXL Nutrition

Niet veel afgevallen, wel veel verschil

Ronaldinho10

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Ik ben sinds 3 maanden bezig met serieus fitnessen, ik ga daarbij 3 tot 4x pw na de sportschool en let ik goed op me eten. Nja, de 1e maand ging ik iig de snacks schrappen, maar wist ik niet veel over macro's en dergelijke. Nu ben ik een maand bezig met goed op me eten letten en gevarieerd eten, met genoeg gezonde vetten en alleen complexe koolhydraten.

Maar mijn vraag is, 3 maanden terug was ik 81 kilo, nu ben ik in de ochtend ongeveer 79 (als ik alles heb eruitgesplast).
Dus in 3 maanden tijd ben ik maar 2 tot 3 kilo afgevallen, MAAR zie ik wel veel meer spierdefinitie, en toch vetverlies, vooral rondom mijn buik. Maar hoe kan het nou dat ik maar 2 kilo ben afgevallen? Hou ik veel vocht vast misschien? Ik drink 3l water per dag. En plas sowieso niet zo veel als ik drink.

Of is het nou de beginners gains? Dus spieropbouw én toch vetverlies, wat bij sommige beginners voor kan komen, beweren een paar bronnen.

Beetje een vraag waar je niet echt 1, 2 een antwoord op kan verzinnen, maar komt dit niet vaker voor bij andere beginners?

spieren zijn zwaarder dan vet...

• Topic Starter Topic Starter
Maar, als je cut, is het niet zo dat je alleen vetverlies hebt? Je maakt toch geen spier gains? Je behoud de spieren die je op je lichaam hebt, of zit ik nou verkeerd?

wat je zelf al zei beginnergains.

In het begin kun je spieren tegelijkertijd spieren kweken en vet verliezen. Dus wat je schetst is mogelijk ja

nog andere meningen iemand? :P

Ik ben 4 kilo aan gekomen en van 11,5% vet naar 6,5% gegaan. Denk dat je wel begrijpt dat spieren veel meer wegen dan vet. en wat iedereen hier boven zegt beginners gains. Gewoon lekker droog worden voor de vakantie en spiertjes blijven kweken.

Dat is wel een behoorlijk resultaat zeg! Maar als je 11,5 was, was je naar mijn inzien toch helemaal geen beginner?
Hoe heb je dit behaald? Respect!

Een laag vetgehalte wilt niet zeggen dat hij al getrained heeft, een goed metabolisme kan er ook al voor zorgen dat je een laag vetgehalte hebt zonder veel spieren te hebben.

Een laag vetgehalte wilt niet zeggen dat hij al getrained heeft, een goed metabolisme kan er ook al voor zorgen dat je een laag vetgehalte hebt zonder veel spieren te hebben.

Weinig eten is een redelijkere aanname dan een goed metabolisme, zoveel scheelt dat niet tussen mensen (in tegenstelling tot wat de fatty's beweren)

Maar hij beweert dat ie 4 kilo is aangekomen, ik ga ervan uit dat dit niet met fietsen is gebeurd. Gewoon gebulkt wss? Maar hoe kan je dan in vetpercentage dalen, en dat met 4 procent?

Terug
Naar boven