AndroidHealthClinic

Nieuw @ BB! (18j)

glt91

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
16%
Yeep allemaal,

ik ben 18 jaar en vind dat het eens tijd wordt dat ik aan mijn lichaam werk!
ben 1.77 meter en weeg 74 kilo,
vetpercentage weet ik niet alhoewel mijn weegschaal zegt dat het 27% is? :D maar ik denk wel dat dit verkeerd is...
momenteel ga ik 1x per week een halfuurtje zwemmen (woensdag)
en ik heb me net ingeschreven in de sportschool waar ik sinds verleden week 3x per week naartoe ga (maandag, donderdag, zaterdag)
maar als het beter is kan ik het zwemmen laten vallen en ook de woensdag gaan trainen?

mijn doel is veel gespierder & breder te worden
dit is hoe ik er in 2008 uitzag (heb geen recentere fotos maar ben waarschijnlijk niet echt veranderd sindsdien)
FOTOS:
28i15kg.jpg

http://i48.tinypic.com/28i15kg.jpg
akyasn.jpg

http://i47.tinypic.com/akyasn.jpg
2ypkb4o.jpg

http://i50.tinypic.com/2ypkb4o.jpg
2qdan14.jpg

http://i48.tinypic.com/2qdan14.jpg

zoals je kan zien heb ik een vetlaag op mijn buik waardoor mijn buikspieren niet zichtbaar zijn, maar ik heb ze wel zitten! en ook is mijn linkerborst veel groter dan men rechtse :S

nu heb ik een trainingsschema gekregen in de sportschool:
(deze zal ik morgen posten want het schema ligt in de sportschool)
wat me opvalt is dat ik 3x in de week ga trainen en telkens alle spieren doe, terwijl ik hier nu net lees dat dit zeker niet mag, (maximaal elke spiergroep 1x / week was het cker?)

maar een voedingsschema heb ik jammer genoeg nog niet... daarom dat ik hier raad kom vragen want ik las ook dat ik zeker eerst moet bulken(??) en zal moeten trainen want anders zal er geen vordering komen...

wel kan ik jullie mededelen hoe mn gemiddelde dag eruitziet qua voeding:
7u30: 1,5 kom ontbijtgranen (cornflakes)
10u00: 1 a 2 koeken (vb cha cha :))
12u30: een broodje met beleg of 2 croque monsieus
16u30: nog een paar koeken :D
19u: warm eten (elke dag een stuk vlees)
20u-...: chips (niet elke dag he)

ik eet vrijwel elke dag een stuk fruit

hopelijk kunnen jullie me hier helpen en kan ik binnen een jaar en verder mooie vorderingfotos plaatsen !

Laatst bewerkt:
Je voeding is k*t.

Ga es stickies lezen.

• Topic Starter Topic Starter
Je voeding is k*t.

Ga es stickies lezen.

maar een voedingsschema heb ik jammer genoeg nog niet... daarom dat ik hier raad kom vragen want ik las ook dat ik zeker eerst moet bulken(??) en zal moeten trainen want anders zal er geen vordering komen...

en ik word niet zo veel wijzer van stickies hoor want er staat heel tijd dingen als , je moet 10% van je verbruik van calorieen innemen en zoveel % van je gewicht enzovoort enzovoort en ik ben een newbie dus ik snap al die dingen niet echt snapje..

Gewoon keiveel vreten !!!

Doe maar man!
En dan nog ff een blokje rond lopen en voor je gaat slapen een bakje kwark erin :)

Elke maaltijd meer in balans brengen qua macro's.

Verder moet je uitmaken hoeveel spiermassa je erbij wil... waarschijnlijk moet je dan nu nog helemaal niet denken aan cutten, hoewel de zomer natuurlijk straks wel voor de deur staat en ik veronderstel dat je dat belangrijk vindt.

Stickies zijn niet moeilijk om te begrijpen hoor, je moet het niet rap rap doorlezen maar je tijd nemen, en dan kan je een voedingsschemaop punt zetten. als je er nieuw met bent ben je nog wel een paar uur bezig

ik heb dezelfde zwembroek

+kudos!!!!

er is zoveel over bb te vertellen, niemand gaat hier een training schema + een uitgebreid eetschema posten omdat jij dat vraagt.. ga is flink zoeken op deze site er is zoveel informatie te vinden.
succes!

Je moet niet perse elke training een of 2 spiergroepen doen. Je kan ook fullbodies doen maar die moeten dan deftig zijn. (wat meestal niet zo is in de sportschool).

Conclusie: start met Rippetoe Starting Strenght en eet veel meer. Niet alleen chips dan maar vooral eiwitten: vless, eieren, vis, kip, noten, ..

Lipton jij bent echt goed bezig! Heb zelf ook een keer een dergelijke post gemaakt, naja daarna had ik wel iets van... Oke wtf, de hele lijst met stickies kan dr eigenlijk op :rolleyes:

Tip: Lezen :-) Fullbody kan prima 3x in de week. 3x in de week een splitschema is misschien wat aan de lage kant, op 3x in de week fullbody kan je prima gainen. En focus je op compounds (dwz, oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen/gewrichten gebruikt zoals benchpress deadlift en squat) en minder op isolatieoefeningen. En ja uh... Vreten. Eiwitten zijn de bouwstoffen voor je felbegeerde spieren, in die bak chips voor het slapen gaan zitten meer bouwstoffen voor een bierbuik :)

RIPPETOE DAN MAAR?????????????????????????????????????????

Trouwens die ketting echt kan niet

Trouwens, je maakt me wel erg nieuwsgierig naar wat voor telefoon je hebt!

cha cha, chips, koeken? :roflol:

nee, effe serieus, je krijgt bijna geen eiwiiten binnen. Dat zijn juist de bouwstoffen voor spieren. Zoals al gezegd is, lees de stickies en become big:D

Terug
Naar boven