AndroidHealthClinic

Nieuw, dus even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Google eens vis-collageen ik gebruik het zelf super product.

welkom en succes ;)
 
Verder respect voor je avatar met bierpul! :cool:

Een foto in de trend van vele anderen (armen, rug,...) zou op dit moment nogal belachelijk zijn :laugh:
De viscollageen ziet er interessant uit tbh, zolang het niet écht naar vis smaakt.
Daar heb ik nogal traumatische ervaringen mee :thumbd:
 
Vanavond de eerste schouder - triceps training (en 42min cardio).
De triceps oefeningen vind ik toch een uitdaging...
Toch nog maar even wat research omtrent uitvoering doen :)

Morgen opnieuw core trainen en de benen doen afzien!
 
Hoe gaat het hier? Lang geleden dat je gepost hebt, maar je bent wel actief! ;)
 
Meh, mijn borstspier (of welke spier het dan ook is) doet weer pijn omdat ik het niet kon laten om te gaan zwemmen :eyes:
Krachttraining zit er dus nog een tijdje niet in (ik wil liefst een week volledige pijn vrij zijn voor ik er weer aan begin).
Vanavond dan maar een uurtje cardio gaan doen, en morgen de spinning ook vervangen door gewone cardio voor de zekerheid...
Misschien dat ik morgen wel benen train, dat moet volgens mij geen kwaad kunnen als ik het bij toestellen hou en niet overdrijf met het gewicht :)

Voor de rest alles dik in orde :D
Ik kijk uit naar de kippengehaktballetjes deze middag drool:
 
Euh... nee :bang:
Ik vrees dat ik depressief zal worden om mezelf tussen al die fitte, afgetrainde dames te zien :lol:

Nooit jezelf met anderen vergelijken. Je bent hier om jezelf te verbeteren.
Gewoon doen als extra motivatie om meer progressie te boeken.
 
Das waar Valandinz, maar toch...
Ik zou me er niet comfortabel bij voelen, dus het blijft nee ;)
Bovendien zou de progressie niet spectaculair zijn, aangezien ik me nu nog even kalm moet huiden.
Mijn hartje deed daarnet toch pijn dat ik de halters niet mocht oppakken :(
Dan maar uurtje cardio gedaan (15' fietsen, 15' ligfiets, 15' crosstrainer, 15' stepper) goed voor 500 kcal :loopband:
Nu afwachten of de laatste twee een negatieve invloed zullen hebben op de blessure...
 
Euh... nee :bang:
Ik vrees dat ik depressief zal worden om mezelf tussen al die fitte, afgetrainde dames te zien :lol:

Jammer, ik snap dat het een grote stap is.

Ik heb zojuist mijn beginfoto's in mijn log gezet, daar kun je zien dat ik alles behalve afgetraind ben hoor ;)
Uiteindelijk gaat het om de verbetering die je neerzet.

Beterschap met je blessure, ik hoop dat je gauw weer aan de slag kan!
 
Bedankt HillR! Deze ochtend voelde het alweer beter dan gisteren, dus zolang er vooruitgang is ben ik blij :)
Misschien moet ik om te beginnen hier ergens een log gaan bijhouden?
Ik kan best nog een hoop tips and tricks gebruiken, maar wil niet overal nieuwe topics gaan openen...

En wie weet zie ik het volgend jaar dan wel zitten om mee te doen met de contest (als het opnieuw doorgaat) :D
 
Bedankt HillR! Deze ochtend voelde het alweer beter dan gisteren, dus zolang er vooruitgang is ben ik blij :)
Misschien moet ik om te beginnen hier ergens een log gaan bijhouden?
Ik kan best nog een hoop tips and tricks gebruiken, maar wil niet overal nieuwe topics gaan openen...

En wie weet zie ik het volgend jaar dan wel zitten om mee te doen met de contest (als het opnieuw doorgaat) :D

Leuk meis!

Je kunt inderdaad een log openen: Training Dagboeken

Is leuk en daar kun je dan mooi alle tips en trics vragen en antwoorden krijgen!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Logjes zijn een goede stok achter de deur :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Misschien maar wachten met de log tot ik weer volledig kan trainen.
Is zo triestig om nu een log te starten en amper te sporten :eyes:

Vanavond 1h4min cardio, goed voor 510kcal:
12' ligfiets
12' fiets
12' crosstrainer
12' stepper
16' loopband (3' 8.2km/h, 1' 5.7km/h)

Best wel last bij de stepper en de loopband, geen idee of het mijn herstel zal vertragen of de dingen erger zal maken.
Oorzaak is niet ver te zoeken: mijn voorgevel beweegt teveel:duh:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat extra spiermassa ook je metabolisme verhoogd ?

Dat gezegd hebbende las ik net over je borstspier.

Succes !
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Jup, en ik moet zeggen dat ik dat wel merk :)
Maar nu even rustig aan dus...
Normaal ga ik op zaterdagochtend 3uur naar de gym, misschien morgen maar eens vervangen door een wandeling...
Ik vrees dat ik me toch even écht kalm ga moeten houden, maar het lukt me niet :headbang:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat extra spiermassa ook je metabolisme verhoogd ?

Wetenschappelijk gezien is er inderdaad een significant verschil, praktisch gezien is het verschil met vetmassa helaas verwaarloosbaar.

Een zwaarder iemand verbruikt (voornamelijk) meer energie omdat het meer energie kost om dit gewicht te verplaatsen. Daarnaast ontstaat in de metingen die deze minimale verschillen laat zien ook meetfouten doordat bijvoorbeeld een zwaarder iemand met meer spiermassa overdag meer beweegt dan iemand met voornamelijk vetmassa (actiever persoon, kost minder moeite te bewegen, etc). Het tegenovergestelde wat je ziet gebeuren bij mensen in een cut, die onbewust minder gaan bewegen (los van de organen die minder bewegen door energie te kort, etc).

Nog een vraag in verband met opwarming:
aan de ene kant wordt mij aangeraden om mijn cardio-oefeningen allemaal na de krachttraining te doen, anderen zeggen dan weer dat het beter is om een oefening (10-12 minuten) voor de krachttraining te nemen om de spieren op te warmen.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen hiermee?

Voor beiden valt wat te zeggen, ligt aan je prioriteiten. Als je traint om je lichaamscompositie te verbeteren zou het verstandig zijn dit niet vooraf aan je krachttraining te doen, simpelweg omdat je dan minder energie hebt voor je krachtraining en deze minder zal opleveren qua totale volume dat je die dag kunt verplaatsen.

Opwarmen is natuurlijk geen cardio. Opwarmen is wel verstandig en wil je zo kort mogelijk houden om je energie en motivatie te gebruiken voor de activiteiten die het meeste opleveren (dat is vrijwel nooit de warming up zelf).
Opwarmen voorafgaand aan de krachttraining kan zo eenvoudig zijn als: 10 arm rotaties (beiden richtingen), 10 benen naar voren en achteren slingeren, 10 benen naar links, rechts gooien, 10 walking lunges met torso rotatie.
Uiteraard moet je bij krachttraining ook iedere spiergroep opwarmen voordat je eraan begint, maar dit is bekend neem ik aan.

p.s. je geeft aan makkelijk pees blessures op te lopen, hebben je daarin rekening gehouden in je trainschema totdat dit (mogelijk) wat aangesterkt is? door hogere repranges, oefening selectie e.d. op je sportschool?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Wetenschappelijk gezien is er inderdaad een significant verschil, praktisch gezien is het verschil met vetmassa helaas verwaarloosbaar.

Een zwaarder iemand verbruikt (voornamelijk) meer energie omdat het meer energie kost om dit gewicht te verplaatsen. Daarnaast ontstaat in de metingen die deze minimale verschillen laat zien ook meetfouten doordat bijvoorbeeld een zwaarder iemand met meer spiermassa overdag meer beweegt dan iemand met voornamelijk vetmassa (actiever persoon, kost minder moeite te bewegen, etc). Het tegenovergestelde wat je ziet gebeuren bij mensen in een cut, die onbewust minder gaan bewegen (los van de organen die minder bewegen door energie te kort, etc).

Aaah ik meen juist in de praktijk te ervaren dat ik veel makkelijker laag in Vp% blijf nu ik wat spiermassa heb als toen ik meer vet en minder "gespierd" was.

Verder meen ik wel vaker gelezen te hebben dat het in stand houden van spiermassa meer energie kost als vet.
Dit bedoel je dan met het wetenschappelijke gedeelte ?
 
Back
Naar boven