Fitness Seller

Nieuw, dus even voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aaah ik meen juist in de praktijk te ervaren dat ik veel makkelijker laag in Vp% blijf nu ik wat spiermassa heb als toen ik meer vet en minder "gespierd" was.

Verder meen ik wel vaker gelezen te hebben dat het in stand houden van spiermassa meer energie kost als vet.
Dit bedoel je dan met het wetenschappelijke gedeelte ?

Mobiel momenteel, dus een kort antwoord.

Je eerste opmerking zou door heel veel factoren kunnen komen, dus geloof je graag. De hormoonhuishouding wordt positief beïnvloed door een lager vetpercentage, veel mensen bewegen onbewust meer als ze slanker zijn, etc.

Spiermassa is ongenuanceerd een van de factoren waarmee je lijf reageert op veranderende omstandigheden. Merkt je lijf dat hij het niet nodig heeft of slecht kan onderhouden dan bouwt hij het af en optimaliseert je daarmee voor de huidige situatie. Uiteraard is de gehele uitleg iets complexer, helemaal voor nonnats.Dus ja spiermassa in tact houden kost meer energie en veranderd je voeding behoefte enigzins.
 
Mobiel momenteel, dus een kort antwoord.

Je eerste opmerking zou door heel veel factoren kunnen komen, dus geloof je graag. De hormoonhuishouding wordt positief beïnvloed door een lager vetpercentage, veel mensen bewegen onbewust meer als ze slanker zijn, etc.

Spiermassa is ongenuanceerd een van de factoren waarmee je lijf reageert op veranderende omstandigheden. Merkt je lijf dat hij het niet nodig heeft of slecht kan onderhouden dan bouwt hij het af en optimaliseert je daarmee voor de huidige situatie. Uiteraard is de gehele uitleg iets complexer, helemaal voor nonnats.Dus ja spiermassa in tact houden kost meer energie en veranderd je voeding behoefte enigzins.

Hmmmh mooi omschreven, op zich logisch.

Tot nu toe nam ik het altijd maar klakkeloos aan, nu is het onderbouwd.
Op zich in voor de wat complexere uitleg, maar goed voel je vrij natuurlijk.

Thanx !
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hmmmh mooi omschreven, op zich logisch.

Tot nu toe nam ik het altijd maar klakkeloos aan, nu is het onderbouwd.
Op zich in voor de wat complexere uitleg, maar goed voel je vrij natuurlijk.

Thanx !
Ik zal iets opzoeken in een boek als ik thuis ben, is handig om goed in te zitten voor onze sport.
 
Hmmmh mooi omschreven, op zich logisch.

Tot nu toe nam ik het altijd maar klakkeloos aan, nu is het onderbouwd.
Op zich in voor de wat complexere uitleg, maar goed voel je vrij natuurlijk.

Thanx !

Even gekeken naar wat E-books, maar dergelijke informatie staat erg gefragmenteerd opgenomen in vrijwel ieder boek dat ik heb, kan hieruit niet zonder een grote tijdinvestering uit citeren. Ben ook lid van mass, misschien is de gratis proefeditie leuk om eens te lezen: MASS Research Review: Train Smarter With Science

Qua energie verbruik van spieren versus vetmassa valt trouwens niet veel te verdienen om progressie te maken. komt neer op wat ik al vertelde en het feit dat iemand die verder van zijn potentie af zit sneller groeit en zelf daardoor meer energie verbruikt in omzetten dan iemand die veel meer gespierd is en minder groeit.

Als je jezelf echt wil verdiepen in deze sport, zou ik beginnen met spier herstel, impact van de opbouwende vermoeidheid, etc. Daar valt samen met slaap, voeding en programmering het meeste te verdienen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Okay duidelijk, thanx voor de moeite man :thumbs:
 
Back
Naar boven