- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m65
Hallo iedereen,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meid van 28 jaar, weeg 91 kilo en ben 1,65 lang. Dat is veels te veel. En nu ben ik het zat
. Was een paar jaar geleden heel veel afgevallen door veel te sporten voornamelijk hardlopen en bijna niets eten (zo fout). Maar ja dan begin je weer een beetje bij beetje te eten en voordat je het weet zitten de kilo’s er weer aan. PFF, maar goed nu wil ik het op een juiste en bewuste manier doen. Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn abo bij de sportschool beëindigd, omdat ik door mijn studie en werk geen tijd meer voor had. Misschien ga ik wel in de toekomst inschrijven bij een sportschool, maar wil tot die tijd lekker thuis sporten.
Ik ben al begonnen met sporten heb thuis namelijk een loopband, waar ik HIIT trainingen doe van ong. een uur. Ik ga binnenkort dumbbells en een gymbal kopen, zodat ik thuis krachttrainingen kan doen.
Ik probeer nu bewuster te eten, maar door het lezen van jullie berichten ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk slecht eet. Ik heb geprobeerd een schema te maken denk wel dat ik meer moet eten.
Hieronder mijn voeding schema:
Ik heb mijn energiebehoefte berekend en ik kom uit op 1679 kcal, als ik dit door 3 deel ( 1679 delen door 3 maaltijden per dag)= 560kcal. Als ik goed begrijp moet je als je wilt afvallen 20% onder je onderhoud zitten toch? Dan betekent het voor mij 448kcal per maaltijd.
06.00 uur: havermout/brinta met mager melk + koffie
Ik zou hier dan ook iets moeten eten. Ik weet alleen niet wat..
08.00 uur: 2 boterhammen met kipfilet + koffie en dan ook nog iets erbij??
10:00 uur: kwark met havermout??
12.00/12.30 uur 2 boterhammen met kipfilet
15: 00 uur: fruit (appel, sinaasappel of ananas)
18.00 uur: kipfilet/ pangasiusfilet met broccoli en zilvervliesrijst
20.00 uur: tonijn met 2 gekookte eieren.
22.00 uur: Kwark
Ik wil graag iets van whey proteïne erbij, maar welke zal ik nemen
Ik zou ook nog moeten berekenen hoeveel kh/eiwitten en vetten het bevat.
Graag jullie advies/reactie…
Dank jullie wel
Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meid van 28 jaar, weeg 91 kilo en ben 1,65 lang. Dat is veels te veel. En nu ben ik het zat
. Was een paar jaar geleden heel veel afgevallen door veel te sporten voornamelijk hardlopen en bijna niets eten (zo fout). Maar ja dan begin je weer een beetje bij beetje te eten en voordat je het weet zitten de kilo’s er weer aan. PFF, maar goed nu wil ik het op een juiste en bewuste manier doen. Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn abo bij de sportschool beëindigd, omdat ik door mijn studie en werk geen tijd meer voor had. Misschien ga ik wel in de toekomst inschrijven bij een sportschool, maar wil tot die tijd lekker thuis sporten. Ik ben al begonnen met sporten heb thuis namelijk een loopband, waar ik HIIT trainingen doe van ong. een uur. Ik ga binnenkort dumbbells en een gymbal kopen, zodat ik thuis krachttrainingen kan doen.
Ik probeer nu bewuster te eten, maar door het lezen van jullie berichten ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk slecht eet. Ik heb geprobeerd een schema te maken denk wel dat ik meer moet eten.
Hieronder mijn voeding schema:
Ik heb mijn energiebehoefte berekend en ik kom uit op 1679 kcal, als ik dit door 3 deel ( 1679 delen door 3 maaltijden per dag)= 560kcal. Als ik goed begrijp moet je als je wilt afvallen 20% onder je onderhoud zitten toch? Dan betekent het voor mij 448kcal per maaltijd.
06.00 uur: havermout/brinta met mager melk + koffie
Ik zou hier dan ook iets moeten eten. Ik weet alleen niet wat..
08.00 uur: 2 boterhammen met kipfilet + koffie en dan ook nog iets erbij??
10:00 uur: kwark met havermout??
12.00/12.30 uur 2 boterhammen met kipfilet
15: 00 uur: fruit (appel, sinaasappel of ananas)
18.00 uur: kipfilet/ pangasiusfilet met broccoli en zilvervliesrijst
20.00 uur: tonijn met 2 gekookte eieren.
22.00 uur: Kwark
Ik wil graag iets van whey proteïne erbij, maar welke zal ik nemen
Ik zou ook nog moeten berekenen hoeveel kh/eiwitten en vetten het bevat. Graag jullie advies/reactie…
Dank jullie wel