Fitness Seller

Nieuw hier en wil graag feedback

Gast 106288

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m65
Hallo iedereen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meid van 28 jaar, weeg 91 kilo en ben 1,65 lang. Dat is veels te veel. En nu ben ik het zat :( . Was een paar jaar geleden heel veel afgevallen door veel te sporten voornamelijk hardlopen en bijna niets eten (zo fout). Maar ja dan begin je weer een beetje bij beetje te eten en voordat je het weet zitten de kilo’s er weer aan. PFF, maar goed nu wil ik het op een juiste en bewuste manier doen. Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn abo bij de sportschool beëindigd, omdat ik door mijn studie en werk geen tijd meer voor had. Misschien ga ik wel in de toekomst inschrijven bij een sportschool, maar wil tot die tijd lekker thuis sporten.

Ik ben al begonnen met sporten heb thuis namelijk een loopband, waar ik HIIT trainingen doe van ong. een uur. Ik ga binnenkort dumbbells en een gymbal kopen, zodat ik thuis krachttrainingen kan doen.

Ik probeer nu bewuster te eten, maar door het lezen van jullie berichten ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk slecht eet. Ik heb geprobeerd een schema te maken denk wel dat ik meer moet eten.

Hieronder mijn voeding schema:

Ik heb mijn energiebehoefte berekend en ik kom uit op 1679 kcal, als ik dit door 3 deel ( 1679 delen door 3 maaltijden per dag)= 560kcal. Als ik goed begrijp moet je als je wilt afvallen 20% onder je onderhoud zitten toch? Dan betekent het voor mij 448kcal per maaltijd.

06.00 uur: havermout/brinta met mager melk + koffie
Ik zou hier dan ook iets moeten eten. Ik weet alleen niet wat..

08.00 uur: 2 boterhammen met kipfilet + koffie en dan ook nog iets erbij??

10:00 uur: kwark met havermout??

12.00/12.30 uur 2 boterhammen met kipfilet

15: 00 uur: fruit (appel, sinaasappel of ananas)

18.00 uur: kipfilet/ pangasiusfilet met broccoli en zilvervliesrijst

20.00 uur: tonijn met 2 gekookte eieren.

22.00 uur: Kwark

Ik wil graag iets van whey proteïne erbij, maar welke zal ik nemen??? Ik zou ook nog moeten berekenen hoeveel kh/eiwitten en vetten het bevat.

Graag jullie advies/reactie…

Dank jullie wel

06:00 Banaan erbij eventueel? Daar zou je ook je whey kunnen nemen.
Ook moet je meer vetten eten op een dag. Zo'n 15 - 20 procent van je calorieën moet uit vetten komen.

Hiermee kun je de voedingswaardes uitrekenen:
[Link niet meer beschikbaar]

Hallo iedereen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meid van 28 jaar, weeg 91 kilo en ben 1,65 lang. Dat is veels te veel. En nu ben ik het zat :( . Was een paar jaar geleden heel veel afgevallen door veel te sporten voornamelijk hardlopen en bijna niets eten (zo fout). Maar ja dan begin je weer een beetje bij beetje te eten en voordat je het weet zitten de kilo’s er weer aan. PFF, maar goed nu wil ik het op een juiste en bewuste manier doen. Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn abo bij de sportschool beëindigd, omdat ik door mijn studie en werk geen tijd meer voor had. Misschien ga ik wel in de toekomst inschrijven bij een sportschool, maar wil tot die tijd lekker thuis sporten.

Ik ben al begonnen met sporten heb thuis namelijk een loopband, waar ik HIIT trainingen doe van ong. een uur. Ik ga binnenkort dumbbells en een gymbal kopen, zodat ik thuis krachttrainingen kan doen.

Ik probeer nu bewuster te eten, maar door het lezen van jullie berichten ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk slecht eet. Ik heb geprobeerd een schema te maken denk wel dat ik meer moet eten.

Ik heb mijn energiebehoefte berekend en ik kom uit op 1679 kcal, als ik dit door 3 deel ( 1679 delen door 3 maaltijden per dag)= 560kcal. Als ik goed begrijp moet je als je wilt afvallen 20% onder je onderhoud zitten toch? Dan betekent het voor mij 448kcal per maaltijd.

06.00 uur: 50gr brinta met mager melk + whey proteïne

08.00 uur: 2 gekookte eieren + 200gr magere kwark

10:00 uur: kwark met shep whey proteïne

12.00/12.30 uur 50gr zilvervliesrijst/volkoren past met kipfilet en groente

15: 00 uur: 200gr kwark + klein handje gemengde ongezouten noten

Ik wil graag iets van whey proteïne erbij, maar welke zal ik nemen??? Ik zou ook nog moeten berekenen hoeveel kh/eiwitten en vetten het bevat.
whey van b&f: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-langzaam/body-fit-sportsnutrition/protein-perfection-mix

Dank jullie wel

..zo kun je het doen, misschien dat je wat minder maaltijden kan eten.. heb niet ff uitgerekend hoeveel kcal het zijn...

heb je hier al gekeken voor je schema?: http://www.1percentedge.com/ifcalc/

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 19:31 ----------

06:00 Banaan erbij eventueel? Daar zou je ook je whey kunnen nemen.
Ook moet je meer vetten eten op een dag. Zo'n 15 - 20 procent van je calorieën moet uit vetten komen.

Hiermee kun je de voedingswaardes uitrekenen:
[Link niet meer beschikbaar]

inderdaad, vetten zijn ook belangrijk.. de tonijn lekker uit olijf olie halen enzo en die gemengde noten zitten ook goede vetten in

Hallo iedereen,

06.00 uur: havermout/brinta met mager melk + koffie
Ik zou hier dan ook iets moeten eten. Ik weet alleen niet wat..

08.00 uur: 2 boterhammen met kipfilet + koffie en dan ook nog iets erbij??

10:00 uur: kwark met havermout??

12.00/12.30 uur 2 boterhammen met kipfilet

15: 00 uur: fruit (appel, sinaasappel of ananas)

Dank jullie wel

Dit is volgens mij niet echt goed. Een echt goede HIIT training hou je ook echt geen uur vol. 20 minuten een goede HIIT training is meer dan genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
..zo kun je het doen, misschien dat je wat minder maaltijden kan eten.. heb niet ff uitgerekend hoeveel kcal het zijn...

Nee heb ik nog niet gedaan, maar bedankt voor de tip..
---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 19:31 ----------

inderdaad, vetten zijn ook belangrijk.. de tonijn lekker uit olijf olie halen enzo en die gemengde noten zitten ook goede vetten in

Ik dacht eerder aan tonijn in water en dan een klein beetje olijfolie bij doen. Tonijn in olie kan toch niet goed zijn.. bedankt voor je reactie..

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 20:13 ----------

Dit is volgens mij niet echt goed. Een echt goede HIIT training hou je ook echt geen uur vol. 20 minuten een goede HIIT training is meer dan genoeg.

hahah nee, het is 2x 30 min op de loopband. Steeds 2 min op een hoog snelheid rennen..

HIIT= Muscle loss

heb 3 maanden HIIT gedaan veel spier verloren tijdens het cutten:(

• Topic Starter Topic Starter

Nee heb ik niet gedaan zal even naar kijken. Welke whey is goed te drinken...:D

HIIT= Muscle loss

heb 3 maanden HIIT gedaan veel spier verloren tijdens het cutten:(

Oke, maar ik heb wel het gevoel dat ik goed bezig ben, je zweet je kapot... als je daarbij krachttraining doet dan moet het toch wel goed komen????

weeg 91 kilo
...
waar ik HIIT trainingen doe van ong. een uur.
...
Ik heb mijn energiebehoefte berekend en ik kom uit op 1679 kcal

Hier klopt echt niks van. Je onderhoud is echt geen 1679 kcal als je 91 kilo weegt en HIIT doet. Zorg eens dat je dat goed berekent want waarschijnlijk ga je nu richting crashdieet.

Ik dacht eerder aan tonijn in water en dan een klein beetje olijfolie bij doen. Tonijn in olie kan toch niet goed zijn.. bedankt voor je reactie..

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 20:13 ----------

hahah nee, het is 2x 30 min op de loopband. Steeds 2 min op een hoog snelheid rennen..

De olijfolie is onverzadigd, niks mis mee. Wel ff laten uitlekken natuurlijk.
Het is namelijk niet zo dat je van goede vet direct zelf vetter wordt, vet uit voeding is gewoon brandstof, heb je dit niet nodig.. dan moet je lichaam dit alsnog eerst omzetten naar lichaams eigen vetten, net als koolhydraten

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 00:12 ----------

Nee heb ik niet gedaan zal even naar kijken. Welke whey is goed te drinken...:D

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 20:19 ----------

Oke, maar ik heb wel het gevoel dat ik goed bezig ben, je zweet je kapot... als je daarbij krachttraining doet dan moet het toch wel goed komen????

Chocolade smaak of banaan zijn imo de betere

Feedback is al bezet, tenzij je het tegen marcel op wilt nemen..

Hmm ik zou niet kijken hoeveel kcal je per maaltijd wil, maar over de hele dag..
Dus 20% eraf van je dagelijkse behoefte, dan een schema maken (zonder nog te kijken naar kcal) en dan gaan kijken of er nog wat af, of bij moet.
(meestal moet er wat bij..) je kunt bvb niet elke maaltijd met elkaar vergelijken.. Als je 's avonds bijv kwark eet voordat je gaat slapen hoeft dat zeker geen 400+ kcals te zijn, mocht je te weinig kcals over de hele dag hebben kun je bij die kwark altijd nog wat noten toevoegen ;)

Terug
Naar boven