AndroidHealthClinic

Nieuw hier / progressie

rob23

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
83kg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar volg al best wel lang het forum. ik ga sinds mijn 18e naar fitness, maar wel vrij onregelmatig, soms een half jaar niet, dan weer 3 maanden, eigenlijk nooit echt doorgezet. nu ben ik 23

In de loop van de jaren gemerkt dat de bouw wel wat breder was geworden, maar aangezien ik nooit op voeding en cardio heb gelet, gaf het ook niet echt voldoening.

in 2007 gestopt met fitness en gaan studeren, en eigenlijk erg dik geworden. toppunt van gewicht was in januari van dit jaar, woog 96 kilo,conditie nul, en veel vet op plekken waar je het nou net niet wil hebben. In januari toch geprobeerd om het roer om te gooien, ik wilde meer cardio en meer krachttraining naast de studie, dit aangezien ik met de maand zwaarder werd.

Ik merkte na 1.5 maand geen progressie van de cardio (hoogstens 1 kilo eraf) en ben daar toen mee gestopt, wat ik deed was veel lopen, heel af en toe hardlopen, maar dat vond ik vreselijk, verzuring, overal pijn... drama

In mei dit jaar zat ik weer tegen de 96 kilo, en met een nieuw schooljaar voor de boeg in juni nog een poging gedaan, en dit keer meer succes.

Doelstellingen voor december 2009 was in gewicht naar beneden en meer massa opbouwen. Met name het vele vet wat overal hing was de eerste prioritijd, dus heb ik mezelf voorgenomen te gaan hardlopen/ joggen tot ik 6/7 kilometer kon hardlopen per dag ( en ja dat was kort samengevat 'k*t'). Dit heeft echter wel 3 maanden geduurd tot ik dit niveau haalde. Daarnaast opnieuw naar fitness gegaan, 3x in de week, en op een heel streng dieet. Wat ik op een dag eet is in de ochtend een pak drinkontbijt, in de middag 2x bruine boterham ( met ei) rond 4 uur nog een broodje, dan avondeten ( minimaal) en rond 9 uur nog 2x bruine boterham. Drink geen bier, geen snoep/koek, helemaal niets. alleen op zondagavond uitzondering, dan eet ik veel patat/en andere vette dingen.

Na een maand hardlopen, ik deed dat combineren met lopen en joggen viel ik nouwelijks af, ook met mijn strenge dieet ging het niet naar beneden, maar de tweede maand ging stukke beter, op slot vlogen de killo's eraf, en zit nu op 83 kilo, en dat zal nog wel verder zakken.

Ik weet dat ik er nog lang niet ben, ik heb nog behoorlijk veel buikvet, en dat moet er ook nog af. Momenteel probeer ik me boven armen nog meer massa te geven, buikspieren mogen beter uitkomen, en bredere schouders is ook geen overbodige luxe. mensen met tips over voeding of opmerkingen, ik hoor ze graag, daarom ben ik hier:rolleyes:

Dit was zo ongeveer mijn eerste update, excuus als het teveel leesvoer is, maar ik lees graag ook de voorgeschiedenis van iemand anders, anders is het ook zo leeg/nietszeggend. Foto's zijn niet van de beste kwalitijd, maar doe altijd 1x in de week foto maken van de vordering, en dat is via de webcam, zodoende. Ik vond het wel grappig om ook nog een 'before' foto te plaatsen, dat was begin dit jaar ( januari) ze zijn behoorlijk vaag, maar ik was toen echt niet bezig met plaatjes van lichaam maken :D

foto1.jpg

foto2.jpg

prog okt.jpg

dat is goed afgevallen, ook goeie basis voor spierontwikkeling
nu tijd om te bulken als een beest ? :p

• Topic Starter Topic Starter
Dat is wel de bedoeling, alleen ben ik wel wat huiverig voor een terugvallend patroon qua dik worden, heeft me heel wat kilometers gekost om dat overtollige vet weg te werken en ik weet dat het er ook zo weer op zit.

Toch wil ik wel meer gaan eten in de avond ( warme maaltijd) en wellicht meer eiwitten na het sporten. Iemand trouwens ervaring of die pakken drinkontbijt goed zijn, of juist slecht. Ik ben namelijk vrij onwetend qua voeding, maar het is nou ook niet echt tegengevallen

goeie basis, nu lekker doorknallen

Idd prima basis, moet wat moois van te maken zijn.
Hoe staan je benen ervoor trouwens?

Hier twee foto's van de benen. Doe naast het hardlopen geen oefeningen bij fitness qua benen ontwikkeling, daar puur de spieren opbouwen van het boven lichaam.

benen prog.jpg

Hier een update na 5 maanden trainen.

In de afgelopen 5 maanden trainde ik 4x in de week puur en alleen kracht training, tijdens de rustdagen doe ik hardlopen, ongeveer 10 km per keer. Mijn doel is om mijn gewicht nog iets omhoog te krijgen, weeg nu 78 en ik ben 1.93 cm lang. Wil naar de 85 kilo.

Voeding is aangepast een aantal weken geleden, zo dronk ik eerst 2 pakken goede morgen op een dag plus avond maaltijd en rond 9 uur in de avond nog wat brood, dit was dus streng dieet om af te vallen, maar aangezien dit wel heel goed werkte en ik dus vorige maand 74 kilo woog ( kwam van 96 kilo) vond ik het wel genoeg, en eet me nu tonnetje rond, maar dan wel in de goede zin.

In de ochtend muesli met yoghurt plus 2 glazen melk
rond 11 uur 4x bruin brood met kip/kalkoen plus glas melk
2 uur in de middag wederom museli plus soms een ei/melk
avondeten
rond 9 uur nog 5x bruin brood plus beleg/melk

Met dit eetprogramma ben ik in een korte tijd 2 kilo aangekomen, en daarbij doe ik nog steeds heel veel hardlopen.

prog mrt.jpg

Ok, nu dan wat massa erop plakken, vooral je rug goed aanpakken want die staat er niet zo goed bij vind ik. En als je de afgelopen tijd 4x p/w hebt getraind snap ik niet dat je niet je benen ook aanpakt...

dat wordt vast wat moois, geen twijfel mogelijk!

good luck!

Hoi Rob,

Je aanvankelijke vet zat er vast niet vanwege goede voeding. Je kunt dus gerust wat meer gaan eten, zolang het maar goed spul is.

Bovendien, je merkt vanzelf wel op tijd hoe je lichaam op dat extra eten reageert. Zie je je vet weer toenemen schroef je alles weer naar omlaag.

Ziet er overigens gewoon heel goed uit hoor, in ieder geval een lichaam dat de vrouwen kunnen waarderen. Het advies hier is vaak doorbulken tot je Coleman bent.

Tja, net waar je zelf de lat of ambities legt.

edit: Oh wacht, mijn opmerking over meer eten is achterhaald. Zal voortaan netjes de hele topic doorlezen ;)

Toch wil ik wel meer gaan eten in de avond ( warme maaltijd) en wellicht meer eiwitten na het sporten. Iemand trouwens ervaring of die pakken drinkontbijt goed zijn, of juist slecht. Ik ben namelijk vrij onwetend qua voeding, maar het is nou ook niet echt tegengevallen

Zelf laatst toevallig naar gekeken omdat ik tussen 12:30 en avondeten geen vast voedsel mag nuttigen op mn werk. In drinkontbijt zitten erg veel koolhydraten en erg weinig eiwitten. Misschien een schep whey dr door als je in de bulk zit, maar ik ga voor een wheyshake.

Suc6 :thumbs:

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

hoi rob, het advies hier is vaak doorbulken tot je coleman bent.

Tja, net waar je zelf de lat of ambities legt.

+1 :d

Ben nu ongeveer 3/4 weken flink aan het eten, en merk dat het gewicht behoorlijk snel toeneemt, zo woog ik gisteren 78 kilo, en voordat ik voedingsschemahad aangepast zat het tegen de 75 aan.

Nu lijkt me deze verhoging deels vet en een beetje spieren ( aangezien spiermassa traag groeit), maar nu zit ik met de vraag, ik doe er ook behoorlijk veel bij hardlopen, zeg maar dag fitness en dag hardlopen (+/- 10 km) is het dan goed om dit te blijven volhouden of toch minder te eten, zit namelijk niet te wachten op nieuw vet, is er na hard werken eindelijk af:D of hoort dat nu eenmaal bij het bulken.

Ben nu ongeveer 3/4 weken flink aan het eten, en merk dat het gewicht behoorlijk snel toeneemt, zo woog ik gisteren 78 kilo, en voordat ik voedingsschemahad aangepast zat het tegen de 75 aan.

Nu lijkt me deze verhoging deels vet en een beetje spieren ( aangezien spiermassa traag groeit), maar nu zit ik met de vraag, ik doe er ook behoorlijk veel bij hardlopen, zeg maar dag fitness en dag hardlopen (+/- 10 km) is het dan goed om dit te blijven volhouden of toch minder te eten, zit namelijk niet te wachten op nieuw vet, is er na hard werken eindelijk af:D of hoort dat nu eenmaal bij het bulken.

Volgens mij heb je jezelf gewoon uitgehongerd met je dieet eerst. Wat je toen at was echt veel te weinig, vooral ook voor iemand die ruim 1,90m is en dan ook nog hardloopt. Daarom kom je imo nu zo snel aan.

mooi dat je zoveel afgevallen bent, veel succes

Terug
Naar boven