MuscleMeat

Nieuw idee om jullie kwark smakelijk en snel op te slurpen..

kwark met confituur mmmmmmmmmm

Wat is er mis met kwark gewoon naturel eten, zo vies is het toch niet? ???

hmm zout in me kwark moet ik eens proberen, heb helaas alleen maar zeezout.

De dikte van de kwark maakt juist dat het langzaam verteert en voor een langdurige opname van eiwit zorgt. Als je er een drank van maakt is het geen kwark meer en dus ook geen echte vaste maaltijd. Niet janken en gewoon eten, desnoods met wat fruit erbij.

Dit dacht ik ook. Kwark wordt dan veel sneller opgenomen. Wat is het nut van kwark dan nog?

@big-t soms zit er water in mijn halve bak kwark moet ik dat water dan wegspoelin ipv het te mengen?

De dikte van de kwark maakt juist dat het langzaam verteert en voor een langdurige opname van eiwit zorgt. Als je er een drank van maakt is het geen kwark meer en dus ook geen echte vaste maaltijd. Niet janken en gewoon eten, desnoods met wat fruit erbij.

+1

gewoon vreten

wat gemengde noten erdoorheen is ook prima binnen te houden

Wat is dat toch allemaal met kwark en het niet lekker vinden? Dit vond ik een van de makkelijkste dingen om aan te wennen toen ik begon met een fraai eetschema. Ideaal, lekker voor het slapen gaan zo'n bak leeg lepelen, heerlijk. Volle buik kun je rustig slapen.

Allemaal hardcore trainen, maar staan proesten bij een bakje kwark?
In een paar goeie lepels ben je door die hele bak heen.

Wat the hek is er toch allemaal met kwark. Ik zit elke avond lekker op de bank men bakje weg te werken, lekker toch?

agree, alleen soms is de kwark dikker als ander. Als het echt super dik is wil ik er nog welleens een scheutje water doorheen doen:)

@big-t soms zit er water in mijn halve bak kwark moet ik dat water dan wegspoelin ipv het te mengen?
Het water/vocht bevat meer whey en lactose in verhouding tot de rest. Kwark laten uitlekken zorgt er bijv. voor dat de smaak minder zuur wordt (verlies melkzuurbacteriën) en een hoger aandeel caseïne eiwit gaat bevatten met minder suikers. Afgieten/uitlekken zorgt dus wel voor een verlies van de nuttige whey. Doe dus wat je zelf belangrijk vindt.

Het water/vocht bevat meer whey en lactose in verhouding tot de rest. Kwark laten uitlekken zorgt er bijv. voor dat de smaak minder zuur wordt (verlies melkzuurbacteriën) en een hoger aandeel caseïne eiwit gaat bevatten met minder suikers. Afgieten/uitlekken zorgt dus wel voor een verlies van de nuttige whey. Doe dus wat je zelf belangrijk vindt.

Toevallig dat ik dit net lees. Heb echt net 5 minuten geleden kwark gegeten en het water wat erin zat weggegoten. Moet ik dus volgende keer niet doen :D

1. Kwark uit koelkast pakken.
2. Lepel pakken.
3. Bak kwark openmaken.
4. Roeren
5. Eten

?

Terug
Naar boven