AndroidHealthClinic

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

BD 20x20 20x40 20x60 10x80 3x100 1x100 op de wedstrijd. doordat ik gebomd was met buigen dit extra belast (lees extra rust).

Jammer dat je de dieptes verkeerd ingeschat hebt.
Maar zo te lezen heb je er een les uitgetrokken, en zit je er niet zo mee. ;)
Je hebt je vizier op de EK ingesteld!
Heb je nu maar 100kg bankdrukken gedaan?
Dat zinnetje daarna snap ik niet helemaal...
En die 292,5 deadlift zag je als een extra beurt?
Hopelijk valt alles op de EK op zijn plaats! :thumb:

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:12 ----------

Filmpje wordt nog verwerkt...

Heeft u vaker last de diepte aan te voelen?

Je zou dan de diepte kunnen opmeten, en een steun (blok hout) er onder kunnen leggen met trainen, zodra je het voelt weet je dat je omhoog kunt komen.

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

Druk zeker bij You tube wacht al half uur.;)

• Topic Starter Topic Starter
mooi, nog een kans op Sterkste Man wedstrijden in de toekomst?

Op dit moment (nog) niet. Ik train nu wel weer paar jongens die zich willen kwalificeren voor de finale dit jaar. En daarin zal Peter wel gaan helpen.

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Heeft u vaker last de diepte aan te voelen?
Je zou dan de diepte kunnen opmeten, en een steun (blok hout) er onder kunnen leggen met trainen, zodra je het voelt weet je dat je omhoog kunt

Sinds ik vorig jaar bezig ben om terug te komen, gaat het nog niet zoals ik wil. Oplossing is mijn voeten anders neerzetten. Zonder pak heb ik het probleem niet en dacht ik dus dat het aan mijn pak lag. In 2006 (filmpje staat op mijn YouTube kanaal) boog ik zoals daarvoor gewoon goed op diepte.

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Jammer dat je de dieptes verkeerd ingeschat hebt.
Maar zo te lezen heb je er een les uitgetrokken, en zit je er niet zo mee. ;)
Je hebt je vizier op de EK ingesteld!
Heb je nu maar 100kg bankdrukken gedaan?
Dat zinnetje daarna snap ik niet helemaal...
En die 292,5 deadlift zag je als een extra beurt?
Hopelijk valt alles op de EK op zijn plaats! :thumb:

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:12 ----------

Ja, 100kg gebankt. Het was nu niet noodzakelijk zwaar te drukken. Gezien de lichte blessure, extra herstel. 292,5 was nog iets te zwaar. Waarschijnlijk til ik 22 mei dezelfde als Peter Baltus, als training mee. Belangrijkste is dat ik nu het technisch probleem heb achterhaalt (met dank aan Henk Keizer).

wimwam;4744113 Ja zei:
Hoi Wim,

Jammer dat je bent uitgebomd...(ik weet dat het extra zuur is als het op een NK gebeurd :() en ik kan me voorstellen dat je je 25e NK anders had voorgesteld...maar het is goed om te weten waar het probleem ligt. Wellicht dat het ook moeilijk in te schatten is of je diep genoeg buigt, omdat je zulke stevige poten hebt ;)

En soms zien we onze eigen "gebreken" niet altijd en valt een man zoals Henk Keizer dan op waar de schoen wringt. Op naar het EK...nu je weet wat je anders moet doen, gaat dat beslist helemaal goed komen :)!

Hoi Wim,

Jammer dat je bent uitgebomd...(ik weet dat het extra zuur is als het op een NK gebeurd :() en ik kan me voorstellen dat je je 25e NK anders had voorgesteld...maar het is goed om te weten waar het probleem ligt. Wellicht dat het ook moeilijk in te schatten is of je diep genoeg buigt, omdat je zulke stevige poten hebt ;)

En soms zien we onze eigen "gebreken" niet altijd en valt een man zoals Henk Keizer dan op waar de schoen wringt. Op naar het EK...nu je weet wat je anders moet doen, gaat dat beslist helemaal goed komen :)!

Je mag gerust weten dat ik het niet zo erg vind (wel jammer) en dat ik heel blij ben met het inzicht. Nu kan ik me gaan focussen op 340+ op het EK :)
Doordat ik zelf veel atleten begeleid is het lastig jezelf te beoordelen en dan is zo'n inzicht van Henk heel mooi. Dinsdag licht trainen, zodat ik vrijdag nog wat kan testen en dan "rustig" naar het EK trainen. Waarschijnlijk doe ik nog een wedstrijd bij Henk om te testen :)

Je mag gerust weten dat ik het niet zo erg vind (wel jammer) en dat ik heel blij ben met het inzicht. Nu kan ik me gaan focussen op 340+ op het EK :)
Doordat ik zelf veel atleten begeleid is het lastig jezelf te beoordelen en dan is zo'n inzicht van Henk heel mooi. Dinsdag licht trainen, zodat ik vrijdag nog wat kan testen en dan "rustig" naar het EK trainen. Waarschijnlijk doe ik nog een wedstrijd bij Henk om te testen :)

Het is altijd lastig om je objectief zelf te beoordelen...menigeen heeft ook moeite om iets van anderen aan te nemen...goed dat je op zo'n moment van Henk dan advies accepteerd...ook goed dat je ondanks dat het bij buigen mis ging alsnog door bent gegaan!

Respect dat je het uitbommen nogal vrij luchtig opvat...ik had/heb er toch wel wat meer moeite mee...maar ook ik weet denk ik nu waar het probleem zit, en ga daar aan werken...en dat is dan weer het leerzame van een wedstrijd waar het eens een keer mis gaat...aldoende leert men :).

Het is altijd lastig om je objectief zelf te beoordelen...menigeen heeft ook moeite om iets van anderen aan te nemen...goed dat je op zo'n moment van Henk dan advies accepteerd...ook goed dat je ondanks dat het bij buigen mis ging alsnog door bent gegaan!

Respect dat je het uitbommen nogal vrij luchtig opvat...ik had/heb er toch wel wat meer moeite mee...maar ook ik weet denk ik nu waar het probleem zit, en ga daar aan werken...en dat is dan weer het leerzame van een wedstrijd waar het eens een keer mis gaat...aldoende leert men :).

Als het op een EK/WK was gebeurd, dan zou ik het mooi K..... vinden. Ondanks ik juist begonnen ben met het filmen van mijn (trainings)beurten had ik het niet ondekt. Het zijn soms die kleine details die het verschil maken. Terwijl ik zelf juist zelf ook die specifieke aanwezig geef aan "mijn" atleten :p

Erg mooie squat en deadlift.. waarom doe je sumo deadlift eigenlijk ? korte ROM ?

Ab is van 1951...in 2011 wordt hij dus inderdaad 60.
Ab heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan in zowel de bodybuilding/powerlift/strongmanwereld.
Hij heeft bij alle 3 disciplines diverse internationale titels gehaald.
Ik gok dat hij op het NK voor de 700kg totaal zal gaan.

Met zo'n totaal zou hij 1ste worden op het EK/WK masters III

Ik had een redelijk goede inschatting gemaakt wat Ad betreft, toch? :p
690kg totaal is niet mis voor iemand van bijna 60 jaar.
702,5kg staat inderdaad het WR op bij de Masters 3...denk dat Ad wel in staat is omdat te verbeteren.

maar nu ben ik toch wel benieuwd wat henk was opgevallen dan :D

Dinsdag 30-3-2010 (K0)
KB 2x8 70 5x100 3x130 3x3 160
BD 20x20 20x50 15x70 10x90 3x5 110 SB 3x5 95
RB 2x8 70 DL 5x100 3x130 3x3 160

Haha is dit even grappig nog iemand uit limmen!:D Mooi stats heeft u!

Waar traint u? Ik train nu zelf in limmen 2,5 jaar maar ben het zat daarzo.. heemskerk is geen optie, heeft u een tip?:D

Succes!

TCH op de zevenhuizenlaan in Heiloo (train ik zelf op mijn lichte dagen)
op mijn zware dagen train ik bij SSS te Alkmaar
www.sssalkmaar.nl

Terug
Naar boven