AndroidHealthClinic

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

Het klopt van Ab, het master NK in maart gaat hij tillen. Of Peter tilt weet ik (nog) niet.
Aangezien ik verre van fit ben, kijk ik hoe de komende dagen herstel. Doel is dat ik me beter ga voelen. Ik denk nu dat ik tussen 290-300 180-185 250-260 open. Komende dagen zal het specifieker worden. Jij ook succes!

Prijzenswaardig dat je ook meedoet terwijl je niet 100% in orde bent...er zijn atleten die alleen maar meedoen als ze het idee hebben dat ze optimaal kunnen presteren en er b.v. eremetaal te behalen valt.

Ik beschouw een wedstrijd vooral als een gevecht tussen de halter en mezelf...en ga ervoor om naar omstandigheden een mooi resultaat neer te zetten, b.v. een nieuw pr.
Als dat toevallig betekend dat ik dan beter ben dan een ander of een medaille win, is dat mooi meegenomen.
Een voorbeeld...in 2008 werd ik Nederlands Kampioen BD bij de Masters met 195kg...maar er was verder ook geen tegenstand.
in 2009 werd ik "slechts" 3e met 215kg...desondanks vond ik dat ik het in 2009 beter had gedaan dan in 2008.

Leuk om te horen dat Ab ook weer gaan tillen...het spreekt toch wel altijd tot de verbeelding als zulke mensen zich weer eens op een wedstrijd laten zien (alhoewel ik vrees dat 900+ er inmiddels voor Ad niet meer inzit ;)).
Ik hoop dat Peter ook weer de smaak te pakken heeft gekregen en hij ook weer vaker op het powerliftplankier te zien zal zijn!

Ab Wolders? die loopt onderhand tegen de 60 aan denk ik? hij was wel dik de man vroeger

Ab Wolders? die loopt onderhand tegen de 60 aan denk ik? hij was wel dik de man vroeger
Ab is van 1951...in 2011 wordt hij dus inderdaad 60.
Ab heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan in zowel de bodybuilding/powerlift/strongmanwereld.
Hij heeft bij alle 3 disciplines diverse internationale titels gehaald.
Ik gok dat hij op het NK voor de 700kg totaal zal gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ab is van 1951...in 2011 wordt hij dus inderdaad 60.
Ab heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan in zowel de bodybuilding/powerlift/strongmanwereld.
Hij heeft bij alle 3 disciplines diverse internationale titels gehaald.
Ik gok dat hij op het NK voor de 700kg totaal zal gaan.

Met zo'n totaal zou hij 1ste worden op het EK/WK masters III

Met zo'n totaal zou hij 1ste worden op het EK/WK masters III
Prima toch! Dan heeft ie een mooie basis!
Hij heeft toch ruim 900kg totaal getild...hij is nu paar jaartjes ouder en mag het ietsiepietsie rustiger aan doen...maar ook niet TE rustig, hé ;)
Jij en ik worden (gelukkig maar) ook een dagje ouder...en desondanks doen we het zo slecht voor onze doelstellingen toch niet. Ik ben als 40- plusser in de bloei van mijn leven, kun je je voorstellen wat dat gaat worden als ik 60- plusser ben :D.

Maar effies serieus...ik denk niet dat Ad op het powerliftplankier gaat voor 500kg totaal te laten zien...daar doen zulke mannen het niet meer voor, lijkt me...zullen we dan maar de gouden middenweg aanhouden en 600kg totaal zeggen ;)

Dinsdag 5-1-2010 (K0)
BD 2x20 60 10x80 8x100 5x120 5x110 SB 3x3 100
4 rug- en schouderoefeningen

Naar aanleiding van (zoals wel vaker) een opmerking van Huggy in zijn log, even naar je filmpjes gekeken.
Flinke gewichten, en goede techniek vind ik. :bow:
Oh ja, mannelijke pens ook! :D

Naar aanleiding van (zoals wel vaker) een opmerking van Huggy in zijn log, even naar je filmpjes gekeken.

Ik vrees dat mijn pens nog "mannelijker" is :o
Effies wel niet vergeten dat door een powerliftriem buikspek omhoog gedrukt wordt en dus als een soort van plooi over de riem komt te hangen.
In werkelijkheid hebben Wim en ik een slanke taille, it's the dept from the belt ;)

Hummer dank je wel en technisch is het nog niet helemaal zoals het was / hoort te zijn. En ja, ik vind eten toch iet te lekker ;)

Af en toe eens wat cardio doen:)

:roflol:
Ik fiets bijna elke dag circa 1 uur en loop gemiddeld 2x per week de trappen op bij Snowworld in Landgraaf (507 treden)...van alleen maar cardio val ik in elk geval niets af, weet uiteraard niet of dit voor Wim hetzelfde is.

:roflol:
Ik fiets bijna elke dag circa 1 uur en loop gemiddeld 2x per week de trappen op bij Snowworld in Landgraaf (507 treden)...van alleen maar cardio val ik in elk geval niets af, weet uiteraard niet of dit voor Wim hetzelfde is.

Ik cardio vaak aan het begin van mijn training (lees warming-up). Je wordt er in ieder geval niet zwaarder van. Om lichter te worden zal ik mijn patroon moeten aanpassen en/of wat vaker trainen (harder trainen). Ik train op dit moment (nog) niet met de instelling van vroeger.

Ik cardio vaak aan het begin van mijn training (lees warming-up). Je wordt er in ieder geval niet zwaarder van. Om lichter te worden zal ik mijn patroon moeten aanpassen en/of wat vaker trainen (harder trainen). Ik train op dit moment (nog) niet met de instelling van vroeger.

Ik heb toevallig laast nog een artikel gelezen over zin en onzin over afvallen. Het blijkt onzin te zijn dat je door sporten (cardio uiteraard inbegrepen, want deze sport is erg populair bij afvallers) afvalt.
Je zou zelfs wel eens juist toch zwaarder kunnen worden omdat je door te sporten immers spieren kweekt. 1 spiercel = 3x zo zwaar als 1 vetcel.
Om b.v. 1 kg lichaamsvet af te vallen zou iemand van 75kg 8 uur moeten hardlopen met een snelheid van zo'n 10km per uur (let wel, het gaat over vet- en niet vochtverlies in dit verband).

Wanneer je vaker een poging hebt ondernomen om af te vallen krijg je ook eerder last van het zg. jojo-effect. Door regelmatig in gewicht te schommelen gaan vetenzymen namelijk beter werken, zodat voeding sneller in vet wordt omgezet. Tevens wordt de ruststofwisseling lager met als gevolg dat je ook in rust minder calorieën verbruikt.

Dat het goed is voor je gezondheid en ook je postuur meestal ten goede komt d.m.v. sporten staat niet ter discussie...maar afvallen dus wel.
Serieus afvallen met een blijvend resultaat kun je alleen maar bereiken door voldoende lichaamsbeweging met gezonde voeding (waarschijnlijk anders en minder dan de meesten van ons gewend zijn) moeten combineren :(.

Ik heb me er bij neergelegd dat ik voorlopig niet in de -125kg zal uitkomen ;)

Ik heb toevallig laast nog een artikel gelezen over zin en onzin over afvallen. Het blijkt onzin te zijn dat je door sporten (cardio uiteraard inbegrepen, want deze sport is erg populair bij afvallers) afvalt.
Je zou zelfs wel eens juist toch zwaarder kunnen worden omdat je door te sporten immers spieren kweekt. 1 spiercel = 3x zo zwaar als 1 vetcel.
Om b.v. 1 kg lichaamsvet af te vallen zou iemand van 75kg 8 uur moeten hardlopen met een snelheid van zo'n 10km per uur (let wel, het gaat over vet- en niet vochtverlies in dit verband).

Wanneer je vaker een poging hebt ondernomen om af te vallen krijg je ook eerder last van het zg. jojo-effect. Door regelmatig in gewicht te schommelen gaan vetenzymen namelijk beter werken, zodat voeding sneller in vet wordt omgezet. Tevens wordt de ruststofwisseling lager met als gevolg dat je ook in rust minder calorieën verbruikt.

Dat het goed is voor je gezondheid en ook je postuur meestal ten goede komt d.m.v. sporten staat niet ter discussie...maar afvallen dus wel.
Serieus afvallen met een blijvend resultaat kun je alleen maar bereiken door voldoende lichaamsbeweging met gezonde voeding (waarschijnlijk anders en minder dan de meesten van ons gewend zijn) moeten combineren :(.

Ik heb me er bij neergelegd dat ik voorlopig niet in de -125kg zal uitkomen ;)

hahaha, Rene het klopt. Als ik echt lichter wil worden betekent dat ik mijn (eet)patroon moet aanpassen en dat zo houden. Op het moment dat ik nog wat fanatieker word, zal dit vanzelf gebeuren en zal ik weer rustig afzakken richting de -125. Zolang dit er nog niet is, dus niet en dat is op dit moment mijn keuze ;)

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Woensdag 6-1-2010 (K0)
KB 2x8 70 5x100 5x130 3x5 160 5x120
RB 2x8 70 DL 5x100 5x120 3x3 140 5x110 RB 3x6 100
Dit was mijn laatste training voor zondag. Op dit moment nog steeds niet fit (hoesten ed.)

hahaha, Rene het klopt. Als ik echt lichter wil worden betekent dat ik mijn (eet)patroon moet aanpassen en dat zo houden. Op het moment dat ik nog wat fanatieker word, zal dit vanzelf gebeuren en zal ik weer rustig afzakken richting de -125. Zolang dit er nog niet is, dus niet en dat is op dit moment mijn keuze ;)

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Woensdag 6-1-2010 (K0)
KB 2x8 70 5x100 5x130 3x5 160 5x120
RB 2x8 70 DL 5x100 5x120 3x3 140 5x110 RB 3x6 100
Dit was mijn laatste training voor zondag. Op dit moment nog steeds niet fit (hoesten ed.)

Niks mis met je huidge keuze...(wat het eetpatroon betreft, trainen mag uiteraard altijd fanatieker). Suc6 zondag...hoop dat je je dan fitter zult voelen...we zullen ook niet zeuren als je geen 800+ tild, O.K.?;)

nou je kan ff uitzieken ;)

Terug
Naar boven