XXL Nutrition

Nieuw powerrack. Welke?

athom

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
74kg
Ik heb een kamer van 2.30m hoog. De oppervlakte is genoeg. Maar nu wil ik graag een powerrack kopen maar word er helemaal gek van. Durf maar geen beslissing te nemen.

Ik zelf zit te peinzen over deze 4 racks. En dan wil ik materiaal wat levenslang meegaat en heel stevig staat.

De eerste 2 goedkoopste racks van gelijke waarde.

http://helisports.nl/squat-en-press-racks/BodyCraft-F430-Power-Rack.html

http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-2-power-rack/

Heb heel veel goede dingen gehoord over het rack van bodycraft en wat prijs betreft is hij deze maand in de aanbieding. Maar kan er nog normaal pull ups mee gedaan worden want er zit geen echte monkeybar of dergelijke in. Dat zit bij dat van Heavy Duty wel.

Dan dit rack dat volgens mijn inzien tussen de vorige 2 en de volgende inzit.

http://www.fitness-seller.nl/powertec-power-rack/

Ziet er wel sterk uit. zit ook een pull up stang bij.

En dan dit volgens vele oersterke rack van maar liefst 140 kilo!!

http://www.fitness-seller.nl/barbarian-power-cage/

Het rack heeft een goede monkeybar en nog als extra een klein plateau vooraan om schijven te veranderen.

Nu zit ik tussen deze 4 te twijfelen waarvan ik vooral van de bodycraft en barbarian sterke verhalen gehoord en gelezen heb. Het is een verschil van 200 euro. En een verschil van 60 kilo. Wat zou de beste keuze zijn?

Nog een probleem is dat mijn kamer 2.30m hoog is en de barbarian rack 2.17m. is. Zou dit een probleem kunnen zijn om pull ups te doen?

Laatste vraag: Kan een 30mm stang van 160cm in zo'n rack? Of is het te kort?

Hoor graag tips en voor- en nadelen.

Ik zou persoonlijk enkel bij fitness-seller kopen. Gewoon persoonlijk! Is ook sponser hier.
De Heavy duty is al completer dan de Bodycraft dus daar zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. Maar als het geld geen probleem is zou ik toch zonder fout voor de Barbarian gaan! Deze is gewoon perfect en achteraf kun je er nog een pull down als optie bij plaatsen.
Die pull ups gaat wel een probleem worden. Zit met het zelfde probleem hier! Dan doe je die toch gewoon op andere manier he;)
Die stang gaat niet lekker trainen hierin! Hier moet je toch een olympische hebben hoor en investeren in 50 mm

Persoonlijk vind ik die van fitness seller er beter uit zien.

En ik zou dan voor de laatste gaan.

Ik heb zelf materiaal van heli sports wat ook degelijk materiaal is hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou persoonlijk enkel bij fitness-seller kopen. Gewoon persoonlijk! Is ook sponser hier.
De Heavy duty is al completer dan de Bodycraft dus daar zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. Maar als het geld geen probleem is zou ik toch zonder fout voor de Barbarian gaan! Deze is gewoon perfect en achteraf kun je er nog een pull down als optie bij plaatsen.
Die pull ups gaat wel een probleem worden. Zit met het zelfde probleem hier! Dan doe je die toch gewoon op andere manier he;)
Die stang gaat niet lekker trainen hierin! Hier moet je toch een olympische hebben hoor en investeren in 50 mm

is een 50mm nou echt zo nodig? Ik heb hier 200kg aan 30mm gewichten liggen en een stang van 167cm. Kan ik dan niet gewoon voor 30euro bij FS een stang van 200cm kopen. Als de stang niet buigt dan vind ik het best. Tot hoeveel kan een stang van 200cm eigenlijk dragen?

Wat powerrack gaat het waarschijnlijk die van powertec worden omdat die toch 10cm lager is. Maar zit nog ff te twijfelen. Pull Ups is toch wel een oefening die in een goed schema zitten.

is een 50mm nou echt zo nodig? Ik heb hier 200kg aan 30mm gewichten liggen en een stang van 167cm. Kan ik dan niet gewoon voor 30euro bij FS een stang van 200cm kopen. Als de stang niet buigt dan vind ik het best. Tot hoeveel kan een stang van 200cm eigenlijk dragen?

Wat powerrack gaat het waarschijnlijk die van powertec worden omdat die toch 10cm lager is. Maar zit nog ff te twijfelen. Pull Ups is toch wel een oefening die in een goed schema zitten.

T is niet nodig maar als je toch geld gaat uitgeven zou ik gelijk voor goed spul gaan..

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 00:14 ----------

Overigens heb ik zelf bij helisport het rek mogen aanschouwen en inmiddels de barbarian powercage thuis staan.

Ding is veel degelijker en het systeem waarmee je de spotters/haak ophangt is vele malen praktischer. Barbarian zie ik wel in een sportschool thuis, helisport niet...

Traint veel lekkerder die 50mm. Maar inderdaad een 200cm in 30mm is ook een optie ja. Dan ben je voor 30 euro gesteld. Kan tot 200kg aan. Je kan ook achteraf u 30mm materiaal verkopen tweede hands. Is meestal wel zoek naar.
Powertec is ook goed;) Keuze moet je zelf maken. Als ik moest kiezen blijf ik toch de Barbarian kiezen;)

• Topic Starter Topic Starter
Traint veel lekkerder die 50mm. Maar inderdaad een 200cm in 30mm is ook een optie ja. Dan ben je voor 30 euro gesteld. Kan tot 200kg aan. Je kan ook achteraf u 30mm materiaal verkopen tweede hands. Is meestal wel zoek naar.
Powertec is ook goed;) Keuze moet je zelf maken. Als ik moest kiezen blijf ik toch de Barbarian kiezen;)

In eerste instantie ga ik denk ik toch 30mm kopen. En daarbij toch die barbarian cage omdat me dat toch het beste lijkt. Ik wil geen 100euro besparen voor een stuk minder. Op grote uitgaven kan je maar beter niet bezuinigen lijkt me. En wat die pull ups betreft denk ik dat het met 10cm boven het rek nog best wel te doen is. Meestal zie ik het doen met de ogen tot aan de stang. Iemand hier nog wat over te zeggen?

In eerste instantie ga ik denk ik toch 30mm kopen. En daarbij toch die barbarian cage omdat me dat toch het beste lijkt. Ik wil geen 100euro besparen voor een stuk minder. Op grote uitgaven kan je maar beter niet bezuinigen lijkt me. En wat die pull ups betreft denk ik dat het met 10cm boven het rek nog best wel te doen is. Meestal zie ik het doen met de ogen tot aan de stang. Iemand hier nog wat over te zeggen?

Van 30mm kopen ga je spijt krijgen, zou gewoon 2e hands 50mm zoeken of zelfs nieuw kopen.

http://www.fitness-seller.nl/professionele-halterset-145kg-rubber-gripper/

Ga je veel meer plezier van hebben dan van een 30mm setje.

Ik heb de nieuwe HD-1, er degelijk en stevig rack. Weeg zelf 100 kg en trainer gewichten tot 130 kg momenteel.

Mijn kamer is 1.40 hoog en het rack past prima, pullups zijn nog makkelijk te doen. Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen

Ik ben zeer te spreken over de barbarian power cage met de lat pully combo, check mijn review in de trainingsmateriaal reviews sectie.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ge-lat-pulley-rubberen-halterschijven-291033/

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 09:29 ----------

Als je met meerdere personen van plan bent te trainen en je hoeft je geen zorgen te maken over gewicht (vanwege houten vloeren, etc.) dan zou ik de lat pulley optie met stack weights aanraden. Ik train hier thuis wel eens met meerdere maatjes en soms is het een gedoe met die schijven als de een 50kg minder trekt dan jijzelf.

Aan de andere kant, bespaart je wel een hoop centjes als je de schijvenversie neemt. (met 50mm adapters)

Terug
Naar boven