AndroidHealthClinic

Nieuw schema gemaakt, graag advies!!

1998, t*fus ik ben oud:(

Dinsdag: Shoulders
Donderdig: Chest & back
Zaterdag: Arms
Zondag: Legs

Momenteel werk ik met dit schema en is zeker een aanrader.

• Topic Starter Topic Starter
Maar is het nu echt beter om 2 maal een spiergroep te trainen per week? En iets minder oefeningen te doen.

Of 1 keer per week en meer oefeningen?

Maar is het nu echt beter om 2 maal een spiergroep te trainen per week? En iets minder oefeningen te doen.

Dit is voor iedereen anders. Zelf ervaar ik dat 1 keer per week een spiergroep trainen me beter helpt dan 2 keer een spiergroep per week. Bij die 1 keer per week heb ik minimaal 1 dag rust waardoor ik de volgende spiergroep weer geheel zonder spierpijn van de vorige workout kan uitvoeren. Het is net waar je jezelf het beste bij voelt en er is er niet één beter dan de ander.

Je spieren zijn na 48-72 uur normaal gesproken hersteld en dus klaar om opnieuw getraind te worden, dus waarom een week wachten?

Dus ja het 1 Is beter dan het andere, zeker voor beginners, splits 1x per week zijn iets voor pro's en mensen die met een hogere frequentie niet genoeg herstel meer hebben maar 90% van de mensen wat hier posten horen daar niet bij.

Ligt vooral aan de intensiteit van je trainingen en je herstel daar van.
Ik houd van hoog intensief trainen en altijd tot fail. Je kan dan aan 1x pw genoeg hebben maar een net iets hogere frequentie vind ik zelf net ff beter. Zoals alles 3x per 2 weken trainen. Dus ongeveer elke 5 dagen. Herstel door hoog intensieve trainingen varieert gemiddeld van 72 tot 96 uur. Daarom kom ik op 3 tot 5 dagen en dus 3x per 2 weken gemiddeld.

Iedereen ontzettend bedankt voor de reactie's ben qua trainingsthema's nogal onzeker en wil zeker weten dat ik alles goed doe.
Ik ga gewoon een 5 dagen split doen, waarbij ik elke spiergroep behalve benen :/ 2 keer per week pak.
het schema dat in de eerste post staat is nu het definitieve schema dat ik voor de komende 8 weekjes ga gebruiken :)
Ik kan de volgorde van 3 dagen trainen rust 3 dagen trainen rust, niet hanteren wegens men werk :/

ik adviseer:
push (schouder/borst/tricep)
pull (rug/achterkant schouder/traps/bicep)
legs (benen, kuiten, core)

dit kan je eindeloos herhalen met of zonder rug dagen.
let er dan op dat je borst en voornamelijk incline borst ook al voorkant schouder is, dus dan ff dimmen met de frontraises en presses. ik zou het zelf op 1 shoulder press houden.

en als je 6x in de week oid wilt sporten, doe het dan niet tot faillure, dit is vragen om blessures als je 6dagen per week elke oefening tot faillure doet.

Iedereen ontzettend bedankt voor de reactie's ben qua trainingsthema's nogal onzeker en wil zeker weten dat ik alles goed doe.
Ik ga gewoon een 5 dagen split doen, waarbij ik elke spiergroep behalve benen :/ 2 keer per week pak.
het schema dat in de eerste post staat is nu het definitieve schema dat ik voor de komende 8 weekjes ga gebruiken :)
Ik kan de volgorde van 3 dagen trainen rust 3 dagen trainen rust, niet hanteren wegens men werk :/

dit kan natuurlijk ook, probeer het gewoon inderdaad en hou het vol. en aanpassen kan altijd nog. zolang je maar niet stil zit. maar ook dan zou ik borst schouder triceps samen trainen. anders train je 4x per week de voorkant van je schouders best wel hard

dit kan natuurlijk ook, probeer het gewoon inderdaad en hou het vol. en aanpassen kan altijd nog. zolang je maar niet stil zit. maar ook dan zou ik borst schouder triceps samen trainen. anders train je 4x per week de voorkant van je schouders best wel hard

Wat ik ook kan doen is de front raises weg halen bij de schouders? En dan meer focussen op de side raises?

Wat ik ook kan doen is de front raises weg halen bij de schouders? En dan meer focussen op de side raises?

Je hebt toch al 2 x zijkant? Wide grip upright row en side raise. Hoeft niet meer bij.
Front raise pakt de schouders net weer anders aan dan presses. Ik zou ze er beiden gewoon in houden.
Je hoeft er alleen met je incline presses rekening mee te houden dat je niet te hoog ligt. Anders pak je uiteindelijk meer schouders dan borst.

Je hebt toch al 2 x zijkant? Wide grip upright row en side raise. Hoeft niet meer bij.
Front raise pakt de schouders net weer anders aan dan presses. Ik zou ze er beiden gewoon in houden.
Je hoeft er alleen met je incline presses rekening mee te houden dat je niet te hoog ligt. Anders pak je uiteindelijk meer schouders dan borst.

Super, dan zie ik dat ik geen 45 graden incline bench doe? Of zeker niet hoger dan 45graden.

Alleen je sets met de hoogste intensiteit zijn effectief voor groei in kracht en spiermassa de rest doet vaak relatief weinig voor je.
Je zal wel wat meer hypertrophy krijgen door een extra trainingsprikkel binnen 3 tot 5 dagen bij een iets lagere intensiteit. Maar zelf zou ik altijd voor zo hoog mogelijke intensiteit gaan in de absolute werksets.
Verbazingwekkend waar je iedere keer nieuwe onzin vandaan haalt. Je zou denken op een gegeven moment moet je toch door je stof heen zijn of een keer goed gokken.

Dus periodiseren is complete waanzin natuurlijk? Ligt er allemaal maar net aan hoe je het indeelt.

Terug
Naar boven