Fitness Seller

Nieuw schema

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Hallo allemaal,

heb een nieuw schema gemaakt, waar ik ook eindelijk de benen in heb opgenomen. Ik voetbal namelijk 4x in de week, en dus konden m'n benen dat niet aan. Nu het seizoen voorbij is mogen die ook wel eens een beurt hebben ;) Nu een nieuw schema gemaakt waar ik graag jullie mening over wil.

Voeding:
Heel simpel, ik woon nog thuis, ga naar school, werk en af en toe eens naar het strand. Deze dingen zorgen ervoor dat ik niet altijd op de gewenste tijd kan eten. Heb ik een voedingschema? Nee. Ik ben nu 72.3 kilo (in augustus nog 67.8) en eet dus eigenlijk alles (mag nog wel wat aankomen..). En met alles bedoel ik datgene waarvan ik denk dat goed is (door hier te lezen etc). Ik kan wel een indicatie geven van wat ik op een dag eet:

Graag commentaar hierop! :)

Bijlagen

Ben zelf ook nog niet zo heel lang op dit forum actief, maar ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt. Ik zou op maandag:

1.) kiezen tussen dumbbell flyes of peck deck (dus één van de twee laten vallen).

2.) Ik zou (machine) benchpress en (machine) incline benchpress vervangen door incline benchpress of incline dumbbell press.

• kies inderdaad eerder een van beide, bij voorkeur dumbbell flyes, hangt ook wel van jezelf af natuurlijk, wat het beste voor jou aanvoelt
  • doe liever enkel (dumbbell) bench press en incline (dumbbell) bench press of doe machine benchpress met incline machine bench press. Wederom voorkeur ligt eerder bij gebruik van Barbell of dumbbells. 3 à 4 oefeningen voor borst moet volstaan.
  • Zet deadlift vooraan in je rugroutine
  • vermijd lat pulldown achter nek
  • evenals barbell press achter nek
  • ik denk niet dat als je je squat goed uitvoert, nog energie gaat hebben om een perfecte legpress hierachteraan te smijten

• Topic Starter Topic Starter
  • kies inderdaad eerder een van beide, bij voorkeur dumbbell flyes, hangt ook wel van jezelf af natuurlijk, wat het beste voor jou aanvoelt
  • doe liever enkel (dumbbell) bench press en incline (dumbbell) bench press of doe machine benchpress met incline machine bench press. Wederom voorkeur ligt eerder bij gebruik van Barbell of dumbbells. 3 à 4 oefeningen voor borst moet volstaan.
  • Zet deadlift vooraan in je rugroutine
  • vermijd lat pulldown achter nek
  • evenals barbell press achter nek
  • ik denk niet dat als je je squat goed uitvoert, nog energie gaat hebben om een perfecte legpress hierachteraan te smijten

- Doe zelf ook liever dumbbell flyes, ook gewoon 3x8 laten dan?
- Heb in vorige schema wel beide benchpresses erin gehad, maar zit echt vast op het gewicht. Wil daarom wennen aan meer gewicht (was m'n idee). En ik ben al redelijk vermoeid tegen de tijd dat ik eraan begin.. dus is machine makkelijker omdat ik niet hoef te corrigeren.
- Deadlift, doe ik!
- Waarom niet achter nek? Vindt um zelf altijd fijn.
- ""
- True! Niet echt rekening mee gehouden. Welke volgorde raad je dan aan? Tussen door eerst even kuiten? Of zelfs een andere spiergroep (schouders) tussendoor?

- flyes 3x8
- het haalt naar mijn mening niet uit om 2x kort achter elkaar dezelfde oefening te doen (op machine of niet).. Als je vooruit wilt gaan kun je beter spelen met het aantal herhalingen.. probeer eens te gaan voor 8-10-12 met het gewicht dat je nu doet.. of juist 8-6-6 met meer gewicht.. pin je niet vast op die 8 herhalingen..

ik weet niet met welke gewichten jij het achter de nek doet, maar vanaf zwaardere gewichten denk ik niet dat je het nog fijn en gezellig gaat vinden...
je kan volgens mij gewoon je benen verder trainen hoor. Alleen denk ik dat legpress na squat niet doenbaar is.
dus gewoon leg extension en curl, calf raise voor je kuiten, will do...

wat bedoel je met niet hoeven te corrigeren op machine, je isoleert hard je spier, dan liever wat losser bewegen door dumbbell of barbells. Train je ook nog beetje vollediger, schouder wordt wat meer gebruikt om stabiel te blijven en dergelijke.

• Topic Starter Topic Starter
- flyes 3x8
- het haalt naar mijn mening niet uit om 2x kort achter elkaar dezelfde oefening te doen (op machine of niet).. Als je vooruit wilt gaan kun je beter spelen met het aantal herhalingen.. probeer eens te gaan voor 8-10-12 met het gewicht dat je nu doet.. of juist 8-6-6 met meer gewicht.. pin je niet vast op die 8 herhalingen..

Dan ga ik voor de 8-6-6. Maar denk wel dat ik machine ga doen.. Ben dinsdag geweest (was maandag dicht) en was al vrij kapot toen. Denk daarom wel dat ik machine blijf doen..

....
wat bedoel je met niet hoeven te corrigeren op machine, je isoleert hard je spier, dan liever wat losser bewegen door dumbbell of barbells. Train je ook nog beetje vollediger, schouder wordt wat meer gebruikt om stabiel te blijven en dergelijke.

Nou simpel, in machine kan stang alleen maar op en neer, daar hoef je dus zelf niet de stang recht te houden (te corrigeren als je scheef gaat). Dit scheelt dus een hoop belasting op o.a. je schouders. Als ik borst nou zodat het meer gewicht kan hebben, dan kan ik in volgende schema weer de normale BP pakken zodat ik dan hopelijk omhoog ga in gewicht.

En dat deze oefening isoleert, graag zelfs. Heb met dumbbell press en flyes (en gister dan ook nog peck deck) al een redelijk gat in m'n borst geslagen.. Wil hem hiermee nog even "af" maken en kijken wat ik kan ;)

Terug
Naar boven