MuscleMeat

nieuw trainingsschema een verbetering?

Stefan8819

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Hallo mensen,
Na een tijd lang volgend schema te hebben getraind, en onlangs kritiek van overtraining etc te horen kreeg, wilde ik kijken of een ander schema toch beter voor me zou zijn. Ik twijfelde heel lang om te veranderen naar een spiergroep per dag en alles 1 maal per week trainen, maar dan ben ik bang dat ik te lange rustpauzes heb eer ik een spiergroep weer train.

Oude/huidige schema:
Maandag - 4 borst, 2 buik, 3 tricep
Dinsdag - 4 rug, 2 buik, 3 bicep
Woensdag - 4 benen, 1 kuit, 3 schouder
Donderdag - zie maandag
Vrijdag - 4 rug, 2 schouder, 3 bicep

Kritiek hierop was overtaining (ik ga graag tot failure) te weinig rust en advies om woensdag rust te nemen en vanaf woensdag alles een dag op te schuiven tm zaterdag (maar weekenden werk ik vaak).

Nieuw schema:
Maandag - 3 borst, 2 schouder, 3 tricep
Dinsdag - 4 rug, 2 buik, 3 bicep
Woensdag - 3/4 schouder, 2/3 buik
Donderdag - 4 benen, 2 kuit
Vrijdag - 2 borst, 2 tricep, 2 rug, 2 bicep

Woensdag en donderdag kunnen eventueel geruild worden. Maar in theorie hit ik m'n spiergroepen even vaal als mn oude schema, alleen wat minder belasting en meer rust.

M'n voeding let ik erg op en ik krijg ong 3 gr per vetvrije kg lichaamsgewicht dagelijks binnen. Ook train ik al een paar jaar, dus ben geen beginner. Graag jullie kijk hierop.

Als je graag tot failure traint, is dit ook niet genoeg om te rusten, denk ik.
Tussen je schouders zit maar 2 dagen verschil.
Wat vind je van een ub/lb schema, of wat is de reden dat je dit zelf in elkaar hebt gezet zo?

Er staan niet eens oefeningen bij mafkees.

• Topic Starter Topic Starter
@ShadyNG: Ok, ik ga dan denk ik een keer over op 1 spiergroep per week. Geen bijzondere reden, maar wilde toch wel 2x per week alleen minder intensief. Maar dat laat ik gaan.

@ovosnovo: Oefeningen hoeven er niet bij te staan mafkees. Ik train vaak verschillend en heb geen standaard uitvoeringen.

Ik ga dan misschien toch maar voor wat meer rust
Ma - borst
Di - Rug
Wo - benen
Do - schouders
Vr - Armen

Weet iemand me wel te vertellen hoe het zit met supercompensatie en de langere rustperiode (7 dagen per spiergroep). Zit dat over het algemeen nog wel in een piek of is het wat meer afgevlakt al?

Heb je meermaals dergelijke vragen zien stellen waar je ook een aantal goede antwoorden op hebt gehad, die je kennelijk in de wind slaat. Maakt niet uit, maar verwacht niet veel serieuze antwoorden te krijgen als je het zelfde blijft herhalen.

@ShadyNG: Ok, ik ga dan denk ik een keer over op 1 spiergroep per week. Geen bijzondere reden, maar wilde toch wel 2x per week alleen minder intensief. Maar dat laat ik gaan.

@ovosnovo: Oefeningen hoeven er niet bij te staan mafkees. Ik train vaak verschillend en heb geen standaard uitvoeringen.

Ik ga dan misschien toch maar voor wat meer rust
Ma - borst
Di - Rug
Wo - benen
Do - schouders
Vr - Armen

Weet iemand me wel te vertellen hoe het zit met supercompensatie en de langere rustperiode (7 dagen per spiergroep). Zit dat over het algemeen nog wel in een piek of is het wat meer afgevlakt al?

2x per week minder intensief... waarom laten gaan?
Ub/lb is perfect voor dat.

I can't see, i can't see no exercise

Terug
Naar boven