XXL Nutrition

Nieuw trainingsschema

Selesao

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
62kg
Hallo, Het is intussen een jaar geleden dat ik me bij een fitness centrum aansloot. Ik heb al verscheidene trainingsschema's aangevraagd, gekregen en gebruikt. Het probleem is alleen dat ze nooit zwaar genoeg lijken voor mij. Met die schema's train ik werkelijk alles, maar ik heb na iedere training het gevoel dat ik nog meer kan. Tegenwoordig hou ik me niet meer aan die schema's en doe ik zelf maar wat met de losse gewichten. Meestal ga ik dan bankdrukken, doe ik nog zo'n oefening voor de borst op zo'n toestel en doe ik 'dumbbell flyers'. Vervolgens ga ik met 'dumbbell curl' en nog zo'n oefening met een barbell waarbij je 7keer laag optrekt, 7 keer hoog en 7 keer volledig. Dan doe ik nog shoulder press voor de schouders en ga ik triceps trainen. Op't einde doe ik nog buikspieroefeningen of rugoefeningen en sluit ik altijd af met een oefening wat m'n vrienden 'biceps uitbranden' noemen. Dat is dus niet echt een schema. Ik doe gewoon wat me goed lijkt, en ik doe het tot wanneer ik moe ben.. Ik merk wel dat ik nu IETS bijkom qua massa, maar ik heb toch nog steeds het gevoel dat mijn training gewoon nog beter kan. Hebben jullie een goed schema voor mij? Ik ben 17 jaar, 1m80 en weeg (amper) 62 kg. Ik ben dus behoorlijk ecto. Sommige oefeningen heb ik waarschijnlijk heel stom omschreven, maar ik ben ook nog niet echt thuis in't wereldje :P

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Uhh alinea's werken niet? Of doe ik wat verkeerd? ;C

O, ik kan tegenwoordig slechts 3 maal per week naar de fitness gaan. Da's dus wel een tegenvaller, mja..

Bouw zelf gewoon een fullbody schema voor 3 keer per week. 3 keer per week je hele lichaam trainen met elke keer minstens een dag rust. Gebruik veel compounds en tja voel qua gewicht gewoon even aan wat je er elke keer ophangt, als je maar tot de top van die dag komt. Misschien is dat wel de voornaamste reden van je onbevredigende gevoel, dat je het niet zwaar genoeg hebt gedaan. Na een zware sessie deadlift ben ik al bijna klaar om te gaan douchen maar moet dan nog sowieso 3 rug oefeningeN :p

Bouw zelf gewoon een fullbody schema voor 3 keer per week. 3 keer per week je hele lichaam trainen met elke keer minstens een dag rust. Gebruik veel compounds en tja voel qua gewicht gewoon even aan wat je er elke keer ophangt, als je maar tot de top van die dag komt. Misschien is dat wel de voornaamste reden van je onbevredigende gevoel, dat je het niet zwaar genoeg hebt gedaan. Na een zware sessie deadlift ben ik al bijna klaar om te gaan douchen maar moet dan nog sowieso 3 rug oefeningeN :p

inderdaad! als beginner zeker fullbody! probeer dan ma. woe. en vrij. te trainen! Als ecto moet je ook proberen zwaar te trainen! maar wel hierbij een goede "vorm" behouden, dus niet cheaten (zwaaien met heel je lijf) bij dumbbell curls enzo!

Allemaal goed en wel, maar wélke oefeningen moet ik dan allemaal doen? :P Ik zie jullie praten over Deathlift? Is dat een oefening die ik zou moeten doen? :P

K'zou graag gewoon een goed schema hebben :P
Ik ga trouwens sowieso altijd maandag, dinsdag en woensdag. op alle andere dagen ben ik niet vrij.. =(

Allemaal goed en wel, maar wélke oefeningen moet ik dan allemaal doen? :P Ik zie jullie praten over Deathlift? Is dat een oefening die ik zou moeten doen? :P

K'zou graag gewoon een goed schema hebben :P
Ik ga trouwens sowieso altijd maandag, dinsdag en woensdag. op alle andere dagen ben ik niet vrij.. =(

Hoh dan moet je zeker een split schema nemen!!! want je mag bijvoorbeeld maandag geen borst trainen en dinsdag dan weer! Dit is uit den boze...
Ik raad je aan om alle Stickys te lezen! Je vind daarin zeker een antwoord!

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------

Aja en ik denk dat het beste is om tog maar full body te doen en dan maar op maandag en woensdag te gaan trainen !!!

Terug
Naar boven